۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸
کد خبر: ۲۹۹۲۸۳
رییس تبلیغات اسلامی جاسک:

فرهنگ سازی درست و به دور از غلو و خرافه مهم‌ترین وظیفه یک مبلغه در عرصه تبلیغ است

خبرگزاری رسا ـ رییس تبلیغات اسلامی بندر جاسک با بیان اینکه مبلغان، نقش مهمی در گسترش فرهنگ دینی جامعه دارند، گفت: فرهنگ سازی درست و به دور از غلو و خرافه مهم‌ترین وظیفه یک مبلغه در عرصه تبلیغ است.
فرهنگ سازی درست و به دور از غلو و خرافه مهم‌ترین وظیفه یک مبلغه در عرصه تبلیغ است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در هرمزگان، حجت‌الاسلام حمید غلام پور رییس تبلیغات اسلامی جاسک امروز دوشنبه 11 آبان ماه در جمع خواهران حوزه علمیه این شهرستان، تبلیغ دین الهی را وظیفه اصلی یک مبلغ توانمند دانست و گفت: یک مبلغ باید با استفاده از شیوه های نوین در سخنرانی خود بتواند جوان و نوجوان را به سوی ارزش های الهی جذب کند.

 

وی افزود: یک مبلغ و مبلغه توانمند باید با استفاده از رهنمود های ارزشمند قرآن کریم واستفاده از احادیث ائمه اطهار(ع) و نهج البلاغه امیر المومنین (ع) به خوبی جوانان و نوجوانان را به ارزش های اصیل اسلامی جذب کند.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک تصریح کرد: امروز مبلغین و مبلغات باید در تمامی مراسمات حضور پر شوری را از خود نشان دهند چراکه امروز با توجه به گسترش همه جانبه تهاجم فرهنگی غرب این وظیفه بیش از هر زمان دیگری بر دوش آنها سنگینی می‌کند و در واقع تبلیغ دین الهی برای آنها یک وظیفه اصلی است.

 

وی بیان داشت: اهمیت تبلیغ دین اسلام در دنیای نوین، آن گاه برجسته می شود که بدانیم راهبرد اصلی این دینِ آسمانی، ایجاد نظم نوین اسلامی در جهان است و چشم انداز نهایی آن، تشکیل حکومت اسلامی در عرصه جهانی است.

 

حجت الاسلام غلام پور تاکید کرد: برای مقابله با جنگ نرم، توسعه فرهنگ عفاف و حجاب، تقویت بنیان‌خانواده و مبارزه با عرفان نوپدید لازم است تشکل‌های تخصصی در این راستا شکل بگیرد.

 

وی، جنگ نرمی که دشمنان داخلی و غفلت‌های ما باعث شده که در عرصه خانواده با هوشمندی در تغییر ارزش ها وترویج سبک زندگی غربی در فرهنگ جامعه ایرانی، به صورت هدفمند رواج یابد را ز چالش‌های مهم فرهنگی عصر حاضر در حوزه بانوان خواند.

 

رییس تبلیغات اسلامی جاسک، ابراز داشت: الگوگیری از سبک زندگی غربی در بطن خانواده‌ها و رفتارها و ارزش‌های دینی وهنجارهای اجتماعی جامعه رسوخ و نفوذ کرده است که  بسیاری از آن ها با آموزه‌های اسلامی همخوانی ندارد.

 

وی فرهنگ سازی درست و به دور از غلو و خرافه را یکی از مهم ترین وظایف مبلغه در عرصه تبلیغ عنوان کرد و بیان داشت: اگر مبلغی با آگاهی وهوشیاری در مکان‌های تبلیغی حضور یابد و با توجه به وضعیت فرهنگی مخاطبان، نقش تبلیغی خود را ایفاء کند، توانسته به وظیفه خود عمل کند.

 

حجت الاسلام غلام پور در پایان اظهار داشت: امروز یک مبلغ توانمند نقش مهمی در هدایت نسل جوان و نوجوان بر عهده دارند با توجه به گسترش همه جانبه تهاجم فرهنگی غرب این وظیفه بیش از هر زمان دیگری بر دوش آنها سنگینی می‌کند و در واقع تبلیغ دین الهی برای آنها یک وظیفه اصلی است./851/202/ب3

ارسال نظرات