۲۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۵۲
کد خبر: ۲۹۶۴۲۰
مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور تبریز خبر داد؛

برگزاری همایش ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها/ دشمن باور و اعتقاد جوانان را نشانه گرفته است

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام علیا نسب از برگزاری همایش «ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها» در دانشگاه پیام نور تبریز در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با توجه به این‌که دشمن اعتقاد و باور نسل جوان را نشانه رفته است، این همایش می‌تواند در تقویت باور دانشجویان مؤثر باشد.
حجت الاسلام عليانسب//اصول گراي مستقل اعلام شده

حجت الاسلام علیا نسب، مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا درتبریز، از برگزاری همایش «ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها» در دانشگاه پیام نور تبریز در آینده ای نزدیک خبر داد.


وی با اشاره به راهکارهای ترویج فرهنگ و حجاب در این دانشگاه عنوان کرد: دانشگاه پیام نور استان در سال تحصیلی 93، رتبه یک کشوری را در توسعه تحصیلات تکمیلی از آن خود کرد، از این رو تلاش داریم درباره فرهنگ و ارزش‌های دینی نیز دارای جایگاهی متناسب باشیم.


مسؤول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور، رویکرد فرهنگی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های این دانشگاه در اکثر مسائل دانست و عنوان کرد: تشکیل صندوق کمک به دانشجویان نیازمند، کسب عنوان دانشگاه شایسته تقدیر در امر برگزاری نماز و دیگر موارد از مهم ترین موفقیت های این دانشگاه است.


وی با اشاره به تهاجم فرهنگی دشمن، تصریح کرد: هدف اصلی این تهاجم نسل ج
وان و دانشجویان هستند، دشمن تلاش دارد با تخلیه قشر جوان از ارزش‌های انقلابی و دینی تسلط دوباره خود را بر جامعه و انقلاب اسلامی احیا کند و تسریع بخشد.


حجت الاسلام علیانسب این عملکرد استکبار را ناجوانمردانه و به دور از انسانیت عنوان و تأکید کرد: دانشجویان و قشر جوان باید دارای اعتقاد و باوری پولادین باشند تا بتوانند در برابر این میزان از هجمه استکبار جهانی در حوزه فرهنگ و تغییر باورهای مردم بایستند.


وی درس عاشورا را درس امربه معروف و نهی از منکر دانست و ابراز داشت: امر به معروف می تواند تأثیر بسزایی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف در دانشگاه داشته باشد، اما برگزاری همایش ها می تواند در بحث اعتقادی با ارائه محتوایی غنی بسیار مؤثر باشد.


وی با اشاره به برگزاری همایش راهکارهای ترویج فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه ها در 9 آذرماه، افزود: نقش نماز در ترویج حجاب و عفاف، نقش امر به معروف و نهی از منکر در حجاب و عفاف، حجاب و عفاف از منظر قرآن، روایات و ادیان مختلف، صیانت از حقوق شهروندی و حجاب و عفاف، آسیب شناسی فرهنگی اجتماعی عفاف و حجاب و از مهم‌ترین محورهای برگزاری این همایش است.

 

این استاد حوزه و دانشگاه در پایان با بیان این‌که آخرین مهلت ارسال مقالات برای این همایش، 30 آبان ماه سال جاری است و همایش در 9 آذر ماه سال جاری برگزار خواهد شد، افزود: امید است با غنای محتوای مقالات روبرو باشیم تا این همایش به یک حرکت فرهنگی برای تقویت بنیه ایمانی جوانان مبدل شود./854/302/ب2

ارسال نظرات