۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۴
کد خبر: ۲۹۷۱۴۶
همزمان با تمرین استکبارستیزی در مکتب عاشورا؛

شبکه‌های مجازی جولانگاه هجمه به مکتب تشیع شدند

خبرگزاری رسا ـ اندیشه شیعی استکبارستیز است و ظلم را نمی‌پذیرد و هر سال دو ماه محرم و صفر کلاسی برای تمرین این آرمان برگزار می‌کند که معلم آن حسین بن‌علی(ع) است، از این‌رو همزمان با برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران وفادارش، شاهد تحرکاتی در راستای شبهه‌افکنی در راستای تقدس‌زدایی از تشیع ‌ هستیم، این تحرکات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و در قالب پیام نمود بیشتری دارد.
رسانه و فضاي مجازي

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا، همزمان با برپایی مراسم عزاداری سیدالشهدا(ع) و یاران وفادارش، شاهد تحرکاتی در راستای شبهه‌افکنی در راستای تقدس‌زدایی از تشیع ‌ هستیم. این تحرکات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی و در قالب پیام نمود بیشتری دارد. اغلب این پیام‌ها فلسفه هزینه‌کرد برای برپایی مجالس عزاداری در ایام محرم و صفر را زیرسؤال برده و با تحریک احساسات انسانی سعی در جایگزین کردن مقدسات دارند.

 

اندیشه شیعی استکبارستیز است و زیر بار ظلم نرفتن را می‌آموزد و هر سال دو ماه محرم و صفر کلاسی برای تمرین این آرمان برگزار می‌کند که معلم آن حسین بن‌علی(ع) است. تا قبل از این کسانی با گسترش اسلام دشمن بودند و برای ضربه زدن به آن از هیچ اقدامی و هزینه‌ای بودجه‌ای دریغ نمی‌کردند؛ همان‌ها امروز رنگ عوض کرده‌ و فهمیده‌اند می‌توانند جسارت را به جایی برسانند که توحش داعشی را به اسلام نسبت بدهند.

 

حالا اسلام را دیگر برای خود خطر نمی‌دانند، اما جریان فکری تشیع هنوز در برابر تمام انحرافات ایستاده و به دنبال نور اهل بیت نبوت(ع) پرچم اسلام را برافراشته نگه داشته است. پس از نظر تمام کسانی که منافع و حاکمیت خود را در برابر افکار آزادیخواه و آزاده‌پرور شیعه در خطر دیده‌اند، انحراف شیعه اولویت است؛ حالا از اشاعه تشیع انگلیسی و افراطی گرفته تا جنایت‌های بشری علیه شیعیان به دست تکفیری‌ها و لوث کردن اعتقادات جوانان شیعه با بازی با احساسات آنها. در این میان دشمنان از ظرفیت‌های فضای مجازی و فراگیری آن نزد جوانان کشورمان غفلت نمی‌کنند.

 

این روزها و در حالی که مراسم عزای ابی عبدالله (ع) در هر کوی و گذر برپاست، پیام‌هایی در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شوند با این مضمون که «به جای هزینه‌کرد برای مجلس عزاداری امام حسین(ع)، پول آن باید صرف کمک به یتیم و فقیر شود.» یا «مردم برای سرگرمی مجلس عزاداری اهل بیت را برپا می‌کنند.‌» این در حالی است که گزارش‌های رسیده حاکی از آنند که این دست شبهه‌افکنی‌ها در راستای تقدس­زدایی از تشیع و ضربه بر اصول سه گانه شیعه دنبال می‌شوند.

 

در بخش دیگری از این پیام‌های التقاطی، هزینه برگزاری مجلس عزای امام حسین(ع) و نذری‌هایی که در این ایام توزیع می‌شوند 81 میلیارد تومان برآورد شده و آمده است: «81 میلیارد تومان برای عزاداری خرج می‌کنیم و نذری می‌دهیم و در نهایت دعا می‌کنیم که خدا بیماران را شفا دهد، در حالی که با این پول بسیاری از بیماران از مرگ نجات می‌یابند.»

 

فارغ از اینکه این پیام‌ها با چه هدفی منتشر می‌شوند معلوم نیست، ارقام منتشر شده مبتنی بر کدام اطلاعات و ضرب و تقسیمی است.

  

اثر عکس شبهه‌افکنی

حجت‌الاسلام حسین مردان‌پور، مدیر کل همکاری‌های تبلیغی حوزه علمیه قم در این باره به «جوان» می‌گوید: به استناد بخشی از منابع سرویس‌های اطلاعاتی غربی‌ها که منتشر شده‌اند، شیعه سه اصل مقدس دارد که آن را محکم و غیرقابل نفوذ کرده است. اولی عاشورا و محرم و اقامه عزای سیدالشهدا(ع) است، دوم مهدویت و سوم ولایت. آنها می‌دانند زمانی می‌توانند بر شیعه مسلط شوند که به این سه ضربه بزنند. وی می‌افزاید: دشمنان همواره سعی کرده و می‌کنند که با وارد کردن خرافات و دستکاری احادیث و شبهه‌افکنی و سرگرم کردن جوانان به مسائل دیگر به جریان مکتب امام‌حسین(ع) که توسط برپایی عزاداری محرم و صفر زنده و تازه است، ضربه بزنند. حجت‌الاسلام مردان‌پور در پاسخ به اینکه رسیدگی به فقیر و یتیم واجب‌تر از هزینه برای عزاداری امام‌حسین(ع) است، می‌افزاید: باید گفت همین محرم‌ها و عزاداری‌هاست که خیر می‌سازد تا به یتیم و فقیر کمک کند.

 

نهادهای حمایتی کشور با کمک خیرینی اداره می‌شوند که پای منبر و در جلسه روضه امام‌حسین(ع) بزرگ شده‌اند. آنهایی که این شبهه‌ها را مطرح می‌کنند هیچ کدام دلشان برای فقیر و یتیم نسوخته است. آنها می‌دانند که کرامت‌بخشی و کرامت‌خواهی انسان‌ها و مسئولیت‌پذیری اجتماعی از آموزه‌های مکتب ابی‌عبدالله (ع) و با اصل عزاداری‌ها عجین است. وی ادامه می‌دهد: البته آنها در کمرنگ جلوه دادن مراسم عزاداری امام حسین(ع) موفق نخواهند شد و این شبهه‌ها در اصل عزاداری‌ها اثر ندارد. آمار حضور پرشور جوانان در هیئت‌ها، تکایا و مجالس عزاداری نشان‌دهنده بی‌اثری این شبهات است. اتفاقاً به اذن خدا این شبهات اثر عکس دارند و این دشمنی‌ها بیشتر جوانان را برای شرکت در مجلس عزاداری امام حسین(ع) تحریک می‌کند.

 

برای ساختن جامعه نیاز به الگویی حسینی داریم

علاوه بر این، حجت‌الاسلام مصطفی جهانفکر، کارشناس مذهبی نیز در گفت‌و‌گو با «جوان» درباره تقابل قرار دادن مسئولیت‌های اجتماعی با اقامه عزای سیدالشهدا(ع) بیان می‌کند: افرادی که دنبال رواج دادن این شبهات هستند، می‌خواهند تلقین کنند که به جریان امام حسین(ع) و اهل بیت (ع) کار نداشته باشید و بروید جامعه را درست کنید. در حالی که بحث این است که ما برای ساختن جامعه‌مان نیاز به الگویی مانند امام حسین(ع) داریم. وی تأکید می‌کند: آنهایی که می‌خواهند ما را از مکتب امام حسین(ع) دور کنند انسانیت ما را هدف قرار داده‌اند و غم یتیم و فقیر ندارند. این کارشناس مذهبی می‌افزاید: البته جامعه هم اشاعه‌دهندگان این افکار را می‌شناسد، آنهایی که از مجلس امام حسین(ع) دورند پول‌شان را صرف یتیم و فقیر نمی‌کنند، صرف حیوانات خانگی‌شان می‌کنند.

 

کسی که برای امام‌حسین(ع) هزینه نکند و در مجالس اهل بیت(ع) شرکت نکند، نمی‌داند پول و عاطفه و انسانیتش را کجا خرج کند، خرج سگش می‌کند. اهل بیت(ع) به ما می‌آموزند کجا باید داشته‌هایمان را خرج کنیم. وی اضافه می‌کند: مسئولیت اجتماعی را امام حسین(ع) با حرکتش به ما آموخته است. از طرفی اگر عده‌ای از ما در انجام وظایفمان کوتاهی می‌کنیم، دلیل بر این نیست که 10 روز با سیدالشهدا بوده‌ایم، دلیلش این است که تمام سال را با ایشان نبوده‌ایم. اولین مکتبی که بر حقوق یتیم و فقیر تأکید دارد و از مال شهروندان برای آنها سهمی تعیین کرده، مکتب تشیع است که پیشوایان آن، شخصاً و گمنام به فقرا رسیدگی می‌کردند و در این رابطه هیچ مکتب غربی و شرقی توانایی قیاس شدن با تشیع را ندارد. اینها می‌خواهند با مطرح کردن این شبهات با شعار دین، مقدسات دیگری را به ما قالب ‌ و مقدسات ما را تضعیف کنند. جدا‌سازی از اهل بیت(ع) هدف اینها است نه کمک به فقیر و یتیم.

 

گفتنی است بر اساس مطالعات جهانی، مردم ایران در مقایسه با مردم سایر جوامع و کشورها از رتبه بالاتری در میزان مشارکت اجتماعی برخوردارند و وظایف و مسئولیت‌های انسانی خود را در مناسبت‌های گوناگون به موقع و درست انجام می‌دهند./998/د102/س

 

منبع : روزنامه جوان

ارسال نظرات