۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۲
کد خبر: ۲۹۶۸۳۷
آیت‌الله مهدوی:

بی‌بصیرتی عامل نفوذ دشمن در کشور می‌شود/ ضرورت حفظ وحدت کشور به ویژه در مسأله برجام

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت اصفهان با ضروری خواندن اتحاد و یکپارچگی در کشور گفت: برخی‌ها بعد از تصویب برجام سخنانی را به میان آوردند، اما باید توجه داشت که روال قانونی تصویب برجام طی شده و جامعه امروز بیش از پیش نیازمند وحدت و یکپارچگی است.
آيت الله سيد ابوالحسن مهدوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی در محفل رزمندگان اسلام در مسجد امام(ره) با اشاره به این که یاد امام حسین(ع) برای اصلاح فکر است، گفت: فکر که اصلاح پیدا کند انسان به یقین می‌رسد، کمترین درجه اصحاب امام حسین(ع) یقین بود.

 

وی افزود:‌ برخی افراد به دنبال مدارای با دشمن هستند و از اصول کوتاه می‌آیند و اسم آن را تقیه می‌گذارند، این به دلیل ضعف در یقین است، این که رهبر معظم انقلاب تأکید بر این نکته دارند که مذاکره ممنوع است، ناشی از ایمان قوی است.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیه « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا مَن یَرْتَدَّ مِنکُمْ عَن دِینِهِ فَسَوْفَ یَأْتِی اللَّهُ بِقَوْمٍ یُحِبُّهُمْ وَیُحِبُّونَهُ أَذِلَّةٍ عَلَى الْمُؤْمِنِینَ أَعِزَّةٍ عَلَى الْکَافِرِینَ یُجَاهِدُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَلَا یَخَافُونَ لَوْمَةَ لَائِمٍ ذَٰلِکَ فَضْلُ اللَّهِ یُؤْتِیهِ مَن یَشَاءُ وَاللَّهُ وَاسِعٌ عَلِیمٌ»، گفت: ضعف ایمان سبب نفوذ در کشور می‌شود، همه نفوذهای کشور به دلیل وجود ضعف ایمان بوده است.

 

وی خاطرنشان کرد: ما باید با این محرم‌ها و با حضور در این جلسه‌ها ایمانمان را قوی بکنیم، باید فهم در محضر خدا بودن را بیابیم، مانند این که دوربینی بر اعمال انسان نظارت بکند، یک انسان باتقوا اگر تنها هم شد و به او بگویند گناه بکن، منحرف نمی‌شود زیرا تنها خدا را می‌بیند.

 

آیت‌الله مهدوی تقوا را عامل‌ بصیرت‌افزایی مردم و مسؤولان دانست و ادامه داد: خداوند در سوره اعراف بیان می‌کند که تقوا منجر به بصیرت انسان می‌شود، هنگامی که گروهی از شیاطین بخواهند انسان را از راه راست به در کنند، افراد باتقوا به یاد خداوند می‌افتند و بر بصیرتشان افزوده می‌شود.

 

وی با اشاره به برگزاری انتخابات پیش رو در کشور افزود: اگر فکر ما اصلاح نشود فرد مطلوب نیز در انتخابات رأی نخواهد آورد، باید روش سنجش صحیح را به دست بیاوریم و این جز با بصیرت و تقوا ممکن نیست، انسانی که به درگاه خداوند متذکر شد دارای بصیرت خواهد بود.

 

امام جمعه موقت اصفهان ابراز کرد: اصول‌گرایان و اصلاح‌طلبان هر دو به اصول نظام پایبند و خواهان اصلاحات صحیح هستند، باید با دوست‌‌شناسی و دشمن‌شناسی اتحاد خود را حفظ کنیم، دشمن به دنبال تفرقه است.

 

وی خاطرنشان کرد: پس از تصویب برجام در مجلس شورای اسلامی باید توجه کرد که اتحاد و یکپارچگی مردم در کشور حفظ شود، برخی‌ها بعد از تصویب برجام سخنانی را به میان آوردند، اما باید توجه داشت که روال قانونی تصویب برجام طی شد و اکنون سخن همه یکسان است و رهبر معظم انقلاب فصل‌الخطاب همه مسائل کشور هستند./914/پ202/ش

ارسال نظرات