۰۹ آبان ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸
کد خبر: ۲۹۸۹۳۸
رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

ارزیابی عملکرد ادارات اوقاف بر اساس سامانه جامع بانک اطلاعات صورت می‌گیرد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی، خواستار تعمیم طرح‌ های ابتکاری اوقاف فارس در سطح کشور شد و گفت: از این پس ارزیابی عملکرد ادارات اوقاف و اجرای برنامه عملیاتی سازمان اوقاف و امور خیریه فقط بر اساس سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور صورت می‌گیرد.
حجت الاسلام محمدي رييس سازمان اوقاف

به گزارش خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی محمدی در جلسه بازرسی از ادارات اوقاف و امور خیریه فارس و بررسی روند اجرای برنامه‌های عملیاتی با اشاره به برخی از طرح‌های ابتکاری گفت: طرح‌های ابتکاری اوقاف فارس باید به استان‌های دیگر راه یابد.

 

وی تشکیل شورای حقوقی فارس را که باعث کاهش پرونده‌ها در محاکم قضایی شده است را از جمله ابتکارهای اوقاف فارس دانست.

 

محمدی با بیان اینکه تهیه لایه اطلاعاتی املاک موقوفات شهر شیراز و قرار گرفتن در سامانه جامع شهرداری شیراز تجربه خوبی است که باید به سایر استان‌های کشور راه یابد، گفت: طرح آمایش مساجد به ‌ویژه آمایش سرزمینی نیز از ابتکارات ارزشمندی است که باید در دیگر استان‌ها مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

 

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در ادامه متذکرشد: فراهم‌ کردن امکانات زیارت برای عموم مردم و لحاظ داشتن خدمات مورد نیاز زائران از موضوعات مهمی است که در تهیه طرح جامع امامزادگان باید مدنظر قرار گیرد

 

وی با تأکید بر اینکه موقوفات درمانی فارس از افتخارات استان است که باید همواره رونق داشته باشد یادآورشد: این موقوفات باید با اجرای امینانه دقیق نیات واقفین در جهت نیازهای جامعه و همچنین ترغیب و تشویق افراد جامعه به انجام وقف‌های جدید موثر باشد.

 

حجت الاسلام محمدی لزوم هدف‌گذاری برای بهره‌ وری اقتصادی از موقوفات را مورد تأکید قرار داد و یادآورشد: باید در سرمایه‌گذاری به رقبات تجاری توجه ویژه شود تا درآمد حاصل از رقبات موقوفات صرف اجرای نیات واقفین خیراندیش شده و از این طریق، موقوفات همواره رونق داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به ارزیابی ادارات اوقاف اضافه کرد:‌ از این پس ارزیابی عملکرد ادارات اوقاف و اجرای برنامه عملیاتی سازمان اوقاف و امور خیریه فقط بر اساس سامانه جامع بانک اطلاعات موقوفات و بقاع متبرکه کشور صورت می‌گیرد.

 

محمدی گفت: با یادآوری اینکه اجرای برنامه پنج ساله سازمان اوقاف و امور خیریه امسال به پایان می‌رسد، هدف از برگزاری جلسات بازرسی را مشخص کردن نقاط قوت و ضعف ادارات در عملکرد 5 ساله دانست .

 

گفتنی است در این نشست، عملکرد پنج ساله اوقاف و امور خیریه استان فارس به ‌صورت مقایسه و تحلیلی از سوی مدیران ستادی و روسای ادارات اوقاف و امورخیریه استان ارائه و مورد بحث بررسی قرار گرفت./1325/د102/س

 

منبع: روابط عمومی سازمان اوقاف و امور خیریه

ارسال نظرات