۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲
کد خبر: ۲۹۹۳۱۲
رییس سازمان بازسازی عتبات خراسان رضوی خبر داد؛

احداث صحن عقیله بنی هاشم در حرم امام حسین

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان بازسازی عتبات خراسان رضوی گفت: ستاد بازسازی عتبات در راستای طرح جامع توسعه حرم امام حسین(ع) در حال احداث پروژه ساخت صحن حضرت زینب(س) با زمینی به مساحت ۵۰ هکتار و زیربنای ۱۶۸ هزار متر مربع است.
جعفر دهنوي رئيس ستاد بازسازي عتبات عاليات خراسان رضوي

جعفر دهنوی، رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با اشاره به وجوهات جمع آوری شده مردمی خراسان در نیمه اول سال 94، اظهار کرد: طبق آمار موجود بیش از یک میلیارد و 200 میلیون تومان وجوهات نقدی و نیز 500 میلیون تومان کمک های غیر نقدی از مردم خراسان در شش ماهه نخست امسال در بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شده که سهم خراسان رضوی از آن 9 میلیارد ریال است.

 

وی از ساخت صحن عقیله بنی هاشم(س) در کربلا خبر داد و گفت: ستاد بازسازی عتبات در راستای طرح جامع توسعه حرم امام حسین(ع) در حال احداث پروژه ساخت صحن حضرت زینب(س) با زمینی به مساحت 50 هکتار و زیربنای 168 هزار متر مربع است.

 

رییس سازمان بازسازی عتبات خراسان رضوی در ادامه با بیان این که نماد تل زینبیه در کنار مکان زیارتی موجود در صحن حضرت زینب(س) در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: موقعیت مکانی این صحن چهار طبقه در ضلع جنوبی و غربی حرم، حد فاصل درهای ورودی باب القبله و باب الرأس و محدوده خیمه گاه و تل زینبیه قرار دارد؛ این صحن شامل بخش های متعدد از جمله دارالضیافه، شبستان‌های زیارتی، فضای رو باز و کتابخانه می شود.

 

دهنوی با اشاره به این که احداث صحن امام رضا(ع) بزرگترین پروژه ستاد بازسازی عتبات عالیات خراسان رضوی است، خاطر نشان کرد: عملیات احداث این صحن باوجود این که سازمان بازسازی عتبات از حدود یک سال و نیم پیش در تلاش برای آغاز هر چه سریع تر این پروژه  و تا کنون برخی از قراردادهای ابتدایی نیز منعقد شدند ولی به علت تعلل مسؤولان در نجف به 6 ماهه نخست سال 95 موکول شده است.

 

وی به برخی دیگر از پروژه های سازمان در عتبات اشاره و بیان کرد: ساخت صحن حضرت فاطمه (س) در حرم مطهر حضرت علی (ع)، دو پروژه ترفیع گنبد و تحیکم و توسعه اطراف ضریح مطهر حضرت امام حسین (ع) از جمله پروژه های دیگر سازمان بازسازی است که مردم استان خراسان رضوی در اجرای آنها مشارکت دارند.

 

رییس سازمان بازسازی عتبات خراسان رضوی از تأخیر انتقال دو درب طلا مربوط به صحن حرم حضرت زهرا(س) در نجف خبر داد و اظهار کرد: کار ساخت دو درب طلا اگر چه در مشهد به پایان یافته ولی هنوز طراحی و ساخت گل های خاتم که هنر آن به دست هنرمندان اصفهانی و شیرازی، انجام نشده است و به همین خاطر انتقال این درب ها به 6 ماه آینده موکول شد.

 

دهنوی با اشاره به استقبال خوب مردم برای کمک در ستاد اربعین امسال، خاطر نشان کرد: اصناف، صنعت، معدن و تجارت و نیز شهرستان ها در این ستاد به خوبی ورود پیدا کرده و فعال اند.

 

وی افزود: عاشقان اباعبدالله(ع) می توانند از طریق شماره حساب سراسری «1040» بانک ملی ایران و نیز شماره حساب 0120200000000 با شناسه 577125، بانک ملی برای کمک های مردمی اربعین خراسان رضوی اختصا ص یافته است./844/302/ب1

ارسال نظرات