۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۲۲:۱۷
کد خبر: ۲۹۷۲۷۷
حجت الاسلام کافی:

مجالس روضه ایمان را تقویت می‌کند

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه قم شرکت در مجالس روضه و موعظه را موجب تقویت ایمان دانست و گفت: این مجالس از برکت اهل بیت‌(ع) است و دل انسان را برای پذیرش ولایت ائمه(ع) و جایگاه ایشان در نزد خداوند آشنا می‌کند.
پرديسان قم

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام کافی، استاد حوزه علمیه قم در شب نهم مراسم عزاداری امام حسین(ع) که در مسجد امام سجاد(ع) منطقه پردیسان برگزار شد، با اشاره به شأن و جایگاه حضرت ابالفضل(ع) اظهار داشت: قمر بنی هاشم(ع)‌ به دلیل معرفت و شناخت امام زمان خویش به این درجه و مقام رسید.

 

حجت الاسلام کافی با اشاره به روایاتی از ائمه اطهار(ع) درباره عظمت شخصیت حضرت عباس(ع) افزود: قمر بنی هاشم(ع)‌ در روز قیامت از چنان جایگاه والایی برخوردار است که جمیع شهدا از اولیا و صدیقین به ایشان غبطه می‌خورند.

 

وی به بصیرت، دشمن شناسی و ولایتمداری حضرت ابالفضل(ع) اشاره و تأکید کرد: هنگامی که شمر برای حضرت، امان نامه می‌آورد، حضرت جواب او را نمی‌دهد و برای امان نامه وی ارزشی قائل نمی‌شود.

 

استاد حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به علم غیب ائمه معصوم(ع) یادآور شد: در قرآن تصریح شده است که خداوند به هر کسی که بخواهد علم غیب را عنایت می‌فرماید که ائمه اطهار(ع) به عنوان اولیای الهی، مشمول این رحمت و مودت پروردگار هستند.

 

وی تصریح کرد: انسان نباید جایگاه و مقام اهل بیت(ع) را با افراد عادی مقایسه کرده و از باب انکار وارد شود، بلکه باید برای کسب معرفت و شناخت ایشان تلاش کرده و در روضه‌ها و مجالس وعظ شرکت کند.

 

حجت الاسلام کافی، مجالس روضه و موعظه را موجب تقویت ایمان خواند و یادآور شد: این مجالس از برکت اهل بیت‌(ع) است و دل انسان را برای پذیرش ولایت ائمه(ع) و جایگاه ایشان در نزد خداوند آشنا می‌کند./908/پ202/ف

ارسال نظرات