۱۶ آبان ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۷
کد خبر: ۳۰۰۵۸۰
حجت الاسلام والمسلمین رجبی:

نامه رهبری برجام را به فرصت تبدیل می کند

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که جدی گرفتن نامه رهبری توسط مسؤولان سبب جلوگیری از نفوذ استکبار شده و برجام را به فرصت تبدیل می کند، گفت: رهبر انقلاب راهکارهای عملی و بسیار دقیقی را در نامه خود برای مسؤولان تبیین کردند.
آيت الله رجبي آيت الله رجبي

حجت الاسلام والمسلمین محمود رجبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با اشاره به نامه رهبر معظم انقلاب به رییس جمهور و تبیین الزامات 9 گانه اجرای برجام گفت: ما باید هر روز به دلیل وجود رهبری فرزانه، حکیم و الهی که جز مصالح اسلام و مسلمین به چیز دیگری نمی اندیشد سجده شکر به جا بیاوریم که با کمال اقتدار و حکمت تهدیدها را به فرصت تبدیل می کند.


وی افزود: همه ملت نگران بودند که سرانجام برجام چه خواهد شد و چگونه می توان مسأله را به پیش برد که برجام فرصتی برای جمهوری اسلامی ایران باشد، بسیاری از دلسوزان نظام و انقلاب نگران بودند و نوعی تحیر داشتند اما نامه رهبر انقلاب نگرانی ها را رفع کرد.


قائم مقام مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان این که نامه رهبر انقلاب راه را شفاف و مسیر را روشن کرد، اظهار داشت: با نامه رهبر انقلاب راه های نفوذی که استکبار جهانی تصور می کرد که از مسیر آن ها می تواند به جمهوری اسلامی ضربه بزند سد شد.


وی ادامه داد: اگر مسؤولان در اجرای دستورات نامه رهبری کوتاهی کنند به یقین ملت آنها را نخواهد بخشید؛ نامه مقام معظم رهبری فصل الخطاب به دولت و ملت است و همه باید در مسیر اجرای آن تلاش کنند، ایشان با این نامه مسیر حرکت را به همگان فهماندند.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که جدی گرفتن نامه رهبری توسط مسؤولان سبب جلوگیری از نفوذ استکبار شده و برجام را به فرصت تبدیل می کند، ابراز داشت: رهبر انقلاب راهکارهای عملی و بسیار دقیقی را در نامه خود برای مسؤولان تبیین کردند.


وی عنوان کرد: رهبر انقلاب در نامه خود فرمودند که در عالی ترین سطح باید کمیته ای تشکیل شود که نظارت دقیق بر اجرای مراحل برجام داشته باشد، یکی دیگر از مسائل مهم گرفتن تضمین های معتبر از طرف های مقابل است که متأسفانه ضمانت های دقیق و واضحی گرفته نشده است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مسأله برگشت ناپذیری تحریم ها بسیار مهم است که رهبر انقلاب نسبت به این مسأله بارها هشدار دادند، با تشکیل کمیته نظارتی مسائل برجام باید به دقت رصد شود؛ مسؤولان باید به گونه ای عمل کنند تا برجام فرصتی برای کشور باشد.


وی اضافه کرد: دولت محترم باید از دلسوزی هایی که منتقدان نسبت به برنامه ها دارند استقبال کند، اگر در گذشته این دلسوزی ها جدی گرفته می شد قطعا دستاوردها امروز در مسأله هسته ای و برجام افزایش پیدا می کرد؛ نخستین قدم دولت در سالی که رهبر انقلاب بر همزبانی و همدلی تأکید کردند همراهی دولت و ملت است.


حجت الاسلام والمسلمین رجبی با بیان این که عمل به سخنان دلسوزان نظام به نفع دولت و ملت خواهد بود، گفت: مسؤولان باید توجه داشته باشند که دشمن همواره دشمنی می کند و در پی ضربه زدن به انقلاب و نظام است.


وی افزود: متأسفانه گاهی دیده می شود که برخی از مسؤولان به دشمن خوشبین هستند، از دشمن جز دشمنی انتظار نمی رود بنابراین در پسا تحریم نیز به یقین دشمنان درصدد ضربه زدن به کشور هستند اگر این باور در مسؤولان وجود داشته باشند در تعامل خود با دشمنان احتیاط بیشتری انجام می دهند.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت نگاه به درون اظهار داشت: اگر دولت از آغاز مذاکرات بر مسأله اقتصاد مقاومتی و نگاه به درون تأکید می کرد به یقین در حال حاضر استکبار جهانی در موضع ضعف قرار می گرفت؛ اگر نگاه به درون وجود داشته باشند همه ملت در مسیر تعالی کشور به صورت یکپارچه حرکت خواهند کرد./1323/ت302/ج

ارسال نظرات