۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۳۸
کد خبر: ۳۰۲۰۶۰
مدیر اجرایی مؤسسه طهورا خبر داد؛

درس خارج عفاف و حجاب به زودی آغاز می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر اجرایی مؤسسه طهورا رویکرد این مؤسسه ایجاد مجموعه آموزشی و تخصصی عنوان کرد و گفت: همچنین برگزاری درس خارج عفاف و حجاب که جای خالی آن در حوزه احساس می‌شد در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) آغاز خواهد شد.
حجت الاسلام باقرزاده مدير موسسه طهورا حجت الاسلام باقر زاده، مدير موسسه فرهنگي و پژوهشي طهورا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام ابراهیم باقرزاده مدیر اجرایی مؤسسه طهورا، با تشکر از تمام نهادهای که در این حرکت جهادی فرهنگی مساعدت کرده‌اند، خاطرنشان کرد: این مؤسسه از سال 1389 تا کنون چهار دوره برگزار کرده است و این پنجمین دوره است که در دو ماه برنامه‌ای به صورت فشرده دیده شده که بتوانیم در این فضا از اساتید استفاده ببریم؛ آنچه در این مؤسسه اتفاق می‌افتد اطلاع رسانی و جریان سازی در بدنه حوزه است و جریان عفاف خواهی در حوزه که به عنوان مادر نظام است باید شکل بگیرد و حوزویان با دست پر وارد عرصه فرهنگ شوند.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که در این دوره پروژه‌های آموزشی ترتیب دادیم، افزود: به دلیل ضیق مالی به صورت جهادی فعالیت می کنیم و این جهادی بودن برای ما اهمیت دارد؛ دومین رویکرد مؤسسه، ارتباط حداکثری با مراجع تقلید است و اولین مرجعی که با آغوش باز و نگاهی روشن همکاری کردند حضرت آیت الله علوی گرگانی هستند.


وی با بیان این که وقتی خدمت علما می‌رسیم باعث دلگرمی ما می‌شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه با حضرت آیت الله مکارم شیرازی هم دیدار داشتیم و از ارشادات ایشان استفاده کردیم.


مدیر اجرایی مؤسسه طهورا اظهار داشت: سومین رویکرد مؤسسه ایجاد مجموعه آموزشی تخصصی بوده است و همچنین برگزاری درس خارج عفاف و حجاب که جای خالی آن در حوزه احساس می‌شد در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) آغاز خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که دوره تخصصی عفاف و حجاب را در حوزه برگزار کردیم، افزود: باید یک جریان سازی شکل بگیرد و در این رابطه در مؤسسه طهورا یک رشته را تدوین کردیم و به صورت غیر رسمی یک سیر مطالعاتی ایجاد کردیم و در 18 سر فصل در خدمت دانش پژوهان باشیم تا بتوانند در زمینه تبلیغ در عرصه عفاف و حجاب حرفی برای گفتن داشته باشند.

 

حجت الاسلام باقرزاده با بیان این که طلاب در تبلیغ باید به اعتماد مردم پاسخ مثبت بدهند، گفت: چهارمین رویکرد مؤسسه تولید محتوای علمی برای تبلیغ در بحث عفاف و حجاب است و تولید محتوای کارگاهی اعم از پاور پوینت کنترل نگاه و بحث غیرت و از این دست مباحث و سال گذشته نزدیک به 100 جلسه برای این دوره ها برگزار کردیم.

 

وی رویکرد بعدی مؤسسه طهورا را ایجاد فضای تبلیغی برای طلاب دانست و خاطرنشان کرد: ما در حوزه رسالت فرهنگی بسیار عظیمی داریم زیرا بحث فرهنگ اصل است و باید روی فرهنگ کار کنیم و در حوزه که نوک پیکان مبارزه با تهاجم فرهنگی است باید دست طلاب پر باشد تا بتوانند با دشمن مقابله کنند./843/پ202/ف

ارسال نظرات