۲۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵
کد خبر: ۲۹۶۱۰۵
نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین:

اهمیت حفظ حجاب باید برای خانوادها تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با بیان این‌که حضرت رقیه(س) سختی اسارت و مصیبت‌های سنگین را برای پاسداری از دین به جان خریدند، گفت: زنان و دختران ما موظفند حضرت رقیه(س) را الگوی خود قرار دهند و در حجاب و اخلاق به ایشان اقتدا کنند و از ایستادگی ایشان در برابر دشمنان درس بگیرند.
حجت الاسلام حسين حيدري

حجت الاسلام حسین حیدری نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، به مظلومیت اهل بیت امام حسین(ع) اشاره کرد و گفت: امام حسین(ع) به اهل بیت(ع) و دختر 4 ساله‌شان علاقه بسیار داشتند.

 

 

وی در ادامه افزود: حضرت رقیه(س) یکی از دختران امام حسین(ع) بودند که در سن کم به شهادت رسیدند و نتوانستند دوری پدر بزرگوارشان را تحمل کنند.

 

 

استاد دانشگاه آزاد اسلامی محبت حضرت رقیه(س) به امام حسین(ع) را فراتر از رابطه دختر و فرزندی دانست و ابراز کرد: حضرت رقیه(س) با مقام امامت و ولایت آشنا بودند و برای دفاع از اسلام گام‌های بزرگی برداشتند.

 

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی با بیان این‌که حضرت رقیه(س) سختی اسارت و مصیبت‌های سنگین را برای پاسداری از دین به جان خریدند تاکید کرد: زنان و دختران ما موظفند حضرت رقیه(س) را الگوی خود قرار دهند و در حجاب و اخلاق به ایشان اقتدا کنند و از ایستادگی ایشان در برابر دشمنان درس بگیرند.

 

 

حجت الاسلام حیدری خاطر نشان کرد: حضرت رقیه(س) از مروجین اسلام بودند ایشان پیام رسانی کربلا را در زعامت عمه جانشان زینب(س) انجام دادند.

 

 

استاد دانشگاه آزاد اسلامی، حضرت رقیه(س) را از مدافعان ارزشهای اسلامی و انسانی دانست و بیان داشت: حضرت رقیه(س) لحظه‌ای از بندگی خداوند غافل نشدند و به واجبات دین اهمیت می‌دادند و با حجاب و عفتشان از قرآن و اسلام پاسداری کردند.

 

 

حجاب باید برای خانوادها تبیین شود

وی در ادامه اظهار کرد: حجاب یک بعد فرهنگی است و خانواده‌ها باید فرزندانشان را با حجاب آشنا کنند.

 

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: اهمیت حجاب برای بسیاری از کشورها مشخص شده است و علت آن به خاطر افزایش بینش و آگاهی مردم است.

 

 

حجت الاسلام حیدری عنوان کرد: فرهنگ سازی حجاب باید از خانوادها شروع شود البته سازمانها و ارگانها هم در تبیین آن نقش مهمی در جامعه بر عهده دارند.

 

 

استاد دانشگاه آزاد اسلامی اضافه کرد: در بیشتر اوقات خانوادها بچه‌ها را با تعالیم دینی و اسلامی آشنا می‌کنند اما زمانی که آنها وارد مدارس و دانشگاه‌ها می‌شوند این ارزش‌ها جای خود را به ضد ارزش‌ها می‌دهند.

 

 

وی امر حجاب را یک امر همه جانبه دانست و بیان کرد: حجاب یک امر تربیتی، اجتماعی و فرهنگی است و تمام متولیان در این زمینه باید وارد شوند.

 

 

نماینده ولی فقیه در دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: باید مکانی را برای پاسخگویی به ترویج ضد ارزش‌ها داشته باشیم و افراد هنجار شکن شناسایی و با آنها برخورد شود./838/202/ب3

 

ارسال نظرات