۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۳
کد خبر: ۲۷۸۹۸۰
امام جمعه زابل:

رعایت همدلی و همزبانی در ضمن بررسی توافق ضروری است

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه زابل گفت: متن توافقنامه یا برجام دارای نقاط قوت و ضعف است اما ملت اسلامی باید همدلی و همزبانی را رعایت کنند چرا که دشمن درصدد ایجاد تفرقه و دو دسته کردن ایران اسلامی است.
حجت الاسلام علي اکبر کيخا امام جمعه شهرستان زابل

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در زاهدان، حجت الاسلام علی‌اکبر کیخا در خطبه‌های نماز جمعه این هفته با اشاره به جمعه 16 مرداد سالروز تشکیل جهاد دانشگاهی گفت: این رشد و نشاط علمی که بر کشور حاکم است و مدال هایی که فرزندان این کشور اسلامی در المپیادهای جهانی کسب می‌کنند از ثمرات وجود این نهاد مقدس است نهادی برای هدف‌مندی و اصلاح اوضاع علمی کشور که برآمده از انقلاب اسلامی است.

 

امام جمعه زابل افزود: هرکاری که سبب رشد و آبروی انقلاب اسلامی بشود جهاد است همه ما باید جهادی باشیم ما ثابت کرده‌ایم که با توکل بر خدا می‌توان به اوج پیشرفت رسید.

 

وی ادامه داد: همین روز سالروز فتح اندلس به دست مسلمانان است رهبر معظم انقلاب هشدار دادند که دشمن با کارهایی همچون رواج فساد به وسیله سوق‌دادن جوانان به سوی زنان و دختران اروپایی جهت ترویج فساد و شهوت‌رانی سیاست اندلسی کردن ایران را دارد.

 

حجت الاسلام کیخا با اشاره به خطر ماهواره، بیان کرد: خانواده‌ها خطر ماهواره‌ها را جدی بگیرند استکبار نقشه‌های زیادی برای جوانان ما کشیده است و باید مراقب باشیم آنها در تلاش هستند تا امثال سردارانی چون میرحسینی‌ها، عالی‌ها، سلیمانی‌ها و فهمیده ها در ایران پیدا نشود بودجه‌های فرهنگی را صرف سفرهای زیارتی داخل و خارج کشور کنیم دشمن شب و روز در تلاش است تا به انقلاب اسلامی ضربه بزند. از این رو می‌طلبد تا همه به هوش باشند.

 

وی پشت میز مذاکره آمدن شش کشور مدعی قدرت با ایران را اقتدار ملی ملت بزرگ ایران دانست و تصریح کرد: بعد از 12 سال مقاومت ایران اسلامی در یک نبرد و مبارزه دیپلماتیک، بالاخره مذاکرات به یک جمع‌بندی تحت عنوان برجام منتهی شد.

 

خطیب جمعه زابل اظهار داشت: متن توافقنامه یا برجام دارای نقاط قوت و ضعف است که همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند لازم است که با دقت ملاحظه شود و در مسیر قانونی پیش‌بینی شده قرار بگیرد ضروری است که این توافقنامه در چارچوب منافع و مصالح ملی، کلمه به کلمه و مو به مو بازبینی و از فکر و اندیشه متخصصان مختلف نیز استفاده شود.

 

وی اشاره کرد: در ضمن بررسی توافقنامه همه آحاد ملت اسلامی باید همدلی و همزبانی را رعایت کنند چرا که دشمن درصدد ایجاد تفرقه و دو دسته کردن ایران اسلامی است.

 

حجت الاسلام کیخا در ادامه با گرامیداشت 17 مرداد سالروز شهادت شهید محمد صارمی و روز خبرنگار، عنوان کرد: نگارش خبر و انتقال آن بسیار مهم است جامعه‌ای که مشکلات آن به خوبی مخابره و رصد و پیگیری شود رو به پیشرفت است خبرنگاران در این استان و به ویژه سیستان وظیفه خود را به خوبی انجام نمی دهند البته روزنامه‌ها و سایت‌های خبری فعال و خوبی داریم اما برخی حاشیه‌روی زیادی دارند.

 

وی در پایان با تبریک روز خبرنگار به فعالان خبری به رسالت خبرنگاران اشاره کرد و گفت: خبرنگار باید مطالبات عمومی مردم را با رعایت قوانین و با هنرمندی مخابره کرده و پس از آن تا حصول نتیجه پیگیر موضوع باشد خبرنگار باید برنامه تشویق برای مسؤولان پرکار و تنبیه برای مسؤولان کم‌کار و بی دقت داشته باشد./831/پ202/ب4

ارسال نظرات