۲۴ مهر ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۹
کد خبر: ۲۹۵۶۴۹
امام جمعه شهرری:

آمریکا با برجام به دنبال نفوذ در کشور است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه شهرری گفت: آمریکا به وسیله برجام تنها دنبال نفوذ است و می‌خواهد ایران را در محاصره قرار دهد همانطور که 50 تن سلاح به گروه تکفیری داعش در سوریه داده و این محاصره کردن ایران است.
شاهچراغي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید علی شاهچراغی امام جمعه شهرری در خطبه اول نماز جمعه امروز شهرری با دعوت مردم به تقوای الهی و ضمن تسلیت به فرا رسیدن ماه محرم که سالگرد عزاداری حضرت سیدالشهدا(ع) و شهادت آن حضرت و یاران باوفای ایشان است، گفت: عمده عاملی که سبب قیام امام حسین(ع) شد موضوع امر به معروف و نهی از منکر بود.

 

وی افزود: ابن شهر آشوب در کتاب مناقب آورده است، زمانی که امام حسین(ع) از مدینه به سوی مکه حرکت کرد هدف از قیام خود را اصلاح بدعت‌هایی بود که بنی امیه در جامعه رواج داده بودند و همچنین احیاء امربه معروف و نهی از منکر و جاری کردن سیره پیامبراکرم(ص) و امیر المومنین علی(ع) بود.

 

حجت الاسلام شاهچراغی تصریح کرد: همه واجبات الهی زیر بنای امر به معروف و نهی از منکر است و روایت شده؛ اگر مسلمانان این دو فریضه را ترک کنند اشرار بر آنها مسلط خواهند شد.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر مبنای قرآنی دارد و در قرآن 300 بار کلمه قل ذکر شده است کلمه‌ای که در آن توصیه‌هایی در زمینه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نهفته است، امر به معروف و نهی از منکر به صورت لسانی از وظایف مردم و تذکر شدید از مسؤولیت‌های حکومتی است.

 

وی در خطبه دوم با دعوت مردم به تقوای الهی، عنوان کرد: همه باید بدانیم که ایام عاشورا یک ظرفیت و فرصتی است که در اختیار مبلغان دینی قرار گرفته است و باید همه مردم با حضور در مجالس امام حسین(ع) این فرصت را غنیمت بشمارند و نهایت استفاده را از این مجالس ببرند و همچنین مداحان وظیفه دارند در اشعار خود از شعرهای انقلابی و آئینی استفاده کنند و از بیان خرافات و تحریف دین در اشعار خود پرهیز کنند.

 

حجت الاسلام شاهچراغی گفت: در مجالس امام حسین(ع) هم باید شعار باشد و هم شعور، تا مورد تحول عزاداران حسینی قرار گیرد.

 

امام جمعه شهرری بیان داشت: سردار همدانی عاشق شهادت بود و زمانی که به ماموریت اعزام می‌شدند به خانواده توصیه می‌کردند که منتظر بازگشت ایشان نباشند و شهادت ایشان به دو اجر دارد چرا که ایشان از سرزمین خود هجرت کرده و اینکه او در راه جهاد به شهادت رسیدند.

 

وی با اشاره به موضوع برجام گفت: مراحل قانونی این کار تمام شده است مجلس و شورای نگهبان نیز به وظیفه قانونی خود عمل کردند و چیزی که باید به آن توجه کرد مساله بعد از تصویب برجام است.

 

حجت الاسلام شاهچراغی ادامه داد: اولین نکته مهم این است که رهبر معظم انقلاب از ابتدای سال جاری 70 بار بر مساله نفوذ آمریکا اشاره فرموده‌اند که این نفوذ هم در زمینه اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و از همه مهمتر امنیتی است و مردم باید از نفوذ دشمن منحرف نشوند چرا که دشمن زخم خورده است.

 

امام جمعه شهرری ابراز داشت: آمریکا به وسیله برجام تنها دنبال نفوذ است و می‌خواهد ایران را در محاصره قرار دهد همانطور که شاهد هستید 50 تن سلاح به گروه تکفیری داعش در سوریه داده است و این محاصره کردن ایران است.

 

وی بیان کرد: ملت و مردم باید هوشیار باشند زیرا آنان تحریم را بر نخواهند داشت و به دنبال بهانه‌ای است تا مردم و دولت را تحت فشار قرار دهند تا ما از اهداف خود دست برداریم.

 

حجت الاسلام شاهچراغی اظهار داشت: با تصویب برجام دشمنی ما با آمریکا تمام نمی‌شود امام راحل فرمودند اگر در همه جای آمریکا مسجد ساخته شود و بر گلدسته‌های آن صدای اذان بلند شود شما شعار مرگ بر آمریکا را ترک نکنید زیرا او شیطان بزرگ است.

 

امام جمعه شهرری در پایان خاطر نشان کرد: امروز آمریکا بدنبال اختلاف افکنی و تشتت در جامعه است تا مردم را به جان هم بیاندازد و امام راحل فرمودند دوچیز انقلاب ما را پیروز کرد وحدت مردم و ایمان؛ تا زمانی که مردم متحد باشند آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند./813/201/ب1

ارسال نظرات