۲۳ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۰۲۳۷۲
به همت معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران؛

کتاب منتخب ادعیه و زیارات مسجد مقدس جمکران تدوین شد

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با بیان این که تدوین و نشر کتاب «منتخب ادعیه و زیارات مسجد مقدس جمکران» در دستور کار قرار گرفته است، گفت: فرآیند تدوین محتوای این کتاب در این معاونت انجام شده و در مرحله بررسی‌های تکمیلی است تا پس از چاپ، در اختیار زائران قرار بگیرد.
مدير فرهنگي مسجد جمکران

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام عباس ابراهیمی با اشاره به این که تدوین و چاپ کتاب «منتخب ادعیه و زیارات مسجد مقدس جمکران» در دستور کار قرار گرفته، عنوان کرد: یکی از مسائلی که زائران این مکان مقدس با آن مواجه بودند، این بود که باید جهت دسترسی و استفاده از ادعیه و زیارات و همچنین اطلاع از آداب و اعمال مسجد مقدس جمکران از کتاب مفاتیح‌الجنان استفاده می‌کردند و مسائلی چون حجم زیاد و تنوع مطالب موجب بروز دشواری برای بسیاری از زائران بود.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران اظهار کرد: از این رو کارشناسان معاونت فرهنگی با استفاده از تجربه موفق سایر اماکن مقدس نظیر آستان قدس رضوی و همچنین آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها)، تصمیم گرفتند تا کتاب ویژه‌ای شامل اکثر ادعیه و زیارات مورد استفاده زائران این مکان مقدس است را تهیه و تدوین کنند.


حجت الاسلام ابراهیمی افزود: این طرح در معاونت فرهنگی مسجد مقدس جمکران تهیه شد و مورد موافقت و حمایت تولیت محترم مسجد نیز قرار گرفت. سپس کارشناسان معاونت تدوین و تهیه سرفصل‌ها را بر عهده گرفتند.


وی یادآور شد: سوره‌ها، دعاها، نمازها و زیارت‌هایی که بیشتر مورد استفاده زائرین مسجد مقدس جمکران است، به علاوه مطالبی چون فضیلت شهر قم، زندگینامه‌ی مختصر حضرت صاحب‌الامر(عجل الله تعالی فرجه)، تاریخچه و آداب مسجد مقدس جمکران، آداب سفر و مسافر مهم‌ترین عناوینی است که در این کتاب درج و ارایه شده‌اند.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: دست‌اندرکاران تدوین این کتاب با هدف اطمینان از اتقان و اعتبار مطالب مندرج در آن، از نسخه‌ی اصلاح‌شده توسط مرکز طبع و نشر قرآن کریم که با دستخط مرحوم شیخ عباس قمی تطبیق داده شده و مراحل مختلف بررسی کارشناسی را گذرانده، استفاده کرده‌اند.


حجت الاسلام ابراهیمی در خصوص ویژگی‌های فنی این کتاب نیز عنوان کرد: با هدف حفظ هویت هنری و اسلامی اثر، از شیوه اصلاح‌شده خط نسخ ایرانی مرحوم نیریزی که یکی از خطوط زیبای ایرانی و اسلامی است، برای متون ادعیه و زیارات استفاده شده است.


وی با بیان این که کتاب در قطع وزیری و با کیفیت عالی به چاپ خواهد رسید، گفت: تهیه محتوای کتاب «منتخب ادعیه و زیارات مسجد مقدس جمکران» بر عهده معاونت فرهنگی بوده و از این نظر در مراحل پایانی آماده‌سازی هستیم و چاپ و جنبه‌های فنی آن در انتشارات مسجد انجام خواهد شد که با هماهنگی‌های به‌عمل‌آمده با مدیران آن، مقرر شده این کتاب با بهترین جلد، کاغذ و صحافی ممکن عرضه شود و در اختیار زائران محترم قرار بگیرد.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در پایان اظهار داشت: امیدواریم که این کتاب طی چند ماه آینده فرایند چاپ و نشر را نیز طی کند و در اختیار نمازگزاران این مکان مقدس قرار گیرد./1323/د101/ف

 

منبع: روابط عمومی مسجد مقدس جمکران

ارسال نظرات