۰۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۶
کد خبر: ۲۷۰۳۰۲
امام‌جمعه قاین:

شخصیت بزرگ شهید بهشتی باید به نسل جوان شناسانده شود

خبرگزاری رسا ـ امام‌جمعه قاین با بیان این‌که شهید بهشتی یکی از بهترین افراد در دوران انقلاب اسلامی بود، گفت: باید ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار به مردم و نسل‌ جوان جامعه شناسانده شود تا آحاد مردم این شخصیت‌ بزرگ‌ را بشناسند و الگو بگیرند.
امام جمعه قاين

حجت‌الاسلام سید مرتضی اصفهانی، امام‌جمعه قاین، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، با گرامیداشت حادثه هفتم تیر، گفت: شهید بهشتی‌ مظهر نظم و عدالت و یکی از بهترین افراد در دوران انقلاب اسلامی بود و امروز باید ابعاد شخصیتی این شهید بزرگوار به مردم و نسل‌ جوان جامعه شناسانده شود تا آحاد مردم این شخصیت‌ بزرگ‌ را بشناسند.

 

وی با اشاره به این‌که شهید بهشتی یکی از شاگردان برجسته امام راحل بود، ادامه داد: ایشان در راه تثبیت نظام اسلامی و شکل‌گیری بنیان‌های نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی مجاهدت و تلاش‌های بسیاری کردند.

 

امام‌جمعه قاین تصریح کرد: اگر همت آیت‌الله بهشتی نبود نه قانون اساسی مستحکم بود و نه قانون قضای اسلامی وارد قانون کشور می‌شد.

 

وی اظهار کرد: آیت‌الله بهشتی در برابر طوفان‌های ضدانقلاب ایستاد و به همت وی قانون قضای اسلامی به قانون کشور ورود پیدا کرد.

 

حجت‌الاسلام اصفهانی به ششم تیرماه سالروز سوءقصد منافقان به رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و ادامه داد: این واقعه سبب شد که رهبر معظم انقلاب مجروح و جانباز انقلاب شوند و نتوانند در مراسم هفتم تیرماه که در حزب جمهوری اسلامی برگزار شد، حضور پیدا کنند.

 

وی افزود: عدم حضور رهبر معظم انقلاب در مراسم هفتم تیرماه و عدم به شهادت رسیدن ایشان در این روز از الطاف الهی بود تا رهبری انقلاب اسلامی به دست ایشان سپرده شود.

 

امام‌جمعه قاین بابیان این نکته که ناراحتی اصلی دشمنان از همان ابتدای انقلاب بر سر یک کلمه بود، گفت: دشمنان این انقلاب و اسلام تنها وحشتشان از یک کلمه و آن کلمه «لااله‌الاالله» است که همان رمز توحید و وحدت و یکپارچگی ملت‌های مسلمان و مظلوم تاریخ است.

 

وی هدف اصلی دشمن را از به شهادت رساندن شهدای هفتم تیر نابودی انقلاب و نظام جمهوری اسلامی بیان و اظهار کرد: دشمن نمی‌خواست شخصیت‌هایی همچون شهید بهشتی در نظام جمهوری اسلامی باقی بماند برای همین نمی‌خواست این نظام به نفع مردم باشد.

 

حجت‌الاسلام اصفهانی ادامه داد: آمریکا در طرحی از قبل تعیین‌شده باهدف از بین بردن مدیران و نخبه‌های انقلاب وارد میدان شد و در واقع براندازی نظام را در سر داشت که با انجام ترور نخبگان و تأثیرگذاران در پی اجرای طرح خود بود که ناموفق ماند.

 

وی با اشاره به بصیرت و هوشیاری مردم در این توطئه‌های دشمن تصریح کرد: دشمن به خیال خود تصور می‌کرد که بعد از فاجعه هفت‌تیر، انقلاب تمام خواهد شد ولی بار دیگر مردم با حضور در صحنه نشان دادند که با شهادت چند نفر، این انقلاب از مسیر اصلی خود منحرف نخواهد شد.

 

امام‌جمعه قاین یادآور شد: امروزه نظام جمهوری اسلامی ایران مورد حسادت دشمنان اسلام و قرآن قرار دارد و به فضل الهی دشمنان اسلام روزبه‌روز جایگاه خود را از دست می‌دهند و نظام جمهوری اسلامی با پشتوانه مردم روزبه‌روز جایگاه اصلی خود را در جهان پیدا می کند./968/ت302/ب5

ارسال نظرات