۲۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۶
کد خبر: ۳۰۲۲۳۵

برگزاری دوره آموزشی صحیح و فصیح خوانی نماز در زنجان

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران زنجان گفت: بیش از 130 نفر از طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران و تعدادی از نیروهای طرح هجرت در قالب دوره آموزشی صحیح و فصیح خوانی نماز شرکت کردند.
حجت الاسلام ناصر

حجت الاسلام علی ناصر، معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه برادران استان زنجان، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زنجان، با اشاره به برگزاری دوره آموزشی صحیح و فصیح خوانی نماز در زنجان اظهار داشت: دوره ای که طی امروز و دیروز برگزار شد، دوره روش تصحیح قرائت نماز و تصحیح قرائت نماز بود.

 

وی در ادامه با اشاره به ضرورت آموزش تجوید نماز افزود: از آنجایی که قرائت نماز یکی از اصول اساسی دین اسلام و یکی از راه های ارتباط بین خالق و مخلوق است باید این قرائت به صورت صحیح و طبق همان فرمولی که دستور داده شده است، قرائت شود، به ویژه سوره حمد که باید به صورت عربی فصیح باشد.

 

این مقام مسؤول در ادامه با اظهار تأسف از بی توجهی های صورت گرفته نسبت به تجوید نماز تصریح کرد: متأسفانه در اغلب اوقات در مدارس و حتی در منازل به قرائت صحیح نماز اهمیتی داده نمی شود از این رو ما بر آن شدیم در حوزه علمیه به عنوان سردمداران عرصه فرهنگ و نماز و به عنوان این که طلاب در مدارس در قالب امام جماعت حضور پیدا می کنند آموزش دیده و روش بیان آن را نیز فرا بگیرند.

 

حجت السلام ناصر در ادامه افزود: اغلب افرادی که در این دوره شرکت کردند نیروهای طرح هجرت و یا طلابی بودند که به عنوان امام جماعت در مدارس و ادارات حضور پیدا می کنند و چشم انداز آینده این طرح در صورت بازخورد خوب و استقبال شایسته از آن، برگزاری دوره های متعدد و در سطح کلان است.

 

وی در ادامه با اشاره به اهداف برگزاری این دوره تأکید کرد: یکی از مهم ترین اهداف برگزاری این دوره ها تربیت و ظهور اساتید خوب و شایسته در عرصه تجوید و قرائت نماز است که به صورت یک تیم به مدارس و ادارات و حتی خود حوزه های علمیه برای آموزش فصیح و صحیح خوانی نماز اعزام می شوند.

 

معاون تهذیب مرکز مدیریت حوزه های علمیه زنجان در پایان با اشاره به آثار فصیح خوانی نماز از سوی امام جماعت گفت: طبیعتا وقتی امام جماعت وقتی نکات تجویدی و صفات حروف را به خوبی رعایت کرده و قرائت کند این نوع قرائت در نماز مأموم نیز اثر گذار بوده و به عنوان پله ای برای کمال در نماز می توان از آن یاد کرد.

 

گفتنی است؛ بیش از 130 نفر از طلاب حوزه های علمیه خواهران و برادران و تعدادی از نیروهای طرح هجرت در قالب این طرح به مدت دو روز در این دوره آموزشی حضور پیدا کردند./949/302/ب1

ارسال نظرات