۱۲ آبان ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۰
کد خبر: ۲۹۹۶۷۸
مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمان:

استان کرمان میزبان 9 شهید دوران دفاع مقدس می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمان از استقبال 9 شهید دوران دفاع مقدس در کرمان خبر داد و گفت: این استقبال روز پنچ شنبه 14 آبان انجام خواهد شد.
استقبال از شهداي گمنام

محمدمهدی ابوالحسنی، مدیر‌کل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس کرمان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمان، از استقبال 9 شهید دوران دفاع مقدس در کرمان خبر داد و گفت: از این تعداد 6 شهید گمنام هستند که دو شهید در شهر باغین، دو شهید در دانشگاه آزاد اسلامی سیرجان که یکی از این شهیدان 21 ساله ودیگری 17 ساله است و دو شهید گمنام نیز در دانشکده فنی شهید چمران کرمان دفن خواهند شد.

 

ابوالحسنی تصریح کرد: شهیدان علی نادرپور از شهدای زرند، حسن حسینی عامری از شهدای اختیارآباد و ناصر نژاد شاهداغی از شهدای عزیز کرمان نیز شناسایی شده اند که در شهرهای خود تشییع و به خاک سپرده می شوند.

 

وی با بیان این که مراسم استقبال رسمی از شهدا ساعت 9:30 روز پنجشنبه این هفته در فرودگاه کرمان برگزار می شود، بیان کرد: شهدا با حضور اقشار مختلف مردم از فرودگاه در مسیر بلوار جمهوری اسلامی، خیابان شهید بهشتی، خیابان شریعتی تا حسینیه ثارالله با حرکت کاروان خودرویی، مورد استقبال قرار می گیرند.


مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کرمان از اجرای برنامه عزاداری و اقامه نماز ظهر در حسینیه ثارالله خبر داد و گفت: پنجشنبه شب نیز آیین وداع با شهدا در مسجد قائم (عج) شهر کرمان همراه با دعای کمیل برگزار می شود.

 

ابوالحسنی اظهار کرد: شهدای کرمان صبح شنبه از محل حسینیه ثارالله تا چهار راه کاظمی تشییع و از آن جا دو شهید با خودرو به دانشکده شهید چمران و شهید ناصر نژادشاهداغی 21 ساله به گلزار شهدای کرمان انتقال پیدا می‌کنند.


وی با اشاره به انتقال شهدا به شهرهای سیرجان، باغین، اختیار آباد و زرند در روز جمعه پانزدهم آبان افزود: آیین تشییع و خاکسپاری در روز شنبه شانزدهم آبان همزمان در کرمان و شهرهای یاد شده انجام خواهد شد.

 

ابوالحسنی مقام شهید را بالاترین مقام نزد خداوند عنوان کرد و افزود: این شهیدان تمام وجود خود را برای خدا تقدیم کردند و به سید و سالار شهیدان اقتدا کردند.


وی یادآور شد: این شهیدان بزرگوار بعد از سال‌ها آمدند که تا فضای شهرها را با حضور خود عطرآگین کنند و ما را از غفلت و دنیازدگی که دچار آن شده‌ایم نجات دهند./9709/302/ب2

ارسال نظرات