۱۷ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۴
کد خبر: ۲۷۳۰۴۰
نماینده ولی فقیه در قزوین:

مسؤولان زندگی امام علی را الگوی خود قرار دهند

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این‌که علی(ع) به خاطر عدل و انصاف به شهادت رسید، گفت: امروز مسؤولان ما باید حضرت علی(ع) را الگوی خود قرار دهند.
حجت الاسلام والمسلمين عابديني،امام جمعه موقت قزوين حجت الاسلام و المسلمين عابديني، نماينده لي فقيه در قزوين

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در قزوین، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین شب گذشته شانزدهم تیر در مسجد امام خمینی(ره) قزوین با بیان این‌که شب قدر شب برکات الهی است گفت: قرآن کریم و برکات وجود ائمه معصومان(ع) در شب قدر نازل شده‌اند.

 

وی در ادامه افزود: ولایت امیرمومنان(ع) و نزول فرشتگان در شب قدر اتفاق افتاده است، ماه رمضان ماه مبارک است و خداوند سرزمین مکه را سرزمین مبارک نامید چون ولایت علی(ع) در مکه تایید گرفته و قرآن کریم در این شهر نازل شده است.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با اشاره به روایتی از امیرمومنان(ع) ابراز داشت: همان نقطه‌ای که همه قرآن در (ب) بسم الله الرحمن الرحیم خلاصه شده است پیامبر فرمود علی(ع) جان من است و پیامبر در حدیث ثقلین فرمود قرآن و عترت از یکدیگر جدا نمی‌شوند، در یک نقطه حقیقی به یکدیگر متصل شده اند قرآن کریم در لیله قدر نازل شده است.

 

وی در ادامه افزود: ما باید برای حفظ برکت زندگی مادی و اجتماعی خانوادگیمان با قرآن و عترت آشنا شویم و به آن چنگ زنیم.

 

انبیا برای احیای بندگان آمده‌اند

این استاد اخلاق حوزه علمیه با بیان این‌که شب 19 و 21 و 23 شب های برآورده شدن حاجت است اظهار کرد: همه شب‌ها می‌توانند احیا باشند و تنها نباید به این سه شب اکتفا کنیم شبی که انسان به ذکر و یاد خداوند باشد، بندگی خدای عزوجل را انجام دهد آن شب شب احیا است.

 

نماینده ولی فقیه در قزوین ابراز داشت: انبیا برای احیای بندگان آمده‌اند و برنامه اجتماعی، دینی و اسلامی و راه حق و حقیقت را به انسان‌ها نشان داده‌اند، در آیه ای از قرآن آمده است، کسانی که ایمان آورده‌اید یک دعوت نامه از طرف خداوند است، برای زنده کردن ما است ذکر و یاد خدای کریم برای زنده کردن انسان است.

 

امام جمعه قزوین با بیان این‌که خدا حی و قیوم است اظهار کرد: خدا کتاب قرآن را برای حیات ما نازل کرده است و هرکس خود را مورد بارش باران آیات قرآن قرار دهد به کمال و سعادت الهی دست پیدا می‌کند.

 

وی در ادامه افزود: نور ولایت الهی باید بر ما ببارد و بارش باران وحی سبب ایجاد نشاط، امید و بندگی می‌شود، پیامبر گرامی اسلام فرمودند هرکس می‌خواهد دلش را زنده کند باید زندگی مانند زندگی پیامبران و تابش انوار ولایت در وجودش باشد.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: اگر کسی 2 بار متولد نشود معنی زندگی را نمی‌فهمد و جهان را نمی‌شناسد، یک بار زنده شدن قابل درک نیست ما یک بار در دنیا متولد می‌شویم و یک بار در آخرت.

 

دشمنان علی هیچ گاه زنده و پایدار نمی‌ماند

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این‌که هرکس به دنبال زندگی ائمه(ع) است و می‌خواهد مردنش هم شبیه شهادت شهیدان باشد اظهار داشت: چون شهیدان همیشه زنده هستند و پیام الهی را به مردم می‌رسانند و ما نباید نسبت به آرمانهای انقلاب و شهیدان بی‌تفاوت باشیم.

 

وی در ادامه افزود: هرکس می‌خواهد زندگی معنوی داشته باشد و به کمال برسد باید ولایت علی(ع) و فرزندان علی(ع) را قبول داشته باشد و با آن ولایت زندگی کند.

 

امام جمعه قزوین با اشاره به روایتی از پیامبر(ص) فرمودند هرکس من مولای اویم پس از من علی مولای اوست ابراز کرد: دشمنان علی(ع) هیچ گاه زنده و پایدار نمی‌ماند و آن کسانی که جاودانه و ماندگار می‌ماند، کسانی هستند که ولایت امیرمومنان(ع) را در دل داشته باشند.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی بیان داشت: یکی از منابع حیات انسانی و کمال و تقوا پیروی از امیرمومنان و فرزندان علی(ع) است پیامبر تعریف و تجلیل های بسیاری از علی(ع) کرده است و حتی به جز دوستان ایشان دشمنان علی(ع) سخنان بی‌شماری از ایشان گفته‌اند.

 

وی در ادامه افزود: علی(ع) می‌فرماید من چه کسی هستم، من کوه سر به فلک کشیده‌ای هستم که از آن رودخانه هایی جاری است و ممکن است پرندگانی تا قله صعود کنند اما هیچ پرنده‌ای قدرت صعود به شخصیت من را ندارد.

 

این کارشناس حوزوی با بیان این‌که علی(ع) بزرگتر از آن است که در فهم و ذهن ما بگنجد ابراز کرد: هر سخنی که از ایشان گفته می‌شود همانند رودی است که در کتاب نهج البلاغه و نامه‌های ایشان به فرزندان و صحابه ایشان گنجانده شده است.

 

آینده جهان، آینده تمدن است که علی آن را آغاز کرد

نماینده ولی فقیه در قزوین با بیان این‌که در طول تاریخ تمدن‌ها در کنار رودخانه‌ها ساخته شده‌اند خاطرنشان کرد: امیرمومنان(ع) همانند رود خروشان حکمت در زمینه علمی، فرهنگی و سیاسی از ایشان جاری می‌شود.

 

وی در ادامه افزود: آینده جهان، آینده تمدن است که علی(ع) آن را آغاز کرد و با خون امام حسین(ع) ادامه پیدا کرد و با ظهور امام زمان(عج) به تبیین و تثبیت خواهد رسید.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ابراز داشت: در کتاب نهج البلاغه داریم هرکس آمد و گفت من ایمان آوردم خداوند می‌فرماید فکر می‌کنید من شما را امتحان نمی‌کنم؟ پیامبر فرمود علی جان این امت من بعد از من امتحان می شوند.

 

وی در ادامه افزود: پیامبر فرمود علی جان شما به شهادت می رسید و زمانی که ضربه شمشیر زهر آلود ابن ملجم بر فرق تو فرود می آید چقدر صبر خواهی کرد! علی(ع) فرمود یا رسول الله من شاگرد مکتب شما هستم اینجا جای صبر نیست جای بشارت و شکر است، خداوند را شکر می‌کنم که مقام شهادت را به من نایل کرده است و من خود را برای رسیدن به معشوق و رسیدن به مقام رفیع شهادت آماده کرده‌ام.

 

امروز مسؤولان ما باید علی را الگو قرار دهند

امام جمعه قزوین با بیان این‌که علی(ع) به خاطر عدل و انصاف به شهادت رسید اظهار کرد: امروز مسؤولان ما باید علی(ع) را الگو و پیشوای خود قرار دهند، علی(ع) به فرزندان و صحابه خود فرمودند که نباید بگذارید به مظلومی ظلم شود و از مستمندان و یتیمان دستگیری کنید.

 

وی در ادامه افزود: شیعیان و مسلمانان در سرتاسر جهان مورد ظلم و ستم آمریکای خون خوار و وهابی‌های ظالم قرار گرفته‌اند، ما برای این‌که همانند کشورهای ضعیف نباشیم باید در خط رهبری و ولایت فقیه حرکت کنیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی با بیان این‌که رهبر معظم انقلاب با کفایت و تدبیر جامعه اسلامی ایران را هدایت می‌کنند ابراز داشت: اگر امروز ما آرامش و امنیت داریم به خاطر خون پاک شهیدان و رهبری امام راحل و مقام معظم رعبری است.

 

 

وی در پایان گفت: امام باقر(ع) فرمود اگر شخصی همه شب‌ها روزه بگیرد و همه اموال خود را انفاق و همه عبادات را انجام دهد، اما ولایت نداشته باشد ذره‌ای برای خدا ارزش ندارد و بی دین است./838/پ201/ب4

ارسال نظرات