۱۰ آبان ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۵
کد خبر: ۲۹۹۲۴۲
پژوهشگر هندی:

ایران بهترین گزینه برای نمایندگی کشورهای اسلامی در شورای امنیت است

خبرگزاری رسا ـ پژوهشگر هندی با بیان این که کشورهای غربی از رشد و فراگیر شدن اسلام در جهان هراس دارند، گفت: باید مجلس شورایی وجود داشته باشد تا به وسیله آن پیام صلح اسلام به جهان فرستاده شود، در سازمان ملل 57 عضو اسلامی وجود دارد اما در شورای امنیت حتی یک عضو اسلامی نیست و زمان آن رسیده که یکی از کشورهای اسلامی در این شورا حضور پیدا کند که ایران بهترین گزینه برای این کار است.
دومين هم انديشي علمي مذهبي امت واحده اسلامي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، ارشد قاضی رییس بخش مطالعات شرق آسیا عصر امروز در دومین هم اندیشی علمی مذهبی با موضوع امت واحده اسلامی چالش ها و راهکارها و بحران های کنونی جهان اسلام که در پژوهشگاه مطالعات تقریبی برگزار شد، گفت: پیدا کردن راه حل عملی برای برون رفت از مشکلات امروز اسلام بسیار مهم است.


وی با اشاره به روایتی از رسول اکرم(ص) افزود: حضرت فرمودند هر کس لحظه ای از زندگی خود را برای رفاه امت اسلام بگذارد ثواب 70 سال عبادت در نظر گرفته می شود، امروزه امت اسلام با مشکلاتی رو به رو است که از جمله آن وجود جنگ در قلب اسلام است.


این پژوهشگر هندی با بیان این که تشکل های علمی بین علما جهشی بزرگ برای نظم و هماهنگی امت اسلام است، اظهار داشت: باید بررسی شود که چرا امت اسلامی در یکی از پایین ترین نقاط تاریخ خود قرار دارد و برای احیای آن چه باید کرد.


وی ادامه داد: امروزه همه قدرت های غیر اسلامی زیر یک سقف جمع شدند و با سرعت تمام تلاش می کنند جریان علیه بی عدالتی را حذف کنند، در همه کمبودها و عقب ماندگی های امت اسلام همان اندازه که از بیرون اثر داشته از داخل نیز ناشی می شود.


رییس بخش مطالعات شرق آسیا با بیان این که برای جنگ علیه اسلام از دیرباز تلاش می شده است، ابراز داشت: در ابتدای قرن 11 پاپ آغاز یک جنگ مقدس را علیه اسلام اعلام کرد؛ همچنین در سال 1980 و 1988 مقاماتی نسبت به پاک سازی جهان از مسلمانان تأکید کردند و اعلام کردند پس از کمونیست ها مسلمانان بزرگترین خطر محسوب می شوند.


وی عنوان کرد: یکی از دلایل جنگ غرب علیه اسلام این است که اکثر بنادر جهان تحت امر مسلمانان قرار دارد بنابراین این جنگ ها جنبه های عظیم اقتصادی دارد، غربی ها و دشمنان به این مسأله واقف هستند که فرهنگ اسلامی دکترین مورد نیاز برای عدالت و صلح جهان را فراهم می کند.


این پژوهشگر هندی خاطرنشان کرد: دشمنان تلاش می کنند که امت اسلام را دچار درگیری کنند تا مسلمانان به جای اشتغال به تبلیغ اسلام مشغول جنگ باشند؛ غرب به خوبی می داند که دانسته های خود را با سرقت از آثار علمی و فلسفی علمای اسلام دارد، حتی غربی ها اسامی علمای اسلام را تغییر داده و رومی سازی کردند.


وی اضافه کرد: معیارهای دوگانه غرب دشمن را به سویی برده که در تمام جنگ های دهه های اخیر حضور داشتند، کشورهای غربی از رشد و فراگیر شدن اسلام در جهان هراس دارند؛ باید مجلس شورایی وجود داشته باشد تا به وسیله آن پیام صلح اسلام به جهان فرستاده شود، در سازمان ملل 57 عضو اسلامی وجود دارد اما در شورای امنیت حتی یک عضو اسلامی نیست و زمان آن رسیده که یکی از کشورهای اسلامی در این شورا حضور پیدا کند که ایران بهترین گزینه برای این کار است./1323/پ202/ف

ارسال نظرات