۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۵:۴۹
کد خبر: ۲۹۳۰۲۳

بیانیه مؤسسه مکتب نرجس در پی فاجعه منا

خبرگزاری رسا ـ مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس در پی وقوع حادثه اسفناک جان باختن شماری از حجاج در منا، بیانیه صادر کرد.
بيانيه

به گزارش خبرگزاری رسا در مشهد، مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس در پی وقوع حادثه اسفناک جان باختن شماری از حجاج در منا، بیانیه ای به شرح ذیل صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

الَّذِینَ إِذَا أَصَابَتْهُمْ مُصِیبَهٌ قَالُوا إِنَّا لِلّهِ وإِنّا إِلَیهِ رَاجِعُونَ

بارالها قلبمان در غم حادثه ی ناجوانمردانه‌ی منا چنان فشرده و آزرده است که تنها کلام نافذ تو این قلب ها را تسکین می دهد که فرموده ای : « وَمَن یَخْرُجْ مِن بَیْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ یُدْرِکْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلى اللّهِ» ( سوره نساء/ آیه 100) هر کس به قصد مهاجرت در راه خدا و پیامبرش از خانه‏اش خارج شود سپس مرگش فرارسد، پاداش او قطعا بر خداست.

 

بار دیگر بر اثر سوء مدیریت مقامات سعودی، حادثه ای تلخ در "منا" رقم خورد و شماری از حاجیان حین ادای مناسک حج، بعد از مناجات زلال و شستشوی عرفه؛ پاک و مظلومانه به سوی خداوند شتافتند عروجی که بسیار روح ما را داغدار کرد.

 

مدیریت، اساتید، کارکنان و طلاب مؤسسه علمی- تحقیقی مکتب نرجس (علیها السلام) ضمن عرض تسلیت به پیشگاه حضرت ولیعصر(عجل الله تعالی فرجه الشریف) و مقام عظمای ولایت حضرت آیت الله خامنه ای(مد ظله العالی) و تمامی مؤمنین و مؤمنات از خدای متعال برای جان‌باختگان این حادثه مصیبت بار، طلب مغفرت و رحمت و برای بازماندگان آنها، صبر و شکیبایی را مسئلت دارند.

 

در خاتمه ضمن آرزوی شفای عاجل برای مجروحین حادثه، مراتب اعتراض شدید خود را نسبت به عملکرد مقامات اجرایی دولت سعودی اعلام می داریم. و به فرمایش مقام معظم رهبری دولت سعودی بجای فرافکنی، باید با عذرخواهی از امت اسلام و خانواده‌های داغدار، مسؤولیت سنگین خود را در این حادثه‌ی تلخ بپذیرد و به لوازم آن به قاعده‌ی حق و انصاف عمل کند. مدیریت غلط و اقدامات ناشایسته که عامل این فاجعه بوده نیز نباید از نظر دور بماند./1310/102/ب1

ارسال نظرات