۲۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۲۸۷۲۱۷
مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه:

مردم مشتاق روحانی کارآمد و دلسوز هستند

خبرگزاری رسا ـ مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه با اشاره به اشتیاق مردم برای حضور روحانی در مساجد گفت: در حال حاضر در برابر تقاضای مردم با کمبود روحانی کارآمد مواجه هستیم.
حجت الاسلام قبادي

حجت الاسلام اسماعیل قبادی مدیر کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در کرمانشاه، با تبریک به مناسبت آغاز فعالیت های حوزه های علمیه عنوان داشت: شروع فعالیت های حوزه های علمیه آغاز مبارکی است اگر چه حوزه های علمیه همیشه باید فعال و تمام اوقات و ایام در حال تبلیغ، تحصیل و فعالیت باشند.


حجت الاسلام قبادی تصریح کرد: شروع فعالیت های طلاب حوزه های علمیه را باید به فال نیک گرفت و امید است که طلاب و روحانیان با نشاط، انگیزه و پشتکار بتوانند به فعالیت های تعلیم، تربیت و تدریس بپردازند و در آینده مردم، بتوانند به بهترین شکل از حضور عالمان دین، مبلغان و روحانیان بهره مند شوند.


مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه به تعداد خواهران مبلغه اشاره و ابراز کرد: در حال حاضر تعداد مبلغان خواهر به قدر کفایت است اما متأسفانه با توجه به آماری که اداره تبلیغات اسلامی ارائه کرده است در حال حاضر پاسخگوی دعوت های مردم از مبلغان و روحانیان نیستیم و بسیاری از تقاضاهای مردم برای حضور روحانی در مساجد و روستاهای مناطق مورد نظر بر زمین می ماند و این به دلیل کمبود روحانی و امام جماعت با شرایط است.


وی با بیان اینکه مردم علاقه بسیاری به حضور و فعالیت روحانیان دارند اظهار داشت: مردم مشتاق روحانی کارآمد هستند، تعداد عالمان و روحانیان مردم داری که در دسترس باشند به قدر کفایت نمی باشد.


حجت الاسلام قبادی یادآور شد: بسیاری از طلاب و روحانیان پس از فارغ التحصیلی جذب دستگاه ها، ادارات و مؤسسات اجرایی و آموزشی می شوند که این خود یک خطر بزرگ است.


این مسؤول بیان داشت: رسالت، محور و سنگر  اصلی روحانیان مساجد هستند، از این رو نباید مسجد را رها کرد و باید از روحانیان عالی قدری که این پایگاه ها را فعال نگاه می دارند باید صمیمانه قدردان باشیم.


مدیر کل اداره تبلیغات اسلامی کرمانشاه خاطر نشان کرد: امید است حوزه های علمیه آموزش های لازم به طلاب و روحانیان را به گونه ای ارائه دهند که بتوانند سنگرهای اصلی روحانیت که همانا مساجد و حسینیه ها هستند به نحو شایسته ای اداره نمایند.


وی در پایان عنوان داشت: تقدیر و قدردانی از علما و روحانیانی که در مساجد به طور مداوم فعالیت می کنند باید در دستور کار قرار گیرد تا انگیزه و نشاط بیشتری برای ادامه این امر مهم داشته باشند.


گفتنی است مساجد و روحانیان فعال توسط اداره تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه شناسایی و با برگزاری مراسمی از روحانی مستقر در این مساجد تقدیر و قدردانی به عمل می آید./857/302/ب3

 

ارسال نظرات