۲۵ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۵
کد خبر: ۲۷۵۱۳۶
مدیرحوزه های علمیه لرستان:

توافق هسته ای در سایه مقاومت ملت ایران حاصل شد

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به اعمال تحریم ها از سوی آمریکا گفت: ملت ایران در طول این سال ها با مقاومت در برابر تحریم ها و حفظ وحدت خویش و با حمایت از تیم مذاکره کننده موجب شدند، امروز توافق هسته ای صورت گیرد.
حجت الاسلام محمدرضا مبلغي ، مدير حوزه هاي علميه لرستان

حجت الاسلام محمدرضا مبلغی، مدیر حوزه های علمیه لرستان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در خرم آباد، با اشاره به اعمال تحریم ها در زمان های گذشته از سوی آمریکا بیان داشت: ملت ایران همواره با مقاومت و ایستادگی این دوران را پشت سر گذاشتند.

 

وی موفقیت در مذاکرات هسته ای را مرهون پشتیبانی ملت و مسؤولان دانست و افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب در هدایت تیم مذاکره کننده نقش آفرینی کرد.

 

حجت الاسلام مبلغی خاطرنشان کرد: ترسیم خطوط قرمز از سوی رهبر معظم انقلاب موجب شد تیم مذاکره کننده هسته ای ایران محکم بر سر سخنان خود بایستند و تیم مقابل مجبور شوند با خواست های تیم مذاکره کننده ایران موافقت کنند.

 

وی با اشاره به این که رهبر فرزانه انقلاب حق انتقاد کردن را به دیگر مسؤولان کشور دادند، عنوان داشت: نقد کردن در روند مذاکرات به نوعی کمک کردن به تیم مذاکره کننده در راستای احقاق حق ملت ایران بود.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در حمایت از تیم مذاکره کننده اظهار داشت: رهبر فرزانه انقلاب در این راستا از دوقطبی بودن جامعه جلوگیری کردند.

 

وی یادآور شد: به برکت هدایت داهیانه رهبر فرزانه انقلاب، با توجه به انتقاد مسؤولان و اظهار نظر آنان و همدلی و همزبانی دولت و ملت تیم مذاکره کننده هسته ای ایران توانست موفق عمل کند.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان توافق هسته ای را حاصل مقاومت ملت ایران و تلاش های مسؤولان بیان کرد و افزود: ملت ایران با مقاومت بر تحریم ها پیروز شدند.

 

حجت الاسلام مبلغی با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب که فرمودند نسبت به آمریکا خوشبین نیستند، خاطرنشان کرد: توافق هسته ای آزمونی در جهت جلب اعتماد ملت ایران برای غربی ها است.

 

وی تصریح کرد: اگر آمریکا در عمل به تعهدات خویش پایبند باشد، ایران نیز به تعهداتی که مطرح شده، عمل خواهد کرد.

 

مدیر حوزه های علمیه لرستان با اشاره به زیاده خواهی های آمریکا و روحیه استکباریش عنوان داشت: مبارزه با استکبار همواره ادامه دارد و این موضوع هیچ ربطی به انجام توافق ندارد.

 

وی در ادامه توافق هسته ای و انجام مذاکرات را به گونه ای آزمایش کردن آمریکا بیان کرد و افزود: اگر آمریکا در این امتحان موفق شود، می توان در زمینه های دیگر نیز با آنها مذاکرات را ادامه داد./9459/ت302/ح

ارسال نظرات