۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴
کد خبر: ۲۹۷۸۳۴
استاد حوزه علمیه قم:

عاشورا معیار تشخیص حق از باطل است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم با بیان این‌که عاشورا معیار تشخیص حق از باطل است، گفت: امام حسین(ع) در کربلا جبهه ولایتمداری را از جبهه شرک و نفاق جدا کردند و به فرزندان بشر آموختند که این معیارها در طول تاریخ ثابت است.
احياگري نفوس

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام رضا بیگدلی ظهر امروز در شبستان امام خمینی(ره) حرم حضرت فاطمه معصومه(س) با اشاره به اینکه هیچ کدام از عزاداری های دینی و مذهبی مانند عزاداری محرم و عاشورا نیست، افزود: عزاداری در ماه محرم برای اباعبدالله احیا کننده نفوس و جان ها است.

 

وی تصریح کرد: عاشورا و گریه بر امام حسین(ع) جان ها را از گناه پاک کرده و مانند یک نیروی محرک مردم را به سمت دوری از گناه و مقابله با گناهان سوق می‌دهد و این ماه به حدی عزیز است که مانند ماه رمضان درهای گناه را بسته و آمار جرم و جرایم در این ماه به کمترین حد ممکن می رسد.

 

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: امام حسین(ع) تمام هستی و سرمایه خود را در راه خدا فدا کرد و همین فدا کردن تمام هستی موجب شده که خداوند اجر کارشان را بسیار بزرگ در نظر گرفته و همانطور که به زائران و میهمانان خانه خود یعنی کعبه توجه دارد به زائران و میهمانان امام حسین(ع) هم توجه کرده و قبل از اینکه به زائران خانه خود توجه کند زائران امام حسین(ع)را مورد دلجویی و تفقد قرار می دهد.

 

حجت الاسلام بیگدلی بیان اینکه عاشورا رویدادی است که برای همیشه معیار حق و باطل را در جامعه انسانی نهادینه کرد، گفت: به وسیله عاشورا وعده خداوند درباره پیروزی جبهه حق بر باطل محقق شد و پایه‌های حکومت شیطانی و طاغوتی در روی زمین نابود شد.

 

وی افزود: امام حسین(ع) برای همیشه در کربلا جبهه ولایتمداری را از جبهه شرک و نفاق جدا کردند و به فرزندان بشر آموختند که این معیارها در طول تاریخ ثابت است و انسانی که حسینی باشد با حق بوده و انسان منافق یزیدی صفت و محور تمام رذایل اخلاقی است و با این معیار ها در طول تاریخ می‌توان به راحتی جبهه نفاق را از جبهه باطل و پستی دور کرد.

 

استاد حوزه علمیه قم یادآور شد: تا زمانی که محرم و صفر زنده باشد پرچم رسالت انبیا هم برافراشته خواهد بود به همین دلیل دشمن سعی دارد با انحراف در عزاداری ها زمینه دور شدن مردم را از فلسفه عزداری که همان احیای دین است دور کرده تا به این وسیله با احیاگری عاشورا مقابله کند./968/پ202/ی

ارسال نظرات