۰۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷
کد خبر: ۲۷۶۲۰۰
استاد حوزه علمیه محمودآباد:

وحدت و همدلی تنها راه حل بحران امروز کشورهای اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ استاد حوزه علمیه محمود آباد، وحدت و همدلی را تنها راه حل بحران امروز خاورمیانه دانست و گفت: نظام سلطه با سوء استفاده از برخی اختلاف های مذهبی، جنگ و خونریزی را در منطقه به راه انداخته است.
استاد حوزه علميه محمودآباد

حجت الاسلام عبدالله احمدنژاد، استاد حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در فریدونکنار اظهارداشت: از صدر اسلام تا به امروز مسلمانان برای دفاع از اسلام و قرآن دو دسته سرباز داشتند که دسته اول برای مبارزه فیزیکی و دسته دوم برای جبهه عقیدتی سیاسی و مبارزه فکری بود.

 

وی خاطرنشان کرد: سربازان دسته اول در هر عصر و زمانی باید به سلاح‌های آن روز مجهز شوند که در زمان پیامبر از شمشیر و نیزه استفاده می‌شد و اکنون از سلاح‌های پیشرفته‌تری برای دفاع از اسلام و اهل‌بیت پیامبر استفاده می‌شود.

 

حجت‌الاسلام احمد نژاد بیان کرد: در میان سربازان دسته اول، سربازانی هستند که نامشان زینت‌بخش تاریخ است که می‌توان از جعفر طیار در زمان پیامبر(ص) و شهید صیادشیرازی در زمان ما نام برد که برای دفاع از اسلام جان خود را فدا کردند.

 

وی با اشاره به این‌که سربازان دسته دوم برای مبارزه با افکار و عقیده شیطانی مجهز به قلم، علم و دانش هستند، ادامه داد: این سربازان در میدان مبارزه فکری با دشمنان مبارزه و از اسلام دفاع می‌کنند که می‌توان از سیدرضی، سید مرتضی و هزاران شخصیت علمی دیگر در این جبهه نام برد.

 

حجت الاسلام احمدنژاد افزود: در میان این دو دسته شخصیت‌هایی نیز بودند که در هر دو جبهه نقش داشتند که از نظر علمی یک عالم و مرجع تقلید بودند و از طرفی اگر ضرورت بود در درگیری‌های فیزیکی نیز حضور می‌یافتند.

 

وی با بیان این‌که امام خمینی(ره) یک عالم بزرگ دین بود که شخصیت‌های زیادی را برای اعتلای اسلام ناب تربیت کردند، گفت: این شخصیت بزرگ، زلزله‌ای در کل کره زمین ایجاد کرد که همه دنیا را متوجه مکتب تشیع، اسلام و خدا کرد.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود با توجه به تحولات چند سال اخیر کشور سوریه و هتک‌حرمت‌ به حرم حضرت زینب(س) از سوی گروه‌های تکفیری و وهابی، گفت: شهدای مدافع حرم با بصیرت و آگاهی کامل به دفاع از حرم اهل بیت(ع) رفتند و در این کشور به درجه رفیع شهادت نایل آمدند.

 

حجت الاسلام احمدنژاد با اشاره به این‌که در کنار نام شهدای مدافع حرم مسأله مقاومت شنیده می‌شود، تصریح کرد: مقاومت به معنای پایداری و مبارزه با ستمگران است و در زمان حال نیز به کسانی که با رژیم منحوس صهیونیستی مبارزه می‌کنند مقاومت می‌گویند.

 

وی با اشاره به این‌که برای رژیم‌صهیونیستی و استکبار جهانی تفاوتی میان شیعه و سنی وجود ندارد، افزود: آنها به دنبال دامن‌زدن به اختلافات بین مسلمانان، اسلام‌هراسی، ایجاد و تأسیس گروه‌های تکفیری هستند.

 

استاد حوزه و دانشگاه با بیان این‌که آمریکا و همدستان منطقه‌ای او هجمه‌های سنگینی را علیه رژیم مقاومت سوریه به وجود آوردند، بیان کرد: نوک پیکان مقاومت از کشور سوریه آغاز شد که دشمنان اسلام را به طور کامل در این کشور زمین‌گیر کرد.

 

وی در پایان تاکید کرد: مقاومت در کشورهای اسلامی منطقه بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران و به پشتوانه انقلاب ما جان گرفت و سبب شد تا مسلمانان در مقابل کفر و ظلم ایستادگی کنند.

 

حجت الاسلام احمد نژاد تصریح کرد: وحدت امر ارزنده و والایی بوده که باید در راستای آن تلاش شود و جریانی امروز در سطح جهانی مطرح است که دشمنان می خواهند وحدت امت اسلامی را هدف قرار داده و بتوانند به نقشه های شوم خود دست پیدا کنند.

 

استاد حوزه علمیه محمودآباد با تاکید بر این که کشورهای اسلامی باید بصیرت و وحدت خود را حفظ کنند، افزود: جامعه اسلامی نیازمند وحدت و همگرایی است که باید دوست و دشمن را شناخته و بدانیم ایادی استکباری به دنبال تحقق اهداف شوم خود در منطقه هستند./950/ت302/ب1

ارسال نظرات