۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹
کد خبر: ۳۰۰۷۱۹
نماینده شیراز در مجلس:

کمک خیرین در فارس جایگزین اعتبارات دولتی نشود

خبرگزاری رسا ـ نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر ضرورت اهتمام دولت به استان فارس، گفت: دولت باید اعتبارات مصوب را به استان ارائه کند و در همین راستا کمک های خیرین در استان فارس نباید جایگزین اعتبارات دولتی شود.
قادري نماينده مردم شيراز قادري
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فارس، جعفر قادری بعد از ظهر شنبه در دیدار مجمع نمایندگان فارس با آیت الله اسدالله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان تاکید کرد: خیرین دلیل ندارد که پول خود را در مکان‌هایی که دولت فعالیت می کند هزینه کنند که این حرکت متأسفانه در استان فارس انجام می شود و کمک های خیرین جایگزین اعتبارت دولتی شده است.
 
وی تصریح کرد: در زمینه خیرین تأمین سلامت و سایر حوزه‌ها بسیار فعال هستیم اما به دلیل نبود یک ساختار کلی برای هدایت این امور، شاهد سرمایه‌گذاری در اموری هستیم که دولت باید در آنها سرمایه‌گذاری کند.
 
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: باید از تمامی ظرفیت های قانونی برای توسعه استان فارس استفاده کنیم که یکی از آنها اتصال به دریا است اما مسئولان دولتی به این مهم توجه ویژه ندارند و در حد یک مطالبه ساده به آن نگاه می کنند.
 
قادری تأکید کرد: اگر به دنبال توسعه و پیشرفت هستیم باید این حرکت در تمامی بخش ها با همدلی دیده شود که متاسفانه چنین خواسته ای وجود ندارد.
 
وی افزود: در بحث توزیع منابع مالی با توجه به تعریف شاخص‌هایی نظیر آب‌های مرزی، حوزه‌های مشترک گاز، نفت و سرمایه‌گذاری‌های معدنی، طی سال‌های آینده شاهد رشد سریع بسیاری از استان‌ها خواهیم بود در حالی که فارس از این گردونه عقب خواهد ماند.
 
نماینده شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت برخی دیگر از استان‌های کشور نیز گفت: آذربایجان شرقی به دلیل ناامنی‌های ترکیه در بحث جذب سرمایه‌گذاران خارجی تلاش مضاعفی می‌کند و خراسان در حوزه گردشگری فعالیت دارد و عملا چهار دانگ از شش دانگ سه قوه در اختیار مازندران و استان‌های شمالی است، در این میان وضعیت ما بسیار بغرنج است.
 
وی سیستم بانکی را از دیگر دلایل مشکلات دانست و گفت: یک‌سوم منابع در سال گذشته از فارس خارج‌شده که این مهم نیز جای نگرانی دارد./839/604/ب2
ارسال نظرات