۲۵ مهر ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۸
کد خبر: ۲۹۵۹۶۷

قدردانی بیت مرحوم آیت الله عراقچی همدانی از علما و مردم

خبرگزاری رسا ـ بیت مرحوم آیت الله عراقچی همدانی از حضور و ابراز همدردی علما، ‌مسؤولان، مردم و دست اندرکاران مراسم ارتحال آن عالم فقید قدردانی کرد.
مرحوم آيت الله عراقچي همداني استاد اخلاق حوزه مرحوم آيت الله عراقچي همداني استاد اخلاق حوزه مرحوم آيت الله عراقچي همداني استاد اخلاق حوزه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، در پی برگزاری چهلمین روز ارتحال آیت الله علی عراقچی همدانی، استاد اخلاق حوزه علمیه قم و همچنین اجرای برنامه های متعدد تجلیل از مقام این استاد برجسته حوزه از سوی شخصیت ها و مراکز و موسسات حوزوی و فرهنگی، بیت آن مرحوم پیام تقدیری صادر کرد.

 

متن پیام بدین شرح است: 

 

 باسمه تعالی

با طلب علو درجات برای فقیه وارسته، استاد معظم اخلاق مرحوم حضرت آیت الله حاج شیخ علی عراقچی همدانی قدس سره

بدین وسیله از محضر مبارک مراجع عظام تقلید (مد ظلهم العالی)، دفتر مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، دفاتر و بیوت مراجع عظام تقلید، اعضای جامعه عالیقدر مدرسین و مدیریت محترم حوزه علمیه قم، تولیت محترم آستان مقدس حضرت معصومه (سلام الله علیها)، اساتید مکرم حوزه علمیه، علما و فضلای حوزه‌های علمیه قم و همدان، ائمه محترم جمعه و جماعات، مرکز خدمات حوزه‌های علمیه، مقامات لشکری و کشوری و نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، استانداران محترم و سایر مسئولان گرامی استان قم و همدان و البرز، صدا و سیمای مرکز همدان، همه اعزه و عموم مؤمنین که با پیام تسلیت، برپایی و شرکت در مجالس موجب تسلای خاطر بازماندگان آن فقید سعید شده‌اند تشکر و قدردانی می‌نماییم و از خداوند متعال سلامتی و توفیق همگان را خواستاریم.

بیت مرحوم آیت الله عراقچی همدانی

 

گفتنی است، آیت الله عراقچی در سال 1306 شمسی در خانواده­ای متدین در همدان دیده به جهان گشود. وی تحصیلات خود را از مکتب خانه آغاز کرد. سپس چند سالی در بازار مشغول به کار شد. پس از آن تصمیم گرفت به ادامه تحصیل در علوم حوزوی بپردازد. ازاین­رو، راهی حوزه علمیه قم گردید.

 

وی پس از پایان دروس مقدمات و سطح در دروس خارج فقه و اصول آیات عظام: بروجردی، امام خمینی، سید محمدرضا گلپایگانی و درس فلسفه علامه طباطبایی شرکت کرد و از خرمن دانش آن بزرگان خوشه چید.

 

این استاد اخلاق حوزه بیشتر سال­های تحصیل و عمر خود را صرف تبلیغ احکام اسلام و ارشاد مردم کرد. وی در دوران نهضت امام خمینی از جمله یاران و فعالان سیاسی بود. آیت الله عراقچی ضمن تحصیل از تدریس نیز غافل نبود و از این رهگذر شاگردان بسیاری نیز تربیت کرد.

 

آیت الله عراقچی همدانی صاحب آثاری فراوان است که از آن جمله می توان به اصول اعتقادات، نبوت، معاد، توحید و عدل، جهاد و شهادت، آداب حج، فقه الحدیث و آب و حیات اشاره کرد./918/د102/س

ارسال نظرات