۰۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۸
کد خبر: ۲۸۲۵۸۲
استاد اخلاق حوزه علمیه:

قرآن دلیل روشنی بر نبوت پیامبر است

خبرگزاری رسا ـ استاد اخلاق حوزه علمیه ابداعی بودن را یکی از معجزات منحصر به فرد قرآن دانست و گفت: لفظ و معنای قرآن نه قبل از آن و نه بعد از آن همانندی نداشته است و سبک گویش معانی آن هم متفاوت و بی نظیر است و از همین جهت قرآن معجزه بی بدیل الهی است.
حجت الاسلام عرفان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اصفهان، حجت الاسلام حسن عرفان، استاد حوزه علمیه شب گذشته در مراسم جشن ختم قرآن کریم در شهرضا اظهار کرد: بسیاری از آیات قرآن کریم نظم است، اما شعر نیست و در عین حال نثر است اما موزون است و گویش سخنانی اینچنین جز از یک معجزه الهی ساخته نیست.

 

 

وی در ادامه افزود: در قرآن کریم قسم هایی ذکر شده است که به جز یک مورد که سوگند به نام پیامبر(ص) است، شبیه هیچ یک از قسم های فرهنگ های بشری نیست و همچنین مثل های قرآنی نیز در فرهنگ بشری بی مانند و بی نظیر است.

 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه با اشاره به طرح 34 بیت از فرهنگ بشری در نهج البلاغه عنوان کرد: افرادی که پیامبر(ص) را معلَّم یعنی تعلیم دیده به دست بشر می دانند، باید در برابر این مسأله که چگونه امکان دارد تعابیری بی نظیر در قاموس بشری از زبان یک فرد مکتب دیده صادر شود بیان شود.

 

 

حجت الاسلام عرفان عدم دلزدگی را از ویژگی های دیگر قرآن کریم دانست و با اشاره به حدیثی از امام علی(ع) اظهار کرد: هر چیزی با تکرار سبب دلزدگی و دل آزردگی را فراهم می کند، اما قرآن اینگونه نیست چنانچه در روایات آمده برخی افراد چند نوبت در طول ماه و یا حتی در یک شبانه روز بک نوبت قرآن را ختم می کرده اند.

 

 

وی ایجاز و ابداعات بسیار زیبا، بدیع و بیان را از دیگر معجزات قرآن دانست و افزود: صنایع ادبی و لفظی موجود در قرآن چنان زیبا و دلنشین است که همانند آنها در هیچ یک از آثار ادبی یا کتب تاریخ بیان نشده است.

 

 

استاد اخلاق حوزه علمیه ابداعی بودن را یکی از معجزات منحصر به فرد قرآن دانست و گفت: لفظ و معنای قرآن نه قبل از آن و نه بعد از آن همانندی نداشته است و سبک گویش معانی آن هم متفاوت و بی نظیر است و از همین جهت قرآن معجزه بی بدیل الهی است./868/پ202/ب4

ارسال نظرات