۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۲
کد خبر: ۲۹۴۲۶۷
امام جمعه کنارک:

مذاکره با آمریکا با خط عاشورا سازگاری ندارد

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام زارعی گفت: همانگونه که امام راحل فرمودند، رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است؛ یعنی رابطه ظالم و مظلوم و هیچ وقت این دو نمی‌توانند برسر یک میز به مذاکره بنشینند.
حجت الاسلام موسي زارعي، امام جمعه کنارک

حجت الاسلام موسی زارعی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، با اشاره به در پیش بودن ماه محرم گفت: در احادیث زیادی آمده است که اگر کسی در عزاداری این ماه، حالت حزن به خود بگیرد ثواب زیادی خواهد برد.

 

امام جمعه کنارک ادامه داد: همانطور که معصومین پس از امام حسین(ع) در مصیبت ایشان، مجلس عزاداری برپا می‌کردند، به ما شیعیان تأکیدات فراوانی بر اقامه عزاداری حضرت اباعبدالله(ع) شده است.

 

وی از برخی روش‌های اقامه عزاداری‌ ابراز تأسف و بیان کرد: متأسفانه در برخی موارد شاهد هستیم که عده‌ای به گونه‌ای عزاداری می‌کنند که به شأن حضرت و حتی خود عزاداران خدشه وارد می‌شود.

 

حجت الاسلام زارعی افزود: اینکه بعضی در نوع خواندن، نام چشم و نام ابرو می‌برند، اینها شأن امام را پایین می‌آورد اینگونه کلمات زیبنده عزاداری نیست عزاداری باید به گونه‌ای باشد که در آن هتک حرمتی صورت نگیرد و معانی حرکت حضرت برای مردم بیان شود، باید از علت قیام امام حسین(ع) و فضایل شخصیت ایشان سخن گفته شود اگر اینگونه باشد سنی و شیعه از این مجالس بهترین بهره را خواهند برد و صدایی از تفرقه نیز به گوش کسی نخواهد رسید.

 

وی خواستار هدف‌دار بودن عزاداری شد و تصریح کرد: مگر نه اینکه امام حسین(ع) بر علیه حاکمان جور قیام کردند؟ آیا امروز حاکم جور نداریم؟ بیاییم فرهنگ حضرت را در کشورهای دیگر منتشر کنیم که فلسفه قیام حضرت این است.

 

امام جمعه کنارک در با اشاره به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرماندهان نیروی دریایی سپاه، ایالات متحده آمریکا و هم‌پیمانان او را حاکمان جور دانست و گفت: چرا وقتی روسیه به داعش حمله می‌کند آمریکا و دیگر کشورهای حوزه خلیج فارس ناراحت می‌شوند؟! دلیل مشکلات امروز اسلام حاکمان جور هستند که بحران عراق و سوریه را بوجود آوردند و از داعش استفاده ابزاری می‌کنند تا به اسلام ضربه بزنند به همین دلیل است که رهبری می‌فرمایند در مذاکره با آمریکا سود که نیست ضرر هم هست؛ زیرا که اینها همان حاکمان جور هستند و با خط حسینی سازگاری ندارند.

 

وی اظهار داشت: همانگونه که حضرت امام فرمودند، رابطه ما با آمریکا رابطه گرگ و میش است؛ یعنی رابطه ظالم و مظلوم و هیچ وقت این دو نمی‌توانند برسر یک میز مذاکره بنشینند، ظالم دست از ظلم بردارد و مذاکره کند./831/302/ب3

ارسال نظرات