۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۳:۰۸
کد خبر: ۲۸۰۳۷۸
حجت الاسلام نبوی خبر داد؛

فعالیت 1400 مدرسه امین در مناطق مختلف کشور

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه از فعالیت هزار و 400 مدرسه امین در استان های مختلف کشور خبر داد و گفت: در حال حاضر برای کیفی سازی این مدارس جلوی افزایش آنها در کشور گرفته شده است.
معاون تبليغ حوزه علميه

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار، حجت الاسلام نبوی، معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه امروز در جمع معاونان تبلیغ استان های شمالی بر ضرورت احیاء دوباره نقش مساجد در کشور تأکید کرد و گفت: مساجدی با این عظمت در کشور احداث می شود اما متأسفانه در شبانه روز کمتر از سه ساعت فعال است.

 

وی مساجد را پایگاه نشر دین معرفی کرد و با بیان این که کار اصلی روحانی در مسجد است، افزود: مسجد محل مشورت، رسیدگی به مشکلات مردم، تفسیر و قرائت قرآن، بیان آیات و روایات و همچنین خواندن صحیفه سجادیه و دیگر ادعیه ها است.

 

حجت الاسلام نبوی با بیان این که صحیفه سجادیه و ادعیه ها از جمله ذخایری هستند که داعیه ای برای تحریف و جعل نداشته است، تصریح کرد: بسیاری از معارف دینی ما ادعیه ها است و با توجه به این که جعل در این خصوص نبوده و یا بسیار کم است باید بیشتر مورد توجه مبلغان دینی قرار گیرد.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه از اجرای طرح تمسک به ثقلین در مساجد سراسر کشور خبر داد و گفت: این طرح با هدف ترویج قرائت، تفسیر و بیان مفاهیم قرآن و همچنین توجه به ادعیه ها طراحی و مورد توجه است.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت مدارس امین در کشور اشاره کرد و بیان این که در حال حاضر هزار و 400 مدرسه امین در استان های مختلف کشور مشغول فعالیت هستند، گفت: در حال حاضر برای افزایش کیفیت این مدارس جلوی افزایش آنها در کشور گرفته شده است.

 

حجت الاسلام نبوی با رد برخی شایعات در رسانه ها که گفته شده بود معاونت تبلیغ به دنبال تعطیلی مدارس امین است، افزود: هدف معاونت تبلیغ این است که مدارس امین در سطح کشور به تراز مدارس علمیه برسند و به همین دلیل در حال حاضرگسترش این مدارس متوقف کردیم تا بیشتر به کیفی سازی بپردازیم.

 

وی در عین حال گفت: در مناطقی که مدارس امین از شاخص های مناسبی برخوردار شده باشند حاضریم به تعداد آن بیافزایم.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه در بخش دیگری از سخنان خود به مسأله توافق هسته ای اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی احزاب و جریان های سیاسی برای تقویت جریان خود از دین مردم حاشیه می گیرند و این ها باید در قیامت جواب بدهند.

 

وی با بیان این که شدت نادانی است کسی فکر کنند مسأله غرب با ما جریان هسته ای است، ادامه داد: آنها به خوبی می دانند که جمهوری اسلامی هیچ گاه به دنبال سلاح اتمی نبوده و نخواهد بود، بلکه آنها تنها به دنبال دین مردم و حکومت اسلامی هستند.

 

حجت الاسلام نبوی با اشاره به این که حکومت اسلامی بسیاری از منافع آنها را در منطقه و همچنین جهان به خطر انداخته است، گفت: امروز از کنار ایران، عراق، لبنان، غزه، یمن و افغانستان جدیدی متولد شده است و همین مسأله آنها را عصبانی کرده است.

 

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه علمیه با بیان این که مسأله هسته ای تنها بهانه غرب برای ضربه زدن به آرمان ها و ارزش های ما است، ادامه داد: همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند از این قضیه بگذریم چیز دیگه ای را مطرح می کنند.

 

وی خاطرنشان کرد: هنوز رنگ امضاء و مهر آنها خشک نشده می گویند ایران باید در مورد موضع گیری هایش در منطقه وارد مذاکره شود در حالی است که از بینات موضع گیری های امام راحل است که می فرمایند من از همه هسته های حزب الله در سراسر جهان دفاع می می کنم.

 

حجت الاسلام نبوی با بیان این که غنی سازی 5/3 درصد در نطنز غربی ها به ویژه آمریکایی ها را بسیار عصبانی کرده است، گفت: بزرگترین مشکلی که آنها قادر به حل آن نیستند این است که دانش هسته ای در حال حاضر بومی است و در داخل کشور قرار دارد./950/پ202/ب1

ارسال نظرات