۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۵
کد خبر: ۳۰۲۷۲۷
نفوذ شیطان(11)/ فعال سیاسی آمریکا در گفت‎وگو با رسا:

لیبی و مصر عاقبت حسن ظن به آمریکا هستند/ اگر امام خمینی نبود انقلاب ایران کمونیستی می‎شد

خبرگزاری رسا ـ فعال سیاسی ضد جنگ در آمریکا گفت: کسانی که به آمریکا اعتماد دارند می توانند به عاقبت لیبی و مصر نگاه کنند که برای وابستگی به آمریکا چقدر هزینه پرداخت کردند.
دکتر امير سليمان

 

دکتر امیر سلیمان فعال آمریکایی الاصل ضدجنگ در گفت‎وگو با خبرنگار بین الملل خبرگزاری رسا گفت: علیرغم آن که غرب تمام بنیه رسانه ای خود را بر گسترش اسلام هراسی معطوف داشته است، اما در حال حاضر جایگاه جمهوری اسلامی ایران یک جایگاه تثبیت شده و مقتدر در نگاه جامعه بین المللی است.
 
 
امیر سلیمان، با اشاره به جنگ اخیر روسیه و گرجستان و تشکیل دو جمهوری خود مختار روس گرا در منطقه اظهارداشت: اخیرا ما شاهد یک جنگ چریکی و مستقیم بین ارتش روسیه و جمهوری گرجستان بودیم؛ جنگی که حاصل آن تشکیل دو جمهوری خودمختار آبخازیا و اوستیای جنوبی بود و به این وسیله، روس گرایان شرق گرجستان توانستند از دولت غرب گرای مرکزی جدا شده و خود را تبدیل به پایگاه های روسیه در منطقه کنند.
 
 
وی گفت: آبخازیا و اوستیای جنوبی دو نظام جمهوری، مستقل و مردم سالار دارند و مثل جمهوری اسلامی ایران برخواسته از اراده ملّت هایشان هستند. حال سؤال اینجاست که چگونه جمهوری اسلامی ـ دربین همه جمهوری های استقلال یافته و مردم گرای جهان ـ توانست تا این حد موفّق عمل کند.
 
 
اولین رمز موفقیت جمهوری اسلامی، استقلال کامل ملت پس از انقلاب اسلامی
 
این فعال سیاسی ضد جنگ، استقلال ایران از شرق و غرب را اولین رمز موفقیت جمهوری اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: یکی از تفاوت های بارز جمهوری اسلامی و سایر جمهوری های خودمختار و مردم سالار دنیا در نگاه استقلال طلبانه ملت ایران است. هنگامی که انقلاب سال 1978 در ایران به پیروزی می رسد و مردم می توانند از استعمار ایالات متحده آمریکا خارج شوند، مطابق الگوی مرسوم انقلاب ها باید به رهبر بلوک شرق یعنی اتحاد جماهیر شوروی وابسته می شدند.
 
 
وی ادامه داد: اما ملت ایران با شعار نه شرقی نه غربی هرگونه وابستگی به دولت های بیگانه ـ اعم از آمریکا و شوروی ـ را نفی می کند و تصمیم می گیرد بر ظرفیت ها و توانایی بدنه جوان خود تکیه کند. البته به خاطر اتّخاذ این تصمیم و محروم کردن ابرقدرت ها از منابع و ثروت های خود، قیمت سنگینی نیز پرداخت کرده اید و تعداد زیادی از هموطنان خود را در جنگ با صدام از دست دادید. البته نباید از یاد برد که پیروزی در جنگ ایران و عراق نیز یکی از برکات استقلال طلبی ملت ایران بود.
 
 
دومین رمز موفقیت جمهوری اسلامی، مدیریت خردمندانه رهبران ایرانی
 
دکتر امیر سلیمان مدیریت رهبران ایرانی را برگ برنده ملت ایران در رویایی با مشکلات خواند و تصریح کرد: الگوی رهبری انقلاب از همان آغاز مبتنی بر خرد و مردم سالاری بوده است. امام خمینی (ره) به عنوان بنیان گذار انقلاب ایران با تکیه بر جایگاه اجتماعی خود توانست قدرتمندترین رژیم غرب گرا در خاورمیانه را براندازی کند و یک دولت اسلامی و مردم گرا تأسیس نماید.
 
 
وی افزود: از همان روزهای پیروزی انقلاب 1978 ایران تا به امروز، رهبران خردمند و مردم سالار برگ برنده ملت ایران در مواجه با مشکلات داخلی و توطئه دشمنان خارجی بوده اند و البته تا هرزمان که مردم حمایت خود از رهبری و در حقیقت جایگاه اجتماعی او را حفظ کنند، موفقیّت خود را تضمین کرده اند.
 
 
واکاوی واکنش های امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب در مواجه با فتنه های سیاسی
 
امیرسلیمان گفت: در روزهای پر تلاطم سالهای پیروزی انقلاب، امام خمینی فرمان مبارزه سخت و برخورد جدی با اغتشاش گران و منافقین آشوبگر در داخل ایران را صادر می کند. در آن روزها برخود جدی اقتضای عرصه سیاسی بود و رهبر ایران به خوبی آن فتنه ها را مدیریت کرد. جالب اینجاست که رهبر ایران در آشوب های سال 2009 (فتنه سال 88) به جای برخورد جدی، یک رفتار آرام و خردمندانه را درپیش می گیرد و با روشنگری فضای سیاسی برای مردم، نقشه اخلالگران را با شکست مواجه می کند.
 
 
وی تاکید کرد: واکنش های خردمندانه امام خمینی (ره) و امام خامنه ای در مواجه با فتنه های سیاسی علیرغم تفاوت در ظاهر یک خط مشی را دنبال می کند. ظاهراً رفتار امام خمینی جدی و قاطعانه است و امام خامنه ای برخوردهایی نرم و فرهنگی دارد و این موضع گیری ها متفاوت هستند. اما باید با نگاه کلان نگر و مدیریتی فضای سیاسی زمان را مطالعه کرد تا فهمید که واکنش های رهبران جمهوری اسلامی تا چه حد سنجیده و دقیق بوده است.
 
 
علیرغم همه فشارها، سرتاسر خاورمیانه مملو از ژنرال سلیمانی های ایران است
 
این فعال سیاسی ضد جنگ، محور شرارت خواندن ایران را بزرگترین اشتباه آمریکا در سیاست خارجی خود دانست و اظهار داشت: بزرگترین اشتباه دولت های آمریکایی در تقابل مستقیم با جمهوری اسلامی و مبارزه رسمی با خواسته های ملت ایران است. حقیقت آن است که برخلاف تبلیغات رسانه های غربی مبنی بر محور شرارت خواندن جمهوری اسلامی و تروریست دانستن ملت ایران، آوازه اقتدار و مقاومت ایرانی ها به گوش همه ملت های جهان رسیده است.
 
 
وی تصریح کرد: درحالی که ملت ایران مورد تجاوز نظامی قرار گرفته، زیر فشار تحریم های بی سابقه اقتصادی قرار داشته و از نظر فرهنگی تحت شدیدترین بایکوت های رسانه ای و هجمه های فرهنگی بوده است، امروز به اعتراف دولتمردان آمریکایی حل بحران منطقه بدون حضور جمهوری اسلامی ممکن نیست. در واقع، باوجود تهدیدها، تحریم ها و فشارهای همه جانبه، این ملت ایران بوده است که توانسته درسایه مقاومت خود، هم در داخل پیشرفت کرده و هم ژنرال سلیمانی های خود را به خارج صادر کند.   
 
 
ایرانی ها مراقب نقشه های پنهان آمریکایی ها باشند
 
دکتر امیر سلیمان در پاسخ به سؤال خبرنگار رسا مبنی بر مورد اعتماد بودن با نبودن وعده های دولتمردان آمریکایی خاطرنشان کرد: این روزها گفتمان تعامل و همکاری در میان مدیران ایرانی حاکم شده است و البته مذاکره ایران با آمریکا برای من، بعنوان یک شهروند امریکایی بسیار خوشحال کننده است؛ چرا که درصورت تفاهم دوجانبه ملت آمریکا میتواند به ایران سفر کند و با مردم زیرک و مهربان ایران بیشتر آشنا شود.
 
 
وی هشدار داد: اما مردم ایران باید مراقب نقشه های پنهان دولتمردان آمریکایی باشند. اگر می خواهید بدانید که وعده های دولتمردان آمریکا تا چه حد قابل اعتماد است، باید به لیبی و مصر نگاه کنید؛ کشورهایی که علیرغم حسن نیت و به خاطر حسن ظن به آمریکا، چه قیمت های سنگینی پرداخت کردند.
 
 
خودِ ملت آمریکا به دولتمردان خود اعتماد ندارد!
 
این فعال سیاسی امریکایی الاصل تاکید کرد: رفتار دولتمردان آمریکایی با ملت خود، رفتاری آمیخته با نیرنگ و فریبکاری بوده است، همانطور که درباره یازده سپتامبر و جنگ با عراق و افغانستان دروغهای بزرگی به ما گفتند. در واقع، خودِ ملت آمریکا به دولت خود و درستی وعده هایش اعتماد ندارد، چه رسد به ملت ایران که آمریکایی ها هیچگاه از ضربه زدن به شما و دشمنی صریح با شما دست برنداشته اند.
 
 
شایان ذکر است دکتر امیرسلیمان، فعال بین المللی ضدجنگ و دارای ملیتی آمریکایی است. این فعال سیاسی سیاه پوست به گفته خود بارها مورد بدرفتاری و توهین های نژادپرستانه از جانب جامعه سفیدپوستان و پلیس آمریکا قرار گرفته و تشرف او به دین اسلام نیز بر شدّت این اذیت و آزار ها علیه او افزوده است. وی در رده بندی انجمن مسلمانان آمریکا، جزو 100 مسلمان برتر و فعال این کشور می باشد. /863/ت301/ک
 

ارسال نظرات