۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۹:۱۲
کد خبر: ۲۹۹۴۸۸

اخبار کوتاه از سازمان تبلیغات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ مقاله «جایگاه زنان در نهضت عاشورا»در فرهنگ عاشورا در سایت پژوهه دین، ۲۰ درصد تخفیف برای کارکنان سازمان تبلیغات در رستوران مجموعه سرچشمه، ساماندهی ۴۰۰ نفر در طرح تذکر لسانی هیأت مذهبی آران و بیدگل، بهره مند شدن ۱۰۹۵۸نفر در اوقات فراغت امسال از برنامه های تبلیغات اسلامی زنجان، برگزاری ۱۲گفتمان دینی عاشورایی درمدارس شهرستان خرم آباد از اخبار کوتاه سازمان تبلیغات اسلامی است.
اخبار کوتاه

به گزارش خبرگزاری رسا، دربخشهایی از این مقاله آمده است:در اسلام شأن و منزلت زن بسان مرد عظیم است و خداوند در آیات متعدده قرآنیه به این مهم اشاره فرموده است، چرا که خیل انسان ها، به وجود آمده از یک زن و یک مرد به نام آدم (ع) و حوا می باشد چه مؤمن و چه کافر همه از یک پدر و مادر بدنیا آمده اند. فقط بر اساس حکمت موهبت های خاصی به مرد و زن بر اساس ظرفیت هایشان عطا شده است. مثلا بعضی لطافت ها و ظرافت ها در جنس زن از طرف پروردگار به ودیعه گذارده شده که در مردان کمتر به چشم می خورد !

بنابراین در اصل کرامت انسانی، زن و مرد یکسانند و آنها که مقام والای زن را تحقیر می‌کنند از تعالیم عالیه بهره ای نبرده اند، قبل از اسلام به اقتضاء جاهلیت جسم فیزیکی زن را زنده زنده به خاک می سپردند، به گمان اینکه دلتنگ می شدند و از این عار روی از قوم خود پنهان می داشتند و به فکر می افتادند که آیا دختر را با ذلت و خواری نگهدارند یا زنده به گور کنند البته قرآن می فرماید:عاقلان آگاه باشند که آنها بسیار بد می کردند و هنوز هم هستند کسانی که این موجود لطیف و موهبت بزرگ الهی، موجب آرامش خاطر و مودت و رأفت عالی ترین مراتب دوستی و صفا را به بازیچه ای مبدل کرده و او را ملعبه دست هوسرانان بی مروت قرار می دهند.

اینگونه بهره برداری خودخواهانه نمونه ای دیگر از همان جاهلیت است که شکل مدرن به خود گرفته و هستی پر ارزش زن را به کالایی فاقد ارزش مبدل نموده است و از این اشرف مخلوقات ( انسان ) موجودی پوچ و بی هویت ساخته است مگر نه این است که زن هرزه در روزگار امروز در هر جامعه و هر طرز فکری که باشد حتی مدرن امروز در رابطه با زن بهتر از زنده بگور کردن دختران در عصر جاهلیت نیست !

استفاده ابزاری از زن در امورات مختلف اجتماعی از قبیل تبلیغات، سینما و حتی بکار گیری در اشتغال ها بدون رعایت کرامت های والای انسانی او که متأسفانه در بعضی جوامع اسلامی هم دیده می‌شود، یک نوع نابود ساختن زنان است.

 

 درصد تخفیف برای کارکنان سازمان تبلیغات در رستوران مجموعه سرچشمه

 

عطا الله خادمی  مسئول اداری کانون صنفی بازنشستگان سازمان تبلیغات اسلامی با بیان این مطلب که بهداشت، سلامت و کیفیت غذا ضامن زندگی سالم است، تصریح کرد: شرکت یاد آوران نور فدک وابسته به کانون صنفی بازنشستگان سازمان تبلیغات اسلامی با راه اندازی رستوران، آشپزخانه مجموعه سرچشمه در راستای رفاه کارکنان و بازنشستگان سازمان تبلیغات اسلامی گام مهمی برداشته است.

 

مسئول اداری کانون صنفی بازنشستگان سازمان تبلیغات اسلامی تأکید کرد: رستوران سرچشمه آماده پذیرایی در ساعات مختلف روز با 20 درصد تخفیف ویژه کارکنان، بازنشستگان سازمان تبلیغات اسلامی و خانواده‌های ایشان است.

 

وی درادامه افزود: با توجه به این موضوع  که غذاهای رستوران سرچشمه از سالم ترین و مرغوب ترین مواد اولیه تهیه می‌شود افتتاح  رستوران سرچشمه می تواند گام مهمی برای سلامت کارکنان، بازنشستگان و خانواده های ایشان باشد.

 

ساماندهی 400 نفر در طرح تذکر لسانی هیئات مذهبی آران و بیدگل

 

جانشین دبیر ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آران و بیدگل از فعالیت 400 نفر در طرح تذکر لسانی محرم در این شهرستان خبر داد.

 

رضا ابوالحسن زاده افزود: این افراد از میان خواهران و برادران عضو این ستاد با مجوز قانونی و هماهنگی با دستگاه های مربوطه در کل هیئات مذهبی شهرستان ساماندهی شده اند.

 

جانشین دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر آران و بیدگل اظهار داشت: این افراد در ایام ماه محرم در اماکن متبرکه، امامزادگان، حسینیه ها، تکایا و تجمعات عزاداری حضرت امام حسین(ع) با ارائه کارت شناسایی طرح تذکر لسانیٰ وظیفه همگانی را اجرا کردند.

 

ابوالحسن زاده خاطرنشان کرد: نصب بنر در سطح شهرستان، برگزاری همایش، هماهنگی با وعاظ و مادحین اهلبیت در خصوص اجرای این طرح و اشاره به موضوع مهم امر به معروف و نهی از منکر در سخنرانی ها و عزاداری های ماه محرم از دیگر اقدامات این ستاد در دهه عزاداری حضرت سالار شهیدان بوده است.

 

وی در پایان از همکاری هیئت امنای هیئات مذهبی و شورای هیئات مذهبی شهرستان آران و بیدگل در اجرای این طرح قدردانی کرد.

 

بهره مند شدن 10958نفر در اوقات فراغت امسال از برنامه های تبلیغات اسلامی زنجان

 

امیر علی امینی راد روز سه شنبه پنجم آبان ماه سال نود چهار با اعلام این مطلب افزود: اولین جلسه کمیته نظارت بر طرح اوقات فراغت زنجان امروز ساعت 10صبح در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان استان با حضور اعظای کمیته برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این جلسه دبیر ستاد اوقات فراغت شهرستان زنجان هدف از تشکیل این جلسه را بررسی و ارزیابی طرح های اوقات دستگاه ها و ادارات شهرستان زنجان عنوان کرد و گفت: در این جلسه هر کدام از دستگاه ها برنامه های غنی سازی اوقات فراغت دستگاه مربوطه خود را تشریح نمودند و بدین ترتیب دبیر جلسه با توضیح کلی در خصوص تعداد پایگاه های ثبت شده دستگاه ها در سامانه و نوع برنامه ها و تعداد برنامه و تعداد مخاطبین توضیحاتی را ارائه نمود که در این میان تعداد پایگاه های اداره تبلیغات اسلامی 261پایگاه، تعداد برنامه ها 365برنامه و تعداد مخاطبین 10958نفر ثبت شده در سامانه اعلام شد.

 

 برگزاری 12گفتمان دینی عاشورایی درمدارس شهرستان خرم آباد

 

حجت‌الاسلام منصوری، سرپرست اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خرم اباد،بااعلام این خبرگفت: این گفتمان ها به مناسبت ایام محرم الحرام درمدارس دخترانه وپسرانه این شهرستان با حضور روحانی بومی وغیر بومی  برگزار شد.

 

وی با اشاره به اینکه گفتمان های دانش آموزی حرکتی برای پاسخگویی به شبهات دینی دانش آموزان است، افزود: آشنایی دانش آموزان با ایام محرم و پیام امام حسین از جمله اهدا برگزاری این گفتمان ها در ایام محرم است.

 

وی اظهار داشت: امام حسین(ع) نماد اسلام و قرآن است و هیچ هدف و پیامی جز اسلام و قرآن ندارد و محتوای فرهنگ عاشورایی باید با قرآن و سیره و سخنان معتبر و قطعی اهل بیت(ع) هماهنگ باشد و هر تحلیل اجتماعی از قیام امام حسین(ع) که فرهنگ قرآن و اهل بیت(ع) را تایید نکند فاقد ارزش و اعتبار است.

 

گفتنی است: در پایان این گفتمانها به سئوالات دانش آموزان پاسخ داده شد./1325/ت303/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی

ارسال نظرات