۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۸
کد خبر: ۲۸۱۴۵۱
همزمان با دهه کرامت؛

همایش ادبی ملکوت هشتم در تبریز برگزار می شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی از برگزاری همایش ادبی ملکوت هشتم همزمان با دهه کرامت در تبریز خبر داد.
علي اکبر صفي‌پور، مديرکل فرهنگ و ارشاد اسلامي آذربايجان شرقي

علی‌اکبر صفی‌پور، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز با تشریح ویژه برنامه های فرهنگی و مذهبی دهه کرامت در استان اظهار داشت: همایش یک روزه ادبی ملکوت هشتم با موضوع امام هشتم (ع) فردا چهارشنبه در تالار خاقانی خانه فرهنگ تبریز برگزار می شود.

 


وی با بیان این‌که در این همایش شاعران برجسته آیینی از سراسر کشور که درباره امام رضا(ع) شعر گفته اند، در تبریز حاضر می شوند، خاطرنشان کرد: همایش سراسری و ادبی ملکوت هشتم در روزهای مختلف دهه کرامت در شهرهای متفاوت برگزار می شود و تبریز افتخار میزبانی این همایش معنوی را در هفته جاری دارد.

 


صفی‌پور حضور استاد سازگار از تهران، استاد غفور از مشهد و استاد کلامی از زنجان در این همایش یک روزه را با هدف ذکر فضایل و مناقب امام هشتم شیعیان عنوان کرد و گفت: این همایش با مشارکت موسسه آفرینش های هنری آستان قدس رضوی از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی برگزار می شود.

 


وی همچنین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که روزهای 28 و 29 ماه جاری چهار ویژه برنامه با حضور دکتر مرادخانی معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب فضل و فرهنگ و هنر در آذربایجان شرقی برگزار می شود، اظهار داشت: آیین اختتامیه و معرفی نفرات برتر نهمین جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران فردا در شهرستان اهر برگزار می شود.

 


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با بیان این‌که اختتامیه و معرفی نفرات برتر جشنواره سراسری عکس رضوی نیز فردا چهارشنبه بیست و نهم مردادماه ساعت 17 در مجتمع سینمایی 22 بهمن برگزار می شود، گفت: آیین بزرگداشت استاد میرعباس آل یاسین نیز 29 مردادماه ساعت 17 در مجتمع سینمایی 22 بهمن برگزار می شود.

 


وی همچنین از برگزاری آیین بزرگداشت عاشیق حسن اسکندری در روز 29 مرداد از ساعت 21 در مجتمع فرهنگی هنری 29 بهمن تبریز با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد و گفت: با به کارگیری همه ظرفیت‌ها و امکانات استانی تلاش شده فرهنگ اصیل ایرانی – اسلامی را تقویت و برای جهانیان معرفی و تبیین کنیم.

 


صفی‌پور بزرگداشت و تکریم مفاخر، مشاهیر و شخصیت‌ها را از جمله دیگر فعالیت‌های فرهنگی اولویت‌دار در استان دانست و گفت: درصدد هستیم افزون بر معرفی و تبیین ابعاد شخصیتی علما، مفاخر، بزرگان و مشاهیر در زمان حیات آنان، آثار آنها را نیز در اختیار همگان قرار دهیم./935/ت302/ب4

ارسال نظرات