۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
کد خبر: ۲۸۱۱۹۵
رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم:

فعالان قرآنی در عرصه های مجازی وارد شوند

خبرگزاری رسا ـ رییس سازمان دارالقرآن‌الکریم بر ضرورت ورود فعالان قرآنی به عرصه های مجازی تأکید کرد و گفت: فعالیت در فضای مجازی برای جامعه قرآنی فرهنگ‌سازی شود.
 مهدي قره شيخلو

به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم برضرورت ورود فعالان قرآنی به عرصه های مجازی تاکید و درباره سرانجام سند «قرآن و فضای مجازی» که توسط این سازمان تهیه و به شورای توسعه فرهنگ قرآنی ارائه شد اظهار بی‌اطلاعی کرد.

 

مهدی قره شیخلو عملکرد قرآنی کشور در فضای مجازی را ضعیف برشمرد و اظهار کرد: به رغم آنکه تولیدات خوبی در حوزه قرآن داریم و بخشی از همین آثار را می‌توان در فضای مجازی پوشش داد، اما متأسفانه هنوز با این فضا بیگانه هستیم و توانمان برای حضور جدّی در این عرصه نوین اندک است.

 

فعالیت در فضای مجازی برای جامعه قرآنی فرهنگ‌سازی شود

وی فرهنگ‌سازی در ورود به فضای مجازی را ضروری دانست و گفت: باید در این زمینه تلاش کنیم. بسیاری از مراودات دنیا در عرصه‌های مختلف همچون سیاست، اقتصاد، در فضای مجازی انجام می‌شود، امّا ما فعالان قرآنی در این عرصه ضعیف هستیم و تنها فعالیت‌مان بارگذاری تلاوت است.

 

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: باید فعالیت در فضای مجازی برای جامعه قرآنی فرهنگ‌سازی شود و خود قرآنیان با این امر آشنا شوند، اطلاعات علمی‌شان را بیشتر کنند، دوره‌های آموزشی لازم را طی کنند و در نهایت سازمان‌ها و دستگا‌ه‌ها این امر را در دستور کار جدی خود قرار دهند.

 

فعالیت در فضای مجازی نیازمند حمایت مالی است

رئیس سازمان دارالقرآن الکریم، با بیان اینکه فعالیت در فضای مجازی به حمایت‌های مالی مناسب نیازمند است، افزود: امّا فرهنگ‌سازی اهرم اول است که اگر وجود داشته باشد، قطعاً بقیه موارد حل خواهد شد.

 

قره‌شیخلو اظهار کرد: مدیران ارشد در دستگاه‌های اجرایی کشور باید به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند و چنانچه مسئولان و مدیران به صورت جدی این موضوع را از افراد تحت امرشان مطالبه کنند، حتماً در این زمینه موفق خواهیم شد.

 

وی فرهنگ‌سازی مناسب جهت ورود فعالان قرآنی در عرصه فضای مجازی را ضروری دانست و یادآور شد: ما معمولا ساده‌ترین راه را که چاپ کتاب و مجله است انتخاب می‌کنیم، در حالی که باید به فضای مجازی جدّی‌تر بپردازیم و فرهنگ‌سازی اصلی‌ترین مسأله در این مقوله به شمار می‌رود.

 

سرانجام سند قرآن و فضای مجازی در ابهام

رئیس سازمان دارالقرآن‌الکریم تصریح کرد: دو سال پیش مسئولیت تشکیل کارگروه قرآن و فضای مجازی برعهده سازمان قرار گرفت که بر اساس آن یکی از مأموریت‌های اصلی‌ سازمان درالقرآن، تدوین سند قرآن و فضای مجازی شد. جلسات متعددی با متخصصان و کارشناسان در این خصوص تشکیل و نهایتاً این سند آماده و در اختیار شورای توسعه فرهنگ قرآنی قرار گرفت که متاسفانه تاکنون سرانجام سند قرآن و فضای مجازی مشخص نشده است./1325/د102/ی

ارسال نظرات