۲۰ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۳۰۱۶۲۴
صبح امروز صورت گرفت؛

اعزام نخستین کاروان پیاده به کربلا

خبرگزاری رسا ـ سردار طالبی با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی گفت: هر ساله کاروان های فراوانی به سوی کربلای معلی با پای پیاده طی مسیر می کنند و هیأت رزمندگان اسلام نیز برای چندمین سال متوالی صبح امروز حرکت خود را آغاز کرد.
سردار محمد طالبي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، اعزام نخستین کاروان پیاده زائران به کربلا صبح امروز با حضور جمعی از فعالان مذهبی فرهنگی هیأت رزمندگان اسلام استان کرمانشاه صورت گرفت.

 


سردار محمد طالبی از فرماندهان دوران دفاع مقدس و فعالان فرهنگی استان کرمانشاه در حاشیه اعزام کاروان پیاده زائران به کربلا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه عنوان داشت: با توجه به فرارسیدن اربعین حسینی هر ساله جمعی از عاشقان سیدالشهدا (ع) به صورت خودجوش به سمت حرم اباعبدالله الحسین (ع) حرکت می کنند.

 


سردار طالبی در ادامه با اشاره به مجاهدت سیدالشهدا (ع) برای زنده نگاه داشتن اسلام اظهار داشت: امام حسین (ع) فرهنگ ایثار و روحیه شهادت طلبی را در جامعه نهادینه کرد همان طور که سیدالشهدا (ع) با مجاهدت خود سبب زنده نگاه داشتن اسلام شد، شهدا نیز با الگو گرفتن از امامشان اجازه تجاوز دشمن به خاک ایران اسلامی را ندادند.

 


وی در ادامه افزود: در دفاع مقدس و بسیاری از عملیات ها شهدایی بودند که همانند سید و سالار شهیدان با لبانی تشنه به شهادت می رسیدند و همواره ذکر یا سیدالشهدا (ع) بر لبانشان جاری بود.

 


فرمانده دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: سیدالشهدا (ع) مرگ با عزت را به زندگی با ذلت ترجیح داد و با شهادتش حماسه ای ماندگار آفرید، در تمامی عرصه های جامعه اگر شهادت و روحیه شهادت طلبی وجود داشته باشد دشمن حتی اجازه نفوذ به خود را در آن عرصه نخواهد داد.

 


سردار طالبی عشق و علاقه مردم ولایتمدار استان کرمانشاه را به سیدالشهدا(ع) فوق العاده دانست و بیان داشت: مردم ایران به خصوص استان کرمانشاه همواره در تمامی عرصه های مختلف پاسدار ارزش های انقلاب اسلامی هستند، دفاع مقدس نیز یادآور مجاهدت و ایثار مردم کرمانشاه است، حضور مردم و جوانان مذهبی کرمانشاه نیز در مراسمات عزاداری سیدالشهدا (ع) و اربعین حسینی گویای عشق و ارادتشان به اباعبدالله الحسین (ع) است.

 


فعال فرهنگی استان کرمانشاه با بیان اینکه هر ساله کاروان پیاده زائران به کربلا اعزام می شود گفت: هیأت رزمندگان اسلام همواره پرچم دار این برنامه در سطح استان کرمانشاه است و خوشبختانه با فرارسیدن اربعین حسینی کاروان های بسیاری به صورت پیاده و با وسایل نقلیه به سمت کربلا اعزام می شوند.

 


وی در پایان عنوان داشت: حرکت و قیام سیدالشهدا (ع) و به شهادت رسیدن این امام عزیز و یاران با وفایش برگ زرینی در تاریخ اسلام است، خوشبختانه همواره در تاریخ اسلام و انقلاب مردانی غیور جانشان را در راه پاسداری از دین و اعتقاداتشان فدا کرده اند، امید است این عزیزان الگو و سرلوحه ای برای جوانان و نوجوانان قرار گیرند تا بتوانند از هجمه های دشمن برای تخریب و زشت نشان دادن چهره اسلام جلوگیری کنند./857/302/ب1

ارسال نظرات