۲۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۵۶۴
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان:

دانشجویان قدرت تحلیل سیاسی صحیح از اوضاع کنونی را در خود تقویت کنند

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان با بیان این‌که دانشجو همیشه باید در زمینه مسائل سیاسی اظهار نظر داشته باشد و پیشنهاد یا انتقاد کند، گفت: دانشجویان باید قدرت تحلیل سیاسی صحیح از اوضاع کنونی را در خود تقویت کنند.
حجت الاسلام علي اکبر انصاري راد، معاون فرهنگي تبليغات اسلامي هرمزگان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت الاسلام علی اکبر انصاری راد، معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان امروز یکشنبه 24 آبان در جمع دانشجویان دانشگاه پیام نور، شرایط کنونی را شرایطی حساس و خاص خواند و گفت: عصر ارتباطات و فناوری اطلاعات دارای پیچیدگی های خاصی بوده و تبادل سریع اخبار از ویژگی این عصر است، به تناسب عصر کنونی که عصر ماهواره اینترنت، شبکه های مجازی و اجتماعی است، دانشجوی امروز هم با دانشجوی دیروز به کلی متفاوت است.

 

وی با تأکید بر اینکه مهم ترین وظیفه دانشجو درعصر حاضر، تحصیل برای نمره و مدرک نیست بلکه تحصیل در سایه تهذیب نفس است افزود: آینده نظام و کشور نیازمند مدیریت صحیح دانشجویان امروز است، بنابراین دانشجویان باید به آینده نظام اسلامی دلگرم و تامین کننده نیازهای آینده جامعه خود باشند.

 

معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان با تاکید بر تحصیل همراه با تهذیب نفس، از دانش و معرفت اعتقادی و معنویت به عنوان دوبال پرواز برای انسان نام برد.

 

وی بر توانایی دانشجویان درباره تحلیل سیاسی صحیح از اوضاع زمانه تأکید کرد و افزود: دانشجو همیشه باید در زمینه مسائل سیاسی اظهار نظر داشته باشد و پیشنهاد یا انتقاد کند، البته بیان انتقادات سازنده که منشاء خدمات به جامعه باشد نه انتقاد به قصد تخطئه و ویرانگری، دانشجویی که از صحنه کناره گیری می کند به روز نیست.

 

حجت الاسلام و المسلمین انصاری راد احیای تفکر بسیجی را یکی از اهداف جامعه دانشگاهی خواند و ابراز داشت: عده ای از رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس از قشر دانشجو بودند.

 

وی در ادامه به ولایت فقیه اشاره کرد و گفت: بسط و گسترش روزافزون اندیشه ولایی و ولایت مداری در دانشگاه ها بسیار امرمهمی است که باید به آن توجه ویژه کرد چرا که مسئله ولایت فقیه یک مسأله دینی و سیاسی کارآمد است و ما آن را با نظام اسلامی خود به اثبات رساندیم.

 

معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی هرمزگان تصریح کرد: دانشگاه ها باید آماده پاسخگویی به شبهه هایی باشند که نسبت به این موضوع مهم در ذهن دانشجوها به وجود می آید و علاوه بر پاسخ گویی به شبهات به دانش افزایی در این زمینه هم پرداخته شود.

 

وی در پایان با بیان اینکه امر به معروف و نهی از منکر در کنار نماز همواره مطرح می شود، تصریح کرد: متأسفانه عنصر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه به ویژه در دانشگاه فراموش و یا کمرنگ شده که برای مرتفع کردن مشکلات و معضلات کنونی در جامعه ضروری است تا این امر مهم و مقدس در جامعه احیاء شود./851/202/ب2

ارسال نظرات