۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۱۹
کد خبر: ۳۰۲۳۷۳
مدیر تولید شبکه نور مطرح کرد؛

تحریف عاشورا و تضعیف ولایت فقیه مهم‌ترین خط نفوذ دشمن

خبرگزاری رسا ـ مدیر تولید شبکه نور با تأکید بر اینکه بحث نفوذ فرهنگی یقینی و انکار ناشدنی است، گفت: دشمن درباره رهبری ولایت فقیه در جهان تشیع حساس است و علیه آن کار می‌کند و همچنین دشمن به دنبال تحریف فرهنگ عاشورا در بین شیعیان است که باید در این زمینه‌ها ما هم حساس باشیم و آن را تقویت کنیم.
حجت الاسلام محمد طوسي مدير توليد شبکه نور

حجت الاسلام محمد طوسی، مدیر تولید شبکه نور، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به این که نفوذ دشمن از راه تغییر نگرش اتفاق می‌افتد، گفت: تغییر نگرش یک کار فرهنگی است و این گونه نیست که یک روزه اتفاق بیفتد و بروز پیدا کند و در بستر زمانی و پروسه طولانی مدت به وجود می‌آید.

 

وی با اشاره به این جمله از امام خمینی(ره) که دشمنان در زمینه فرهنگ‌سازی بسیار صبور است، خاطرنشان کرد: دشمنان برای نفوذ فرهنگی طراحی می‌کنند، فضا سازی می کنند و به این امید که بتوانند از این محصول در زمانی دیگر استفاده کنند می‌نشینند.

 

حجت الاسلام طوسی یادآور شد: بحث نفوذ فرهنگی یقینی و انکار ناشدنی است و هر چه که دشمنان راحت‌تر باشند در حضور در داخل کشور، نفوذ آنها هم راحت‌تر خواهد بود و در این زمینه وظیفه ما این است که باید مواظب باشیم و به ویژه کسانی که کار فرهنگی می‌کنند و فرهنگ جامعه در دست شان است مانند آموزش و پرورش، صدا و سیما، روحانیت و دیگر نهادهای فرهنگی باید به فکر راه چاره باشند.

 

وی با بیان این که ما معمولاٌ درمان نگر هستیم و به سراغ پیشگیری نمی رویم، اظهار داشت: ما باید در فضای آموزش و پرورش، اساتید و کتاب‌های درسی یک نگرش آینده نگر داشته باشیم و همچنین در صدا و سیما که تأثیر زیادی بر مردم و سبک زندگی مردم می‌گذارد باید دید که دشمن به دنبال چه هست و چه چیزی را می‌خواهد از ما بگیرد تا خیالش راحت بشود و این که ما چه چیزی داریم که دشمن را اذیت می‌کند و به دنبال حفظ و تقویت آن باشیم.

 

مدیر تولید شبکه نور افزود: آن چیزی که واضح است این است که دشمن در مورد رهبری ولایت فقیه در جهان تشیع حساس است و علیه آن کار می‌کند و همچنین دشمن به دنبال تحریف فرهنگ عاشورا در بین شیعیان است که باید در این زمینه‌ها ما هم حساس باشیم و آن را تقویت کنیم.

 

وی با بیان این که دشمن در مقابله با یک فرهنگ به دنبال از بین بردن و یا به انحراف کشاندن آن فرهنگ است، خاطرنشان کرد: تمام کسانی که در کشور کار فرهنگی می‌کنند باید زمینه انحراف و تحریف را از بین ببرند و این مستلزم کار فرهنگی وسیع و هدفمند است و باید رصد بشود که دشمن در هر زمینه به دنبال چه هست و ما هم به دنبال راه کار برای رفع آن باشیم.

 

حجت الاسلام طوسی در رابطه با بحث تحریف تاریخ صدر اسلام که به شدت از سوی شبکه‌های ماهواره‌ای دنبال می‌شود، گفت: در مقابله با این تحریف هم باید ابتدا جامعه را واکسن بزنیم و کارهای خوبی مانند مختارنامه، یوسف پیامبر(ع)، امام علی(ع) را قبل از این که سریال‌هایی مانند عمر پخش بشود در رسانه‌ها منتشر کنیم.

 

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه در مسائل فرهنگی در هیچ بخش از کشور وحدت رویه وجود ندارد و اقدامات به صورت جزیره‌ای و جداگانه انجام می‌شود و نهادهای فرهنگی کشور در بیشتر زمینه‌ها با همدیگر ساز مخالف می‌زنند ولی صدا و سیما تا اندازه ای تک برنامه‌ها خوبی را ارائه کرده است ولی کم است.


مدیر تولید شبکه نور با بیان این که باید نهادهای فرهنگی مانند ارشاد و صدا و سیما و دیگر نهادها بیشتر هماهنگ باشند، افزود: متأسفانه ما عادت کرده ایم به کم هزینه کردن و انتظار زیاد داشتن در صورتی که باید خوب هزینه کنند و هماهنگ باشند تا بتواند یک سوژه فرهنگی را به سرانجام برسانند.

 

وی در ادامه گفت: چون شبهه و تهاجم دشمن پیوسته است نهادهای فرهنگی کشور هم باید به صورت پیوسته کار کنند و کارها به صورت یک جریان حرکت کنند تا به نتیجه مطلوب برسند.

 

حجت الاسلام طوسی یادآور شد: انتظاری که از طلبه‌ها در این زمینه هست این است که باید مسلح به سلاح روز بشوند؛ زیرا امروز دشمن به داخل خانه‌های ما نفوذ کرده است و بالاترین نهادی که باید دغدغه داشته باشد روحانیت است./843/ت302/ف

ارسال نظرات