۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۲
کد خبر: ۳۰۱۸۱۶

چند خبر کوتاه از خراسان رضوی

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شب شعر آیینی محرم و استکبارستیزی در تربت جام، امروز بزرگترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی و بالاترین منکر استکبار جهانی است و اعزام 13 هزار دانش اموز خراسان رضوی به مناطق جنوب از اخبار کوتاه خراسان رضوی است
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد،  همزمان با دهه سوم محرم محفل آیینی ومذهبی «محرم واستکبار ستیزی» با حضورمعاون فرماندار، مسئولان اجرایی،نظامی، فرهنگی وجمعی از شاعران و ادب دوستان در خمیه فرهنگی نبرد با شیطان تربت جام برگزار شد.


رییس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی تربت جام گفت: شاعران و هنرمندان شیعه و سنی شهرستان به عنوان محب و خادم اهل بیت علیهم السلام گوشه ای از عرض ارادت خود را همزمان با ماه خون و قیام در راستای ترویج نهضت و فرهنگ سرخ حسینی و مبارزه با استکبار جهانی با نگاهی ژرف در قالب آثار فاخر ادبی و هنری به سایر اقشار جامعه ارائه کردند.


نعمت اله فیاض افزود: از آنجایی که یکی از اهداف اساسی و فلسفه قیام حضرت اباعبدالله الحسین (ع) تحقق و نمایش عملی شعار هیهات من الذله و استکبار ستیزی است ، برای تبیین و معرفی این فرهنگ مقدس این محفل با همکاری و استقبال شایسته شاعران آئینی شهرستان برنامه ریزی شد.


وی تصریح کرد: این شب شعر با هدف محکومیت سیاست های مستکبرانه قدرت های زورگوی خصوصا آمریکای جهان خوار در ماه پیروزی خون بر شمشیر برگزار شد.


فیاض افزود: در این محفل ادبی ؛ مداح اهل بیت علیهم السلام با مرثیه خوانی و ادیبان با شعر خوانی آخرین دل سروده های آیینی و مذهبی خود را آمیخته به عطر حسینی در قالب محفل ‌ادبی« محرم واستکبار ستیزی» به نمایندگی از جامعه ادبی شهرستان ارائه کردند که با تحسین همراهان‌ عاشورایی مواجه شد.


وی به ظرفیت های خوب شاعران در این حوزه اشاره کرد و گفت : دراین مراسم شاعران حسن عبدی(شفیق)،محمد عبدی،مهدی حسینی،حمید رضا سرور عظیمی،فاطمه غلامی،مرضیه قاضی زاده،محسن صدری نیا و زهرا ارجمندی پور به ارائه اشعاری آیینی و مذهبی با مضامین عالی پرداختند.


شایان ذکراست، در پایان مسؤولان شهرستان با اهدای لوح سپاس و هدایا از شاعران آیینی تجلیل کردند.

 

امروز بزرگ‌ترین معروف حفظ نظام جمهوری اسلامی و بالاترین منکر استکبار جهانی است
مسؤول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه تربت جام بیان داشت: امروز بزرگترین معروف حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بالاترین منکر طاغوت واستکبارجهانی است.


حجت‌الاسلام سید جعفر احمدی، در دوره تربیت و تعالی ناحیه ای بسیج تربت جام گفت: به فرموده امام راحل اگر تمام آمریکا مسجد شود و از مساجد صدای اذان به گوش برسد و بگویند ما اهل تعامل و مذاکره هستیم باور نکنید، چراکه امریکا همیشه استکبار بوده و خواهد بود.


وی در این محفل بسیجی بصیرتی تصریح کرد: آمریکا با تحمیل جنگ هشت ساله به اهداف خصمانه خود نرسیده، امروز می‌خواهد با مذاکره برسد، آمریکا خوی استکباری و روحیه گرگ صفتی خود را همیشه دارد.


وی با اشاره به اهمیت فریضه الهی امر به معروف ونهی ازمنکر ابرازداشت: بزرگترین معروف حفظ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و بالاترین منکر طاغوت واستکبار جهانی است.


حجت الاسلام احمدی یکی دیکر از معروف ها را ازدیاد نسل دانست و با توجه به مطالبه رهبر معظم انقلاب تاکید کرد: دو و سه فرزندی شایسته خانواده های ایرانی نیست .


گفتنی است؛ دوره تربیت وتعالی ناحیه ای بسیج به همت عقیدتی سیاسی و تعلیم وتربیت سپاه تربت جام در خیمه فرهنگی مبارزه با استکبار برگزارشد.


13 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی به سرزمین‌های نور اعزام شده اند

مسؤول سازمان اردوهای راهیان نور سپاه امام رضا(ع) استان گفت: تاکنون 13 هزار دانش‌آموز خراسان رضوی در قالب اردوهای راهیان نور دانش‌آموزی به مناطق عملیاتی هشت سال دفاع مقدس اعزام شده‌اند.


عباس صالحی با بیان این که اردوهای راهیان نور دانش آموزی در خراسان رضوی از 15 مهرماه آغاز شده، افزود: از 13 هزار دانش آموز اعزامی تاکنون،  8900 نفر دانش آموز پسر و بقیه دانش آموزان دختر هستند.


صالحی با اشاره به این که تاکنون 34 کاروان از استان به سرزمین‌های نور اعزام شدند افزود: مقصد همه دانش‌آموزان برای حضور در مناطق عملیاتی معطوف به استان خوزستان و مدت سفر شش روز است.


وی اظهار کرد: عمده یادمان‌هایی که دانش‌آموزان استان بازدید می کنند شامل  والفجر8، شلمچه، هویزه،دهلاویه، عشایر خوزستان و چزابه می‌شود.


صالحی اضافه کرد: سهمیه‌ای که برای استان خراسان رضوی به منظور اعزام دانش‌آموزان به سرزمین‌های نور در نظر گرفته شده 30 هزار نفر است که تا پایان بهمن ماه باید این سهمیه محقق شود.
/859/203/ب2

ارسال نظرات