۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۰۷:۵۵
کد خبر: ۲۹۳۷۰۸
مدیر حوزه علمیه خواهران استان بوشهر:

هدف طلاب کار برای رضای الهی باشد

خبرگزاری رسا ـ حجت‌الاسلام جمالی گفت: کسی که اسم سرباز امام زمان(عج) را بر خود گذاشته باشد، ولی برای کسب شهرت، ثروت یا هر چیز دیگری غیر از صاحب‌الزمان(عج) کار کند، کار او عین حماقت است.
هدف طلاب کار برای رضای الهی باشد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بوشهر، حجت‌الاسلام یوسف جمالی، عصر دیروز در نشست هم‌اندیشی معاونان فرهنگی و پژوهش مدارس علمیه خواهران استان بوشهر، گفت: مسلماً ما امروز هم مثل همیشه شاهد یک جنگ نابرابر بین حق و باطل هستیم که در آینده هم ادامه خواهد داشت.

 

وی افزود: در این تقابل، شیعه همیشه در مظلومیت و اقلیت بوده، اما آنچه در تقابل بین حق و باطل، باعث پیروزی حق می‌شود، قوت ایمان نفرات این جبهه است.

 

حجت‌الاسلام جمالی بابیان اینکه هرکس برای خدا باشد، خدا نیز برای او خواهد بود، تصریح کرد: هر مؤمنی که با عزم راسخ، جدیت و اخلاص تمام وارد میدان عمل شود، هم خدا و هم تمام دنیا پشت او خواهند بود.

 

وی یادآور شد: در جایگاه مسؤول و کارمندی، ممکن است روزی برسد که رییسی پشت کارمندش را خالی کند، اما خداوند همواره پشت‌وپناه انسان است و این باعث دلگرمی ما می‌شود.

 

مدیر مدارس علمیه خواهران استان بوشهر اظهار داشت: کار ما در حوزه علمیه، کار سختی است و اگر دین آسیب ببیند، اول‌ازهمه ما مسئول هستیم و باید هم در پیشگاه الهی و هم در پیشگاه ائمه و هم به مردم پاسخگو باشیم.

 

وی ادامه داد: اگر جوانان جامعه ما به بیراهه بروند، ما هم مقصر هستیم، چراکه برای او طرح و برنامه نداشته‌ایم، یا اگر داشته‌ایم، جدیت و اخلاص در آن نبوده است؛ البته ما فقط باید حجت را بر خودمان تمام کنیم، نتیجه باخدا است و ما مکلف و تضمین‌کننده نتیجه نیستیم.

 

حجت‌الاسلام جمالی بابیان اینکه کار کردن طلبه برای غیر خدا، عین حماقت است، تأکید کرد: کسی که اسم سرباز امام زمان(عج) را بر خود گذاشته باشد، ولی برای کسب شهرت، ثروت یا هر چیز دیگری غیر از صاحب‌الزمان(عج) کار کند، کار او عین حماقت است.

 

مدیر مدارس علمیه خواهران استان بوشهر در پایان، با توصیه‌هایی به معاونان فرهنگی و پژوهشی مدارس، خاطرنشان کرد: تقوا مداری را از خودتان شروع کنید، برای استفاده از اساتید اخلاق برنامه داشته باشید و جلسات یادبود شهدا را فراموش نکنید.

 

وی در ادامه به‌ضرورت برنامه‌ریزی برای دانش‌افزایی طلاب، استفاده از نرم‌افزارهای آموزشی و فضای مجازی، تأکید کرد و اظهار داشت: کتابخانه‌های مدارس باید مجهز باشند و همچنین در بحث‌های پژوهشی از ظرفیت‌های منطقه‌ای و دانشگاه‌ها به نحو احسن استفاده شود./846/203/ب1

ارسال نظرات