۱۸ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷
کد خبر: ۲۹۴۱۶۱
معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین:

بهترین راه مبارزه با داعش جهاد است

خبرگزاری رسا ـ معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین گفت: کشورهایی که نمو اسلامی نداشته باشند دشمن به کشورهای آنها وارد می‌شود و آنها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و در تمام امور سیاسی و اقتصادی آنها دخالت می‌کند.
حجت الاسلام علي عباسي

حجت الاسلام علی عباسی معاون تهذیب حوزه علمیه قزوین در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، با اشاره به فرهنگ شهادت طلبی و ایثارگری گفت: جهاد، شهادت و مبارزه بهترین راه عملی برای احیای حق است.

 

وی در ادامه افزود: دشمنان به داشته‌های خود راضی نیستند و به ثروت‌های مسلمانان دست اندازی می‌کنند.

 

استاد حوزه علمیه ابراز کرد: رفتارها و اعتقادات داعش و تکفیری ها با مبانی اسلام سازگار نیست، اسلام دین رحمت، جاذبه و منطق است.

 

این کارشناس حوزوی با اشاره به آیات قرآن خاطر نشان کرد: ای پیامبر به آنها بگو من به سخنان مردم گوش می‌دهم و تنها به سخنانی که به نفع مردم است ترتیب اثر می‌دهم.

 

حجت الاسلام عباسی اظهار کرد: داعش خود را گروه حق و گروه‌های مسلمان را باطل می‌داند در حالی که این خلاف آموزه‌های دینی است.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان داشت: رفتار و خشونت‌های داعش امنیت را از جامعه اسلامی گرفته است در حالی که اسلام منادی امنیت است.

 

وی در ادامه تاکید کرد: داعش افراد بی منطق، پلید و مایه ننگ جامعه اسلامی هستند.

 

بهترین راه مبارزه با داعش جهاد است

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که بهترین راه مبارزه با داعش جهاد است تصریح کرد: جهاد برای دفاع از اعتقادات، رفتارهای اجتماعی و اسلام ناب محمدی است.

 

این کارشناس حوزوی ابراز کرد: هر انسانی موفق به جهاد نمی‌شود و امیر مومنان(ع) فرمود جهاد یکی از درهای بهشت است و خداوند این در را به روی بندگان ویژه خود می‌گشاید.

 

حجت الاسلام عباسی بیان کرد: با فراموش کردن شهادت و جهاد انسان‌های فرصت طلب و دولت‌های مستکبر نفوذ پیدا می‌کنند.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه در ادامه افزود: در کشورهایی که نمو اسلامی نداشته باشند دشمن به کشورهای آنها وارد می‌شود و آنها را مورد تهاجم قرار می‌دهد و در تمام امور سیاسی و اقتصادی آنها دخالت می‌کند.

 

وی در ادامه ابراز کرد: کشورهای که زیر یوق دشمنان قرار می‌گیرند حق در سرزمین‌هایشان از بین می‌رود و باطل حکمفرما می‌شود.

 

استاد حوزه علمیه با بیان این‌که شهادت مانند خونی در رگهای جامعه جاری است ادامه داد: دشمنان همیشه بیدار هستند و اگر می‌خواهیم در برابر دشمنان بایستیم ما هم باید همیشه بیدار باشیم و جهاد کنیم.

 

دشمن شناسی در جامعه آموزش داده شود

این کارشناس حوزوی تصریح کرد: پیام مبانی دین این است که دشمن را بشناسیم و مبانی فکری آنها را رصد کنیم و نقاط حق را از باطل جدا کنیم.

 

معاون تهذیب حوزه علمیه بیان کرد: مسؤولان دشمن شناسی را در جامعه آموزش دهند و سیره اهل بیت و قرآن را مطالعه کنند و دقت کنند قرآن دشمن را چگونه معرفی کرده است.

 

وی  دشمنان را به دو دسته تقسیم کرد و ابراز کرد: عده‌ای نادان هستند و باید آنها را ارشاد، راهنمایی و به حق دعوت کرد و گروه دوم معاندین هستند که حق را قبول دارند اما به خاطر هوای نفس با حقیقت می‌جنگند.

 

استاد حوزه علمیه افزود: پیامد غفلت از دشمنان این است که آنها کمکم وارد جامعه اسلامی می‌شوند مانند مذاکرات وفرهنگ‌های غلط را وارد جامعه اسلامی می‌کنند.

 

این کارشناس حوزوی در پایان گفت: پس از ورود دشمنان به کشور جنگیدن بسیار سخت می‌شود و آن وقت باید دست از قرآن و مبانی قرآنی برداریم./838/302/ب3

ارسال نظرات