۲۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۸
کد خبر: ۲۹۶۶۵۴
حجت الاسلام ماندگاری:

مسیر شهادت مسیر ولایت، استقامت و انجام تکلیف است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه و دانشگاه مسیر شهادت، مسیر ولایت، استقامت و انجام تکلیف است، گفت: کسی در مسیر شهادت قرار می گیرد و به مقصد شهادت می رسد که اهل انجام دادن تکالیف فردی، خانودگی، اجتماعی باشد و باید در مسیر تکلیف استقامت کنیم.
حجت الاسلام ماندگاري

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در نجف آباد، حجت‌الاسلام محمدمهدی ماندگاری، استاد حوزه ودانشگاه صبح امروز در مراسم عزای سید و سالار شهیدان که در حسینیه فاطمه الزهراء نجف آباد و در جوار دو شهید مدافع حرم برگزار شد، در اهمیت برگزاری مجالس سوگواری در عزای سالار شهیدان و شهدا گفت: برپایی مجالس شهدا دارای سه دستاورد و سه پذیرایی مهم است.

 

وی حسرت را اولین پذیرایی مجلس شهدا بیان داشت و افزود: مقام شهدا و حسرت به دست آوردن چنین مقامی اولین دستاورد برگزاری چنین مراسماتی است، مقامی که خداوند در آیات متعدد قرآن به آن اشاره کرده است که شهدا همنشینان صالحین، صدیقین و اولیاء خدا هستند و طبق آیات و روایات 25 مقام برای شهید بیان شده است.

 

بالاترین درجه شهید، شفاعت در قیامت است

حجت الاسلام ماندگاری شفاعت شهدا در قیامت را از دیگر درجات شهید بیان کرد و گفت: در روایات است که هر شهید در قیامت، هفتصد هزار نفر را شفاعت می کند و کسانی که به مقام شهید را درک کنند با تمام وجودشان می گویند «یا لیتنا کنا معکم» و باید به چنین مقامی حسرت خورد.

 

وی رسیدن به مقام شهید دارای ویژگی های خاصی است، افزود: شهادت آلیاژ خاصی می خواهد و اشرف الموت الشهادت است و هر کس شهید را ناکام بنامد، بداند که معنای شهادت را نفهمیده است و عباد و زهاد به مقام شهدا قبطه می خورند.

 

استاد حوزه و دانشگاه ویژگی دوم مجلس شهدا را اتمام حجت بیان داشت و ادامه داد: رسیدن به مقصد شهات دارای مسیری است که هر کس برای وارد شدن به آن چهار قدم نیاز دارد، اولین آن، خواستن است که بسیار از شهدا آرزوی شهادت داشتند هم چون شهید ثانی که یک سال روزه گرفت و شب ها عبادت کرد، برای درک شب قدر تا شهادت نصیبش شود.

 

وی با بیان آیه «مِنَ الْمُؤْمِنِینَ رِجَالٌ صَدَقُوا مَا عَاهَدُوا اللَّهَ عَلَیْهِ فَمِنْهُم مَّن قَضَى نَحْبَهُ وَ مِنْهُم مَّن یَنتَظِرُ» افزود: آنانی که شهادت را می خواهند، دو گروه می شوند، که رهبر معظم انقلاب درباره سردار همدانی فرمودند، وی بعد از جنگ جزء منهم من ینتظر بود و این مقصد تنها مخصوص یک قشر و گروه خاصی نیست و فقط باید بخواهید تا وارد جاده شهادت شوید.

 

حجت الاسلام ماندگاری دمین قدم برای وارد شدن به مسیر شهادت را، دانستن مسیر شهادت است، گفت: راه شهادت، راه انجام تکلیف راه ولایت، راه استقامت است کسی در مسیر شهادت قرار می گیرد و به مقصد شهادت می رسد که اهل انجام دادن تکلیف باشد تکالیف فردی، خانودگی، اجتماعی و باید در مسیر تکلیف استقامت کنیم.

 

وی در ادامه تصریح کرد: حرکت در مسیر شهادت و پایداری و استقامت دیگر راه های رسیدن به مقصد شهادت است و برای وارد شدن به خیل شهدا باید هزینه اش را پرداخت کنیم و در برابر تمام سختی ها، تهدیدها، تحریم ها ایستادگی داشته باشیم و ائمه معصومین برای حرکت در مسیر شهادت از تمام هستی خود گذشتند و آنان که تنها به دنبال عافیت طلبی و عیش و نوش دنیا هستند، هیچ گاه هزینه شهادت را نمی توانند پرداخت کنند.

 

مسیر شهادت، مسیر غربت است

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه بیان داشت: اگر خواستید در مسیر شهادت وارد شوید، همه می توانند وارد شوند با یک قاعده، بخواهند، بدانند، حرکت کنند و هزینه اش پرداخت کنند.

 

وی سومین پذیرایی مسیر شهادت را غربت بیان کرد و افزود: هر کس در مسیر شهادت وارد شود، غریب می شود و مسیر شهدا مسیر غربت است و هر روز در سراسر جهان شهدایی به خاک و خون می افتند که هیچ سازمان حقوق بشری حرفی درباره اش نمی زند و این غربت شهادت است که تا زمان قیامت باقی است./1306/202/ب2

ارسال نظرات