۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۸:۴۰
کد خبر: ۳۰۲۴۵۵
معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد:

مدیریت فرهنگی شهر باید تعریف دقیقی از شادی داشته باشد

خبرگزاری رسا ـ جلیلی گفت: پیام شهدا در بشارت و شادی است و ما به دنبال ابتهاج معنوی و شادکامی مؤمنانه هستیم و مدیریت فرهنگی شهر باید تعریف دقیقی از مفاهیمی مانند شادی داشته باشد.
مدیریت فرهنگی شهر باید تعریف دقیقی از شادی داشته باشد

به گزارش خبرنگار خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، وحید جلیلی معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد، امروز در نشست خبری با بیان این که مشهد حول محور امام رضا(ع) شکل گرفته است، گفت: برای مشهد تعریف دینی و تمدنی باید داشته باشیم و مدیران و نخبگان به این سوال پاسخ دهند که مشهد را به سمتی ببریم تا به شهر معنوی پیشرفته تبدیل شود و یا به دنبال شهر مدرن مذهبی نما هستیم.

 

وی با اشاره به برخی دیدگاه ها برای تبدیل مشهد از تمدنی به سمت شهر مدرن، اظهار کرد: برخی تصمیم دارند رویای مشهدی‌‌ها را به شارجه و دبی تبدیل کنند اگر این رویکرد غالب شود در سال های آینده دیگر نخستین مطلبی که به ذهن خطور می کند، زیارت امام رضا(ع) نخواهد بود و این از دغدغه های جدی است.

 

جلیلی با بیان این که باید به فرصت ها در حاشیه شهر توجه شود، بیان داشت: نباید در حاشیه شهر تنها به آسیب ها و تهدیدها پرداخته شود و به ظرفیت ها نیز توجه شود.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد افزود: اگر می خواهیم در برابر تهدیدهای اجتماعی فرهنگی و اجتماعی حرفی نداشته باشیم باید فرصت محور باشیم.

 

وی انتخاب مشهد به عنوان پایتخت معنوی جهان اسلام در سال 2017 را انتخاب خوبی دانست و خاطرنشان کرد: باید برنامه ریزی هایی داشته باشیم و مشهدی ها درک کامل و تفصیلی از جهان اسلام داشته باشند و مشهد جهانی یعنی این که شهروندان برای خود مسؤولیت جهانی قائل شوند.

 

جلیلی افزود: برخی برای مشهد 2017 دچار دستپاچگی شده اند که این سراسیمه گی ممکن است مشهد را دچار هویت نوکیسگی کند و این از شکوه و عظمت جهان اسلام به دور است و ما باید دو اولویت معرفی جهان اسلام به مشهد و معرفی مشهد به جهان اسلام را درنظر بگیریم.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد در ادامه به برنامه های سازمان فرهنگی برای مشهد 2017 اشاره و اظهار کرد: برادرخواندگی 12 مسجد مشهد با مساجد جهان اسلام، اعطای جایزه بین‌المللی گوهرشاد، اعطای نشان تقدیر از خادمان تقریب در جهان اسلام از جمله برنامه ها در این راستا بوده است.

 

وی پیشرفت ها را حاصل تفکر انقلاب اسلامی عنوان و بیان داشت: مشکل اصلی در ارتباط با مدرن بودن یا معنویت شهر معمولا به نحوه تعریف این دو باز می‌گردد، ما مخالف پیشرفت نیستیم اما واقعیت این است که این همه پیشرفت در سایه انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

 

جلیلی با اشاره به این که خداوند در قرآن می فرماید: «برای این که در شهر دچار خوف و حزن نشوید، خط شهادت را ترویج کنید»، گفت: پیام شهدا در بشارت و شادی است و ما به دنبال ابتهاج معنوی و شادکامی مؤمنانه هستیم و مدیریت فرهنگی شهر باید تعریف دقیقی از مفاهیمی مانند شادی داشته باشد.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهردار مشهد با اشاره به ظرفیت فرهنگی فراوان در مشهد، گفت: ظرفیت ها و آثار تاریخی مانند حسینیه هایی کهن در منطقه ثامن وجود دارد که برای حفظ آن ها نیاز به همکاری رسانه ها و بخش های مختلف است.
 

وی جمع آوری معتادان و متکدیان با همکاری نیروی انتظامی را از جمله برنامه های فرهنگی این سازمان عنوان و اظهار کرد: 2 هزار و 130 متکدی از ابتدای امسال تا کنون جمع آوری شده اند و هزینه ای حدود 4 میلیارد تومان در این باره هزینه شده است و نیاز به کار فرهنگی نیز در این خصوص هستیم./1310/202/ب1

ارسال نظرات