۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۸
کد خبر: ۳۰۱۵۶۴

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری آزمون صدور مجوز اساتید خواهر، راه اندازی آموزش غیرحضوری سطح چهار و حضور پررنگ در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد عناوین خبرهای کوتاه حوزه علمیه خراسان است.
حوزه علميه خراسان

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه خراسان، پنجمین مرحله آزمون صدور مجوز تدریس برای اساتید خواهر حوزه علمیه خراسان در آذر ماه سال جاری برگزار می‌شود.


براساس این گزارش، این آزمون ویژه اساتید خواهر مشغول به تحصیل در مدارس علمیه خراسان می‌باشد که برای شرکت در این آزمون می‌بایست از سوی مدیر مدرسه علمیه به مرکز مدیریت حوزه معرفی شده باشند.


متقاضیان ثبت نام در این آزمون می بایست از تاریخ 6 لغایت 17 آبان ماه 94 به پایگاه اطلاع رسانی حوزه علمیه خراسان به آدرس: www.hozehkh.com مراجعه نمایند.


همچنین ثبت نام کنندگان در این آزمون می‌توانند پس از ثبت نام جهت ویرایش اطلاعات خود از 19 الی 21 آبان ماه در این سایت اقدام نمایند.


بنابر این گزارش، زمان دریافت کارت ورود به جلسه 23 لغایت 27 آذرماه و زمان برگزاری این آزمون 27 آذرماه 94 اعلام شده است.


همچنین نتایج آزمون کتبی 10 دی ماه 94 و
مکان برگزاری آزمون و زمان مصاحبه آن متعاقبا اعلام خواهد شد.


گفتنی است، منابع این آزمون در دفترچه راهنما در صفحه ثبت نام اعلام شده است.

 

راه اندازی آموزش غیرحضوری سطح چهار

حجت الاسلام اسفندیاری، مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برای اولین بار در حوزه علمیه خراسان، آموزش غیر حضوری سطح چهار راه اندازی شده است، گفت: این دوره آموزشی شامل دروس خارج فقه و اصول و تفسیر می‌باشد.

 

وی با تأکید براینکه این دوره، طلاب و فضلای مشهدی را شامل نمی‌شود، تصریح کرد: دوره آموزشی غیرحضوری سطح چهار ویژه اساتید اعزامی، مدیران و مسئولان آموزش مدارس علمیه شهرستان‌های خراسان می‌باشد.

 

حجت الاسلام اسفندیاری با بیان اینکه مجوز این دوره براساس مصوبه 747 شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان به معاونت آموزش و پژوهش این حوزه ابلاغ شده است، اظهار داشت: دستورالعمل شرکت در این دوره 22 مهرماه سال جاری همراه با تقویم آموزشی آن به مدارس علمیه استان‌های خراسان ابلاغ شده است.

 

وی تعداد متقاضیان این دوره آموزشی را تاکنون 111 نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد متقاضیان، 70 نفر انتخاب درس نموده و فعالیت آموزشی خود را به صورت رسمی آغاز نموده‌اند.

 

مدیر آموزش و برنامه ریزی حوزه علمیه خراسان از اعلام اطلاعات تکمیلی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.
 

 حضور فعال حوزه علمیه خراسان در هفدمین نمایشگاه کتاب مشهد

حجت الاسلام فتح الهی، مدیر پژوهش حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه هفدمین نمایشگاه کتاب مشهد از 5 آبان آغازبه کار می‌کند، گفت: حوزه علمیه خراسان در این نمایشگاه به ارائه خدمات مشاوره ای در موضوعات مختلف، همراه با برگزاری نشست های علمی پرداخت.


وی به تبیین موضوعات غرفه های این حوزه پرداخت و اظهار داشت: پاسخگویی به شبهات جریان‌های انحرافی، پاسخگویی به احکام شرعی، پژوهش‌های ابزار محور، استکبارستیزی، مشاوره قرآنی(حفظ و ترجمه)، مشاوره خانواده: ازدواج و تربیت فرزند، مشاوره تربیت جنسی، رسانه و دین، تحصیل در حوزه، ایران اسلامی جوان بمان، آثار علما و پژوهشگران حوزه علمیه خراسان، چشم انداز حوزه علمیه خراسان، پرسمان دینی، عناوین غرفه های حوزه علمیه خراسان در هفدمین نمایشگاه کتاب مشهد بود.


حجت الاسلام فتح الهی با اشاره به اینکه مدیریت نمایشگاه برای بازدیدکنندگان مبلغ 700 میلیون تومان بن با تخفیف 20 درصد پیش بینی کرده بود،افزود: در این نمایشگاه دو نشست علمی با موضوعات نقد و بررسی تحجرگرایی دینی در جهان اسلام و ایران اسلامی جوان بمان (بررسی مباحث جمعیتی) از سوی حوزه علمیه خراسان برگزار شد.


وی با اشاره به اینکه نشست نقد و بررسی تحجرگرایی دینی در جهان اسلام پنج شنبه 7 آبان و نشست ایران اسلامی جوان بمان (بررسی مباحث جمعیتی) یکشنبه 10 آبان برگزار می شود، ابراز داشت: این نشست‌ها از ساعت 19:45 الی :21:15 در هشت ضلعی مفاخر، سرای اهل قلم نمایشگاه بین المللی مشهد برگزار شد.


 

استقبال از غرفه حفظ قرآن حوزه علمیه خراسان در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد

 

حجت الاسلام محمود محمدی نیا، حافظ کل قران کریم، در هفدهمین نمایشگاه ناشران کتاب ایران در مشهد به عنوان کارشناس مشاور حفظ و ترجمه قرآن در غرفه حوزه علمیه خراسان حضور داشت.


وی خاطر نشان کرد: زنگ خطری برای رفع شبهات قرآنی باید زده شود.


حجت الاسلام محمدی نیا، با اشاره به فرمایش رهبری در اهمیت رو آوردن به حفظ قرآن، گفت: در این نمایشگاه از طرف اقشار مختلف مردم حفظ قرآن کریم با استقبال مواجه شد.


وی افزود: اکثر مراجعین در زمینه مباحث قرآنی و مخصوصا مفاهیم قرآنی مشاوره گرفتند که در این میان انس با قرآن و حفظ آیات کلام وحی نیز مورد توجه عموم مردم بود.


این استاد و حافظ کل قرآن، راه محفوظ ماندن از انحرافات را با روی آوردن به مفاهیم قرآنی و انس با قرآن بیان کرد و گفت: لذا اکثر مراجعین از اقشار مختلف مردم و با سنین مختلف بودند.


وی با اشاره به اینکه اکثر سوالات از سمت مراجعین در مورد شبهات مفاهیم قرآن بوده است اظهار کرد: این مساله نشان دهنده این است که یک سری افراد برای رسیدن به مقاصد شوم خود این شبهات را در جامعه القا می کنند و زنگ خطری برای ما به حساب می آید.


و در ادامه خاطر نشان کرد: با وجود این شبهات، مردم ضرورت حفظ از انحرافات را فقط و فقط، انس با قرآن و روی آوردن به کلام وحی معرفی کردند.


حجت الاسلام محمدی نیا، گفت: کار خوب و پسندیده ی مشاوره در غرفه حوزه علمیه خراسان امسال در هفدهمین نمایشگاه کتاب مشهد انجام شد اما برای سال های بعد استفاده از تجربیات این مرحله ثمر بخش خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه غرفه حفظ قرآن با استقبال عموم مردم مواجهه بود افزود: در کنار غرفه انس با قرآن، غرفه مفاهیم قرآنی با رویکرد رفع شبهات در آیات قرآن نیز خالی است.


و در پایان، از وجود ضرورت انس با قرآن و مفاهیم قرآنی در کنار بقیه مشاوره ها در غرفه حوزه علمیه خراسان، قدر دانی کرد./930/203/ب1

ارسال نظرات