۱۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۳
کد خبر: ۲۸۵۵۷۱
مدیر حوزه علمیه مازندران:

موقوفات حوزه علمیه باید از رکود خارج شود

خبرگزاری رسا ـ حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که باید موقوفات حوزه های علمیه از این حالت رکود خارج شوند، تصریح کرد: در صورت احیاء این موقوفات بسیاری از مشکلات فعلی مدارس علمیه ما در استان مرتفع خواهد شد.
مدير حوزه علميه مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، حجت الاسلام ابوالقاسم طاهری، مدیر حوزه علمیه مازندران امروز در نشست مشترک سازمان اوقاف و حوزه علمیه در ساری با اشاره به این که متأسفانه هنوز موقوفات مدارس علمیه به طور کامل احصاء نشده است، گفت: تا زمانی که اطلاعات و آمار کاملی از وضعیت موقوفات مدارس علمیه در اختیار نداشته باشیم نمی توانیم در جهت احیاء آن اقدامی انجام دهیم.

 

وی افزود: علیرغم تلاش های صورت گرفته میان اداره کل اوقاف و حوزه علمیه استان، متأسفانه هنوز موقوفات مدارس علمیه به طور دقیق احصاء نشد و همین مسأله ادامه روند کار را مشکل مواجه کرده است.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که بسیاری از موقوفات مدارس علمیه در زمان حکومت طاغوت سرقفلی آن واگذار شده است، بیان داشت: متأسفانه بسیاری از این موقوفات در آن دوران به فروش رسیده است.

 

حجت الاسلام طاهری با تأکید براین که باید موقوفات حوزه های علمیه از این حالت رکود خارج شوند، تصریح کرد: در صورت احیاء این موقوفات بسیاری از مشکلات فعلی مدارس علمیه ما در استان مرتفع خواهد شد.

 

وی با اشاره به این که موقوفات حوزه های علمیه نیز به دلیل مظلومیت حوزه امروز در غربت به سر می‌برند، خاطرنشان کرد: حوزه علمیه در سه دهه اخیر به همه بخش های این نظام خدمت کرده است، اما متأسفانه نتوانسته مشکلات خود را مرتفع کند.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با بیان این که امروز بسیاری از پرورش یافتگان مکتب امام صادق(ع) در مهم ترین مراکز کشور مشغول خدمت به نظام اسلامی هستند، تصریح کرد: حوزه علمیه در سه دهه اخیر همواره در خدمت به نظام و انقلاب بوده و وظیفه خود را به بهترین نحو ممکن انجام داده است.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که نقش حوزه در کادرسازی و تربیت نیروهای مخلص، انقلابی و مؤمن برای انقلاب اسلامی همواره پررنگ بوده است، خاطرنشان کرد: علیرغم همه این تلاش ها، متأسفانه حوزه نتوانسته آن طور که شایسته بوده به وضع خود رسیدگی کند.

 

وی با اشاره به این که در ابتدای آغاز به کار مدیریت استانی در مازندران وضعیت مدارس استان بسیار نابسامان بود، تصریح کرد: امروز در سایه وحدت و همدلی همه مدیران و مسؤولان حوزه شاهد رونق علمی و پژوهشی در مدارس علمیه استان هستیم.

 

مدیر حوزه علمیه مازندران با اشاره به ارزش وقف در آیات و روایات، گفت: فرهنگ وقف ریشه در آیات و رویات دارد و گسترش آن در جامعه اسلامی بهترین راه گسترش فرهنگ دینی در جامعه است.

 

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که تأکید شورای عالی حوزه تشکیل کمیته وقف در حوزه های علمیه و پیگیری جدی موقوفات حوزه های علمیه است، خاطرنشان کرد: یکی از مصوبات اخیر شورای عالی حوزه این است که همه موقوفات مدارس علمیه با همکاری اوقاف استان و شهرستان به صورت متمرکز از سوی مدیریت های استانی پیگیری شود.

 

وی سازمان اوقاف را پشتیبان خوبی برای مدارس علمیه دانست و تصریح کرد: باید به سمت گسترش موقوفاتی برویم که با نیازهای روز جامعه ما مطابقت داشته باشد و بتوانیم از آن طریق ارزش های دینی و فرهنگی جامعه را بیمه کنیم.

 

حجت الاسلام طاهری با اشاره به این که خوشبختانه امروز به برکت انقلاب اسلامی شاهد رشد و گسترش موقوفات در جامعه هستیم، تصریح کرد: روحانیت بهترین قشر برای ترویج فرهنگ وقف در جامعه محسوب می شود و باید از ظرفیت حوزه های علمیه و روحانیت در این مسیر بیشتر بهره گرفته شود./950/202/ب3

ارسال نظرات