۱۷ آبان ۱۳۹۴ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۳۰۱۰۱۹
نمایشگاه مطبوعات؛

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان: تشیع انگلیسی و اهل‌سنت آمریکایی به اسلام و اتحاد مسلمانان ضربه می‌زنند

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جعفری، شیعیان انگلیسی و اهل‌سنت آمریکایی را مزدوران دشمن خواند و گفت: شیعه و سنی به ویژه شافعی‌های اهل‌سنت، اشتراکات زیادی با هم دارند، اما همواره در طول تاریخ،‌ شیاطینی وجود دارند که در قالب‌های گوناگون و به صورت جریان‌های انحرافی و افراطی، به اسلام و برادری مسلمانان ضربه می‌زنند.
مدير کل ارشاد کردستان

حجت‌الاسلام رحیم جعفری، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با حضور در غرفه خبرگزاری رسا، در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به تبیین دیدگاه های خود درباره دین و سیاست پرداخت.

 

وی اظهار داشت: همان‌طور که بنیانگذار انقلاب اسلامی و رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند، دین یک مجموعه کلی بوده و سیاست بخشی از آن است؛ این اعتقادی اصیل و اسلامی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با بیان این‌که سیاست تقویت کننده دین است، عنوان کرد: از طریق سیاست می‌توان قدرت و مصادر مدیریتی را به دست آورد، تا آنان را در ابعاد مادی و اجرایی برای توسعه دین به کار بست.

 

وی ادامه داد: اسلام سیاستی را قبول دارد که آرمان آن، ‌دین گرایی باشد؛ قدرت فریبنده است و انسان‌ها را از مدار دین خارج می‌کند، اما قدرتی که حاکمیت و خلافت دین را داشته باشد، دین را توسعه می‌دهد.

 

حجت‌الاسلام جعفری ابراز کرد: سیاست و قدرت فریبنده هستند، از این‌رو، عده‌ای آن را جدای از دین می‌دانند در حالی که سیاست بازی، مبنای دینی ندارد؛ اگر سیاست بر اساس اصول دینی تعریف شود، همان دین خواهد بود.

 

وی افزود: کسانی که دین را از سیاست جدا می‌دانند، یا باورهای عقیدتی انحرافی دارند و یا از آفت‌ها و آثار منفی سیاست می‌ترسند تا به دین ضربه‌ای وارد نشود در حالی که این تصور، ناقص و اشتباه است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان، همچنین در پاسخ به سؤالی نسبت به تعامل شیعیان و اهل‌سنت در استان کردستان در امور فرهنگی خاطرنشان کرد: شیعه و سنی به ویژه شافعی‌های اهل‌سنت، اشتراکات زیادی باهم دارند و حتی عده‌ای آنان را یکی می‌دانند.

 

وی ادامه داد: با وجود اشتراکات بسیاری که میان شیعه و سنی وجود دارد، اما همواره در طول تاریخ،‌ شیاطینی وجود دارند که در قالب‌های گوناگون و به صورت جریان‌های انحرافی و افراطی، به اسلام و برادری مسلمانان ضربه می‌زنند.

 

حجت‌الاسلام جعفری تأکید کرد: جریان‌های انحرافی که امروز دست به اختلاف افکنی میان مسلمانان زده‌اند، گاهی لباس اهل‌سنت آمریکایی و گاهی لباس شیعه انگلیسی بر تن می‌کنند.

 

وی یادآور شد: شیعیانی که از انگلیس تبعیت می‌کنند، مزدورند؛ انگلیس با حوصله و از روی اندیشه‌ افراد، آنان را خریداری می‌کند تا در راه فتنه و اختلاف افکنی از آنها استفاده کند./997/پ200/ف2

ارسال نظرات