۱۱ آبان ۱۳۹۴ - ۰۰:۴۶
کد خبر: ۲۹۹۲۶۸
عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تبیین کرد؛

تبعات اعدام شیخ نمر برای آل سعود/ تفکر ابرقدرت شدن عربستان توهمی بیش نیست

خبرگزاری رسا ـ عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان این که تفکر ابرقدرت شدن عربستان توهمی بیش نیست، گفت: عربستان می خواهد خود را ابرقدرت در منطقه مطرح کند اما با شرکت در جنگ سوریه، حمایت از گروه تروریستی داعش، جنگ یمن و فاجعه منا نشان داد که این ها در توهم به سر می برند.
حجت الاسلام فيض آبادي- استاد حوزه و دانشگاه

حجت الاسلام محمدعلی فیض آبادی، عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، با بیان این که در عربستان دموکراسی وجود ندارد، گفت: عربستان به صورت پادشاهی اداره می شود و با کشتار مردم یمن و نیز حجاج در منا نشان دادند که در پی قدرت بوده و به شیعه و سنی رحم ندارند.


وی با بیان این که همان روزی که فاجعه منا انجام شد، آمریکایی ها به آل سعود سفارش کردند که شیخ نمر دوم را اعدام و به صلابه بکشند، اظهار کرد: با این کار می خواهند از خاور میانه و ایران زهر چشمی بگیرند
.

 

تبعات اعدام شیخ نمر برای عربستان


حجت الاسلام فیض آبادی به تبعات اعدام شیخ نمر برای عربستان اشاره و تصریح کرد: از نظر معنوی و اراده الهی همان گونه که خون عالم بزرگ شیعه دامن مرسی را در مصر گرفت، خون جانباختگان منا و شیخ نمر دامن آن ها را خواهد گرفت.


عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی فروپاشی حکومت از درون را از تبعات سیاسی شیخ نمر برای عربستان عنوان و خاطرنشان کرد: کشوری که چنین عملکردی دارد و به هیچ کسی رحم نمی کند، عده ای وهابی در برابر آن ها خواهند ایستاد اگر چه که اکنون نیز دچار درگیری های داخلی هستند.


وی به جوشش شیعه با اعدام شیخ نمر اشاره و بیان داشت: شیعیان داخل عربستان نیروهای عظیمی هستند که اگر چه از نظر کمی در اقلیت اند اما از نظر کیفی عربستان را به چالش خواهند کشید.


حجت الاسلام فیض آبادی با بیان این که تفکر ابرقدرت شدن عربستان توهمی بیش نیست، گفت: عربستان می خواهد خود را برقدرت در منطقه مطرح کند اما با شرکت در جنگ در سوریه، حمایت از گروه تروریستی داعش، جنگ یمن و فاجعه منا نشان داد که این ها در توهم به سر می برند.


ادعای حقوق بشری غرب و مدعیان آن نمایشی بیش نیست


عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به این که مدعیان حقوق بشر و غرب کارهایی را برای منافع خود انجام می دهند، اظهار کرد: این مدعیان حقوق بشر هرگاه تصمیم به نابودی کشوری داشته باشند با یک اتهام حقوق بشری به آن کشور کار خود را به پیش می برند.


وی با اشاره به واکنش مدعیان حقوق بشر به کشته شدن سگ های ولگرد در ایران، گفت: همین مدعیان حقوق بشر برای بیش از 7 هزار نفری که در منا کشته شدند، دم بر نیاوردند و به جای حمایت از مردم مظلوم فلسطین در جنگ غزه و لبنان از صیهونیست ها حمایت کردند.


حجت الاسلام فیض آبادی ادعای حقوق بشری غرب و مدعیان آن را فیلمی دانست و گفت: با استفاده از نام حقوق بشر، به دنبال پیدا کردن راه نفوذی هستند تا برخی از حکومت ها و کشورها را تحت فشار قرار دهند و گرنه فجایعی که عربستان در یمن به وجود می آورند را شاهد هستند اما یک بار هم عربستان را محکوم نکرده اند.


عضو اتاق فکر دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی حرکت مردمی و دیپلماتیک در کشور را برای جلوگیری از اعدام شیخ نمر ضروری دانست و تصریح کرد: برای مبارزه در برابر این عمل عربستان نیاز به حرکت مردمی و حرکت دیپلیماتیک است که در این خصوص مگر رهبر معظم انقلاب ورود کنند.



حجت‌الاسلام فیض آبادی افزود: سران ممالک اسلامی نیز با عربستان هستند و در برابر این اقدام عربستان سکوت کرده اند مگر این که سوریه و عراق و لبنان اقدامی انجام دهند.


وی در ادامه به نقش علما، اندیشمندان و نخبگان در برابر اعدام شیخ نمر اشاره و بیان داشت: برخی از مراجع بیانه ای در خصوص محکومیت این اقدام عربستان در اعدام شیخ نمر صادر کرده اند اما با بیانیه تنها نمی توان کاری کرد.


حجت الاسلام فیض آبادی خاطرنشان کرد: علم
ای ذی نفوذ بسیاری داریم از جمله دانشگاه الازهر مصر که باید وارد میدان شوند و جامعه علمی نیز در برابر حکم اعدام شیخ نمر نباید ساکت بنشینند./1310/302/ب1

ارسال نظرات