۲۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۰
کد خبر: ۳۰۱۸۷۹
نمایشگاه مطبوعات؛

مرادخانی: جذاب سازی رسانه‌های داخلی؛ راهکاری مناسب برای جلوگیری از نفوذ فرهنگی دشمن

خبرگزاری رسا ـ معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امروزه وزارت فرهنگ و ارشاد به سبب تأکیدات رهبر انقلاب در جلوگیری از نفوذ دشمنان به جذاب سازی رسانه‌های داخلی می‌پردازد.
علي مرادخاني معاون فرهنگي وزيرارشاد
مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در غرفه خبرگزاری رسا در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات در مورد تأکیدات رهبر انقلاب در مورد نفوذ فرهنگی گفت: موضوع نفوذ به عنوان یک موضوع اساسی و عمیق با پشتوانه تاریخی طولانی باید مورد بررسی دقیق واقع شود.
وی ادامه داد: هر ملتی برای صیانت از داشته‌های خود باید زره و هویتی فرهنگی و تاریخی داشته باشد و اگر ملتی می‌خواهد در حفظ فرهنگ و هویت خود تلاش کند باید از نفوذ دشمنان خود به ویژه نفوذ فرهنگی جلوگیری کند.
معاون هنری وزیر ارشاد خاطرنشان کرد: هویت و زره ما باورها و اعتقادات ما است؛ امروزه نفوذ در همه عرصه‌ها وجود دارد از جمله نفوذ فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و اجتماعی؛ اما نفوذ فرهنگی شاکله اصلی همه نفوذ دشمن است زیرا با تغییر فرهنگ یک ملت همه چیز آن ملت از دست خواهد رفت.
وی با اشاره به تأکیدات رهبر انقلاب درباره نفوذ فرهنگی بیگانگان اظهار داشت: ما با لبیک گویی به رهبر انقلاب در تولید آثار همه مسائل و ایجاد جاذبه در آثار خودی و با فرهنگ و هویت خودی سعی در حفظ و جذب نیروهای خودی هستیم.
مرادخانی با اشاره به نفوذ رسانه‌ای کشورهای غربی خاطرنشان کرد: جذابیت فرهنگ بیگانگان به وسیله ابزار رسانه قدرتمند امروزه در همه ملت‌ها نفوذ کرده است و اگر بخواهیم در مقابل این نفوذ رسانه‌ای آن‌ها مقاومت کنیم باید از رسانه‌ و آثاری جذاب استفاده کنیم و این راهکار امروز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است./1329/پ200/ف
ارسال نظرات