۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴
کد خبر: ۲۸۲۶۷۳

همایش حافظان قرآن لرستان برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی لرستان از برگزاری همایش حافظان قرآن لرستان خبر داد و گفت: هدف از برگزاری این همایش، اعلام هویت و تقویت و تشویق برای حافظان قرآن کریم است.
محمد لروند ، کارشناس امور قرآني تبليغات اسلامي لرستان

محمد لروند، مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با بیان این که همایش حافظان قرآن لرستان برگزار می‌شود، عنوان کرد: هدف از برگزاری این همایش تقویت و تشویق حافظان قرآن کریم است.

 

وی بیان کرد: به واسطه برگزاری همایش استانی حافظان قرآن کریم، موجی ایجاد می‌شود که به‌واسطه آن مردم متوجه وجود حافظان استان شده و به این سمت تشویق می‌شوند.

 

لروند با بیان این که فعالیت های قرآنی در سه محور آموزش، پژوهش و حمایت های مردمی انجام می شود، اظهار داشت: انجام فعالیت های پژوهشی در این راستا کمرنگ است.

 

وی با اشاره به همکاری تبلیغات اسلامی و فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان در اجرای برنامه های قرآنی خاطرنشان کرد: همکاری نهادها موجب بهره مندی بیشتری از فعالیت های قرآن می شود.

 

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به این که مجوز مؤسسات قرآنی باید زیر نظر مدیران کل ارشاد، تبلیغات اسلامی و تحت نظر یک هیأت واحد صادر شود، یادآور شد: زحمات  مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی، حجت‌الاسلام مهدی امیدیان در این زمینه شایان تقدیر است.

 

وی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در راستای طرح تربیت حافظان قرآن تصریح کرد: مؤسسات قرآنی در این راستا وظیفه خطیری بر دوش دارند.

 

لروند با اشاره به فعالیت مؤسسات قرآنی در مناطق شهری و روستایی ادامه داد: این مؤسسات با شناسایی نخبگان قرآنی نقش آفرینی کنند و در جهت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه فعالیت های مؤثری داشته باشند.

 

وی افزود: تربیت حافظان قرآن از بهترین عوامل در جهت توسعه فرهنگ سازی در زمینه انس با قرآن در جامعه به ویژه بین جوانان است.

 

مسؤول دارالقرآن تبلیغات اسلامی استان لرستان با اشاره به نقش مربیان قرآن در ترویج فرهنگ حفظ قرآن و انس با قرآن گفت: حفظ قرآن همراه با تفسیر و ترجمه قرآن اثرگذاری بیشتری دارد./9459/ت302/ح

ارسال نظرات