۰۷ آبان ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۷
کد خبر: ۲۹۸۴۵۵
استاد حوزه و دانشگاه:

مشکل امروز جهان جاهلیت مدرن است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) در زمان ممات و حیات خود کریم هستند، گفت: اگر در زمان پیامبر(ص) جاهلیت اولی بود امروز شاهد جاهلیت مدرن هستیم.
حجت الاسلام عليرضا شاه فضل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل، مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان چهارشنبه شب در جمع عزاداران هیأت ابوالفضل(ع) درب جوشقان مسجد امام کاشان، با بیان این که انسان مؤمن باید دارای خلق نیکو باشد، گفت: برای مردم زمان پیامبر اسلام(ص)، علم و باورهای اعتقادی اهمیت نداشت، از این رو ایشان با اخلاق نیکوی خود توانست مردم را به اسلام جذب کند.

 

وی با اشاره به این که پیامبر اسلام(ص) می فرماید من مبعوث شدم تا مکارم اخلاق را در جامعه ترویج دهم، افزود: خداوند خلقی عظیم و نیکو به پیامبر اسلام(ع) عطا کرده بود.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر پیروی از خلقیات پیامبر اسلام(ص) گفت: رفتار و کردار ما باید به شکلی باشد تا دیگران نشانه هایی از اخلاق پیامبر(ص) را در ما ببینند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که در روایت آمده است که در قیامت افراد با اخلاق با افراد نمازشب خوان و روزه دار محشور می شوند، گفت: یکی از دلایل مسجدی نشدن برخی از افراد به دلیل بداخلاقی برخی از مسجدی ها است.

 

به گفته وی، در قرآن کریم از اخلاق امیرمؤمنان(ع) تعریف شده و تأکید شده است که انسان مؤمن باید نسبت به مؤمنان خوش اخلاق و نسبت به کفار عبوس باشد که متأسفانه برخی کاملا عکس این موضوع عمل می کنند.

 

خدمت به ائمه به بهترین نحو از سوی آن بزرگواران جبران می شود

وی با اشاره به این که مؤمن باید در برابر مؤمنان متواضع و افتاده حال باشد و در برابر کفار مقتدرانه رفتار کند، ابراز کرد: خداوند متعال در سوره مبارکه اسراء می فرماید فرزند باید بال های رحمت خود را زیر پای پدر و مادر بگستراند.

 

حجت الاسلام شاه فضل گفت: خداوند به پیامبر اسلام(ص) می فرماید احترام تو نسبت به کسانی که ایمان می آورند باید مانند احترام فرزند به پدر و مادر باشد که پیامبر اسلام(ص) نیز چنین رفتاری را نسبت به مؤمنان داشت.

 

این استاد حوزه و دانشگاه با تأکید بر این که برخورد با دیگران باید به شکلی باشد که بذر محبت را در دل ها بنشاند، گفت: اگر یک قدم برای اهل بیت(ع) و امام حسین(ع) برداشته شود، آن بزرگان به بهترین شکل جبران می کنند.

 

مسؤول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی کاشان با بیان این که مشکلات زندگی به برکت وجود اهل بیت(ع) مرتفع می شود، افزود: تمام لحظات حضور در مجالس امام حسین(ع) در دفتر رحمت الهی و الطاف ائمه(ع) ثبت می شود.

 

حجت الاسلام شاه فضل با اشاره به این که ائمه اطهار(ع) در زمان ممات و حیات خود کریم هستند، گفت: اهل بیت(ع) زنده هستند و باید از سیره سلوک آن بزرگواران الگو گرفت./1307/202/ب1

ارسال نظرات