۰۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۵
کد خبر: ۲۶۹۶۱۲

اخبار کوتاه از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

خبرگزاری رسا ـ انتشار شماره جدید نشریه «الطاهره» ویژه ماه مبارک رمضان و برگزاری نمایشگاه تابلوهای هنری در تونس برپا از عنوان‌های مطرح اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.
سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي

به گزارش خبرگزاری رسا، انتشار شماره جدید نشریه «الطاهره» ویژه ماه مبارک رمضان و  برگزاری نمایشگاه تابلوهای هنری در تونس برپا  عناوین اخبار سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی است.

 

انتشار شماره جدید نشریه «الطاهره» ویژه ماه مبارک رمضان

  دویست‌وبیست‌و پنجمین شماره از نشریه «الطاهره» ویژه ماه مبارک رمضان به همت بنیاد اندیشه اسلامی وابسته به سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، منتشر و در داخل و خارج از کشور به ویژه کشورهای عربی، عرضه می‌شود.

 

این نشریه به مدیرمسئولی احمد نثاری، مدیرعامل بنیاد اندیشه اسلامی و سردبیری حسین سرور منتشر می‌شود.

 

بررسی چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام در شماره 225 «الطاهره»

سرمقاله این شماره که ویژه ماه مبارک رمضان است با عنوان «ماه رمضانی دیگر و محنت‌های جهان اسلام» به بررسی چالش‌های پیش‌روی جهان اسلام و حوادث تاسف بار کشورهایی نظیر عراق و سوریه و یمن پرداخته و راهکارهایی برای بیرون رفت از این بحران‌ها با تمسک به فرامین الهی ارائه داده است.

«روز جهانی قدس و تعیین آینده امت اسلام» عنوان مقاله بعدی است که به موضوع فلسطین و ضرورت همبستگی و اتحاد میان ملت‌های مسلمان به منظور آزادی قدس شریف پرداخته است.

 

در بخشی دیگر، مقاله «مردم مسلمان ایران و دفاع از فلسطین» به نقش مردم ایران در حمایت از فلسطین و تأثیرات و تبعات این حمایت بر هر دو ملت اشاره دارد.

 

از موضوعات محوری و اساسی این نشریه، مقاله «رمضان نماد نزدیکی قلب‌ها و پیوند میان ملت» است که به نقش رمضان و تأثیرات اجتماعی آن نظیر از بین رفتن کدورت‌ها و کینه‌ها اشاره دارد، اینکه چگونه این ماه پر برکت موجب تفاهم و همدلی میان انسان می‌شود.

 

آشنایی با نشریه «الطاهره»

نشریه «الطاهره» با بهره‌گیری از نویسندگان بین‌المللی و صاحب‌نظر در حوزه «مسائل خانواده» و بانوان و همچنین، هدف «تبیین جایگاه و نقش زن در خانواده و اجتماع»، «معرفی نظام حقوقی اسلام در زمینه زن و خانوداه»، «آشنا کردن زنان با آیین همسرداری و روش‌های تربیتی کودکان» و «مسائل روز و پدیده‌های مربوطه به زن و خانواده» منتشر می‌شود.

 

هم‌اکنون، 25 سال از انتشار این نشریه می‌گذرد که توانسته مخاطبان بسیاری را در داخل و خارج از کشور به خود، جلب کند.

 

نمایشگاه تابلوهای هنری در تونس برپا می‌شود

نخستین میزگرد، کارگاه و نمایشگاه تابلوهای هنری «مجید جدیدی»، از خطاطان کشورمان 4 تا 9 تیرماه در مرکز هنری وزارت فرهنگ تونس برگزار می‌شود.

 

نخستین میزگرد، کارگاه و نمایشگاه تابلوهای هنری «مجید جدیدی»، از خطاطان کشورمان با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان، اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی ـ هنری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، وزارت فرهنگ تونس و مرکز ملی هنرهای خط تونس برگزار می‌شود.

 

این رویداد هنری، 4 تا 9 تیرماه در محل مرکز هنری وزارت فرهنگ تونس با حضور جمعی از علاقه‌مندان تونسی برگزار خواهد شد./998/ن604/ی

ارسال نظرات