۱۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۶
کد خبر: ۲۸۶۵۲۶
معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید:

آیت‌الله طالقانی تمام عمر در خط امام و انقلاب بود

خبرگزاری رسا ـ معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیت‌الله طالقانی در مقابل همه کسانی که از وی خواسته بودند خط خود را از امام راحل جدا کند ایستادگی کرده و تن به خواسته آنان نداد.
حجت‌الاسلام سيد حسن موذني

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،  حجت‌الاسلام سید حسن موذنی معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش از ظهر امروز در آیین نکوداشت سی و ششمین سالروز رحلت آیت‌الله سید محمود طالقانی که در مجموعه فرهنگی سیدالشهداء(ع) برگزار شد، گفت: برگزاری چنین مراسمی برای آیت‌‌الله طالقانی را وظیفه خود می‌دانیم زیرا امروز نکوداشت رحلت وی ضرورت جامعه انقلاب اسلامی است تا جوانان بیشتر با شخصیت این عالم بزرگ و مجاهد آشنا شوند.

وی افزود: آیت‌الله طالقانی همواره درب منزل خود را به روی همه باز گذاشت تا کسانی را که با انقلاب زاویه داشتند را جذب انقلاب کند، وی در نظر مردم به میزانی عزیز بودند که هنگام رحلت برای او عزاداری بسیار باشکوهی برگزار کردند.

حجت‌الاسلام موذنی با اشاره به این سخن امام راحل مبنی بر اینکه آیت‌الله طالقانی ابوذر زمان بود، عنوان کرد: امروز مسکوت نگه‌داشتن نام و یاد آیت‌الله طالقانی منفعتی برای ما ندارد باید شخصیت طالقانی بازنشر پیدا کند تا جوانان بدانند که او تمام عمر خود را در زندان و سیاه‌چال‌های دشمن شکنجه روحی و جسمی شدند اما در عین حال دغدغه داشتند که قرآن را از صحنه علمی به صحنه عملی آورند.

معاون فرهنگی اجتماعی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اینکه دفاع از آیت‌الله طالقانی دفاع از ارزش‌های ناب اسلامی است، اظهار داشت: علمای ما باید تلاش کنند که شخصیت آیت‌الله طالقانی را بیشتر معرفی کنند، اگر چه هر مقدار درباره وی بگوییم اندک است.

وی با اشاره به اینکه آیت‌الله طالقانی توسط علما و مراجع بزرگ مجتهد مسلم معرفی شدند، گفت: امام راحل وی را نخستین امام جمعه تهران قرار می‌دهند و زمان شنیدن خبر رحلت ایشان اشک می‌ریزند.

حجت‌الاسلام موذنی با اشاره به بیان رهبر معظم انقلاب مبنی بر باصفا، صریح و شفاف بودن آیت‌الله طالقانی بیان داشت: امروز باید زوایا و شخصیت علمی و عملی وی برای همه مطرح شود، آیت‌الله طالقانی در مقابل همه کسانی که از وی خواسته بودند خط خود را از امام راحل جدا کند ایستادگی کرده و تن به خواسته آنان نداد./807/202/ب3

ارسال نظرات