۱۰ مهر ۱۳۹۴ - ۰۶:۴۲
کد خبر: ۲۹۲۲۰۲
به مناسبت عید ولایت؛

حرم مطهر رضوی غرق در شادی و سرور شد

خبرگزاری رسا ـ همزمان با شب عید سعید غدیر خم و عید ولایت بارگاه ملکوتی ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) غرق در شادی و سرور شد.
حرم رضوي

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حریم پاسبان ملکوتی رضوی که همواره مأمن میلیون ها نفر از عاشقان و دلدادگان اهل بیت است، در این شب باعظمت و فرخنده نیز جمیت کثیری را جای جای این مرز و بوم و سرزمین جهان اسلام مهمان خود ساخته است.

 

بارگاه ملکوتی ثامن الحجج در این شب میزبان صدها هزار نفر از زائران و مجاورانی است که برای عرض تبریک و تهنیت به محضر ولی نعمتشان شرف یاب شده اند.

 

صحن و سرای حریم رضوی آذین بندی و چراغانی شده است، سرتاسر حرم غرق نور، شادی و  سرور است، بود عود و گلاب رضوی این فضای ملکوتی را پر کرده است.

 

در تمامی اماکن متبرکه جشن و سرور برپاست، از هر گوشه و کنار صدای مدیحه سرایی و مولودی خوانی مداحان اهل بیت به گوش می رسد، صدای شاعرانی که در مدح و منقبت مولا علی(ع) به شعرخوانی مشغول‌اند.

 

براساس این گزارش جشن عید ولایت و امامت در حرم مطهر رضوی از ساعات ابتدایی شب با مدیحه سرایی مداحان و ذاکران اهل بیت در رواق امام خمینی (ره) آغاز شد.

 

اجرای سرود و شعرخوانی، همخوانی و تواشیح، قرائت دعای کمیل و سخنرانی از دیگر برنامه های این عید فرخنده در جمع زائران و مجاوران حریم ملکوتی رضوی بود.

 

مجالس اهل بیت راهی برای دفع شر فرهنگی 

حجت الاسلام مسعود عالی، سخنران این مراسم با بیان این که مجالس اهل بیت یکی از شعائر دینی ما است، اظهار کرد: از جمله نشانه های دین ما مجالس جشن و سرور نیمه شعبان، دهه کرامتف دهه ولایت و ایام عزاداری اهل بیت چون فاطمیه، محرم و صفر است که هر سال پررنگ تر می شود.

 

استاد سطح عالی حوزه علمیه قم ابراز کرد:این محافل نشان دهنده زنده بودن دین اسلام و عاملی برای دفع شر فرهنگی دشمن است، بهترین وسیله برای مقابله با فرهنگ مبتذل جهانی این مجالس اهل بیت است که باید قدردان آن باشیم و نگذاریم تعطیل شود.

 

وی تصریح کرد: تنها چیزی که توانایی مقابله و ایستادگی در برابر هجوم فرهنگی دشمن با تأمین خوراک بیش از 300 میلیون سایت مبتذل را دارد همین مجالسی است که در شادی و اندوه اهل بیت برپا می شود.

 

حجت‌الاسلام عالی ادامه داد: دشمن هر سال میلیاردها دلار در این راه هزینه می کند که با آمدن محرم به آسانی خنثی می شود که هیچ دین و مذهبی این ظرفیت را که از نشانه های مهندسی خدا است، ندارد./1308/202/ب2

ارسال نظرات